Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dravec z černé série: Mercedes-Benz SL 65 AMG Black Series

aktualizováno 
Mercedes-Benz SL 65 AMG je nejvýkonnější kupé-kabriolet od tradičního německého výrobce. Tento model však posloužil jako základ pro ještě dravějšího sportovce s přízviskem Black Series.

Mercedes-Benz SL 65 AMG Black Series | foto: Mercedes-Benz

Dravec z řady Black Seires je od běžného roadsteru na první pohled snadno k poznání. Přibyly mohutné nasávací otvory, difuzor na zádi, rozšířené blatníky a výsuvný zadní spoiler, který se automaticky vysunuje při překročení rychlosti 120 km/h.

Mercedes-Benz SL 65 AMG Black Series již není kupé-kabriolet, ale tradiční kupé. Skládací pevná střecha by totiž neumožňovala snížit hmotnost automobilu o 250 kg. Odlehčení bylo dosaženo použitím uhlíkových vláken. Z nich je vyrobena nejen střecha, víko zavazadlového prostoru, přední spoiler a blatníky, ale i části interiéru včetně sedaček. Provozní hmotnost kupé ze série Black Series je tak 1 870 kg.

Mercedes-Benz SL 65 AMG Black Series

K pohonu slouží dvanáctiválec s objemem šest litrů dopovaný dvěma turbodmychadly. Motor si polepšil oproti standardní verzi o 43 kW. Maximální výkon 493 kW je k dispozici při 5 400 ot./min.

Podle výrobce by mělo být maximum točivého momentu 1 200 Nm, ale točivý moment je elektronicky omezen na 1 000 Nm. Maximum točivého momentu je k dispozici mezi 2 200 až 4 200 ot./min.

Mercedes-Benz SL 65 AMG Black Series

Přestože je rychloměr nového mercedesu ocejchován až na 360km/h, maximální rychlost je  elektronicky omezena na 320 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 3,8 sekundy, zrychlení z 0 na 200 km/h potom za 11 sekund.

Poměr výkon/hmotnost je 3,79 kg/kW. Pouze 1 308 milimetrů nízký mobil používá pětistupňovou automatickou převodovku AMG Speedshift Plus.

Mercedes-Benz SL 65 AMG Black Series

Upravený podvozek doplňuje rozšíření náprav v předu o 97 milimetrů, vzadu je náprava širší o 85 milimetrů. Sportovní automobil potřebuje pořádné obutí, které v případě nového mercedesu obstarávají pneumatiky Dunlop Sport Maxx GT. Na předních kolech mají rozměr 265/35 R19, vzadu pak najdeme kola s rozměrem 325/30 R20.

O pořádně razantní zabrzdění se vpředu postarají šestipístkové třmeny a kotouče s rozměry 390 x 36 milimetrů, vzadu jsou potom čtyřpístkové brzdy a kotouče s rozměry 360 x 26 milimetrů.

Mercedes-Benz SL 65 AMG Black Series

Výrobce udává ve městě spotřebu 22 litrů vysokooktanového benzinu na 100 km. Na dálnici by při dodržení rychlostních limitů neměla spotřeba přesáhnout 10 litrů na 100 km. Spotřeba je samozřejmě závislá na využití výkonového potenciálu motoru a lze předpokládat, že o častou návštěvu benzinové stanice jistě nebude nouze. Nový mercedes má nádrž pro 80 litrů benzinu.

Interiér ultimátního mercedesu je vyroben z kůže Nappa, alcantry a karbonu. Volant s perforováním a zploštělou spodní částí má o 15 milimetrů nižší průměr než u standardního provedení. Interiér sportovního kupé je vyveden v černé barvě, mimo několika stříbrných doplňků, jako jsou například páčky pro manuální změnu převodu nebo tlačítko pro nastartování motoru. Zavazadlový prostor postačí pouze pro převoz toho nejnutnějšího, jeho objem je 210 litrů.

Nový Mercedes-Benz SL 65 AMG Black Series se začne prodávat v listopadu letošního roku. Cenu výrobce prozatím neoznámil.

Autoři:




Nejčtenější

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.