Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dravec, který dokáže myslet i prakticky: Mitsubishi Lancer

aktualizováno 
Zepředu lovec, zezadu rodinné auto. Mitsubishi Lancer Sportback je jedno z mála aut nižší střední třídy mající vzhled, který dokáže zaujmout.

Mitsubishi Lancer Sportback | foto:  Jan Zátorský, MAFRA

Řeknu to rovnou - verze sedan je podle mě oproti pětidveřovému hatchbacku, u mitsubishi označovaného jako sportback, mnohem hezčí.

Když jsem "pětidvířko" uviděl poprvé, říkal jsem si, že tohle si jinak pěkný lancer snad ani nezaslouží. Ale po týdenním testu jsem názor změnil. Na zadek s pátými dveřmi jsem si rychle zvykl a navíc - marná sláva, ale sedan se pětidveřovému hatchbacku v praktičnosti nevyrovná.

U hatchbacku stačí před cestou na letiště otevřít páté dveře zavazadlového prostoru a s rozběhem do něj házet těžký kufr. U sedanu, byť s litrově větším zavazadlovým prostorem, musíte koumat, jak ho tam nasoukat tak, abyste ho bez způsobení škody prostrčili poměrně úzkým vstupním otvorem.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Mitsubishi Lancer

Přijďte si vybrat k nám Váš model! www.automodul.cz

Nemluvě o převážení horského kola nebo nějaké velké krabice. U pětidveřového auta zkrátka sklopíte sedadla, u lanceru to jde jednoduše páčkou v kufru a problém je vyřešený. V zavazadlovém prostoru u mě ještě zabodovalo poctivé madlo na pátých dveřích, za které můžete pořádně vzít, zabrat a víko zavřít. Za týden ježdění jsem nemusel kufr zavřít tak, že bych na víko kufru sáhl zvenku. Ruce zůstaly čisté. Zdánlivý detail, ale u mě boduje.

Černé plasty uvnitř

Ale ještě zpátky k designu. Už jsem si zvykl design auta posuzovat podle toho, jak na něj reaguje okolí. A lancer patří mezi vozy, na které pohledy míří hodně často. Takže úspěch. Kromě dravého vzhledu k tomu určitě přispěla až svítivě modrá metalíza za příplatkových 14 tisíc korun a zadní spoiler v barvě karoserie, který je zdarma i v základní výbavě. Pohled čistě zepředu snad kazí jen velká zpětná zrcátka, která jsou navíc při jízdě poměrně hlučná. Ale alespoň je v nich opravdu dobře vidět...

Uvnitř působí lancer poměrně lacině. Tvrdé černé plasty tady kralují, ale zpracování je dobré. Pochvalu si zaslouží sportovně tvarovaná sedadla. Sportovní švih má i jednoduše řešená kaplička, které vévodí v tubusech ukrytý rychloměr a otáčkoměr. Mezi nimi se pak tísní displej palubního počítače. Ventilace a klimatizace se ovládá naprosto jednoduchými kruhovými ovladači na středovém panelu. Jak prosté, ale přitom účelné...

Chce hodně benzinu

Testovaný vůz poháněl benzinový motor o objemu 1,8 litru s výkonem 105 kW (143 koní). Žádný závoďák to není, ale na poměrně svižné svezení to stačí. Z nuly na sto kilometrů za hodinu lancer zrychlí za 10,4 sekundy. Horší je to se spotřebou. Když chcete být trošku akční, musíte motor vytáčet. A to se samozřejmě na žíznivosti auta projeví. Spotřeba se během testu při nijak divoké jízdě pohybovala okolo devíti litrů benzinu na sto kilometrů. Když člověk trošku přidal vyškrábala se ještě o dva litry výš. Škoda, že lanceru chybí šestistupňová převodovka. Hlavně na dálnici by se tím něco ušetřit dalo. Na druhou stranu i při rychlejší jízdě zvuk motoru uvnitř auta nijak neotravuje.

Za 420 tisíc korun

Lancer Sportback se v základní výbavě prodává za 419 900 korun. Za to jsou má ve výbavě dva čelní, dva boční a čtyři hlavové airbagy plus ještě airbag kolenní. Nechybí ani stabilizační systém, klimatizace, palubní počítač, elektrické ovládání všech oken, dálkové centrální zamykání nebo elektricky ovládaná zpětná zrcátka. A to už je celkem zajímavá nabídka.

Mitsubishi LANCER Sportback v číslech

motor

1.8 MIVEC

typ motoru

zážehový

zdvihový objem motoru cm3

1 798
maximální výkon kW (k) 105 (143)
maximální krouticí moment (Nm) 178
zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 10,4
maximální rychlost km/h 196

kombinovaná spotřeba

7,9
objem kufru/nádrže (l) 288-1 394/59

délka x šířka x výška x rozvor (mm)

4 585 x 1 760 x 1 530 x 2 635
základní cena (Kč) 419 900





Nejčtenější

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Další z rubriky

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.