Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Vzácná tatrovka nenašla na dražbě v Paříži majitele

aktualizováno 
Navzdory zimě přilákal veletrh oldtimerů Retromobile do Paříže přes osmdesát tisíc skalních přívrženců veteránismu z celého světa. Veletrh doplnily dvě prestižní aukce firem Artcurial a Bonhams.

Tatra 77 na aukci společnosti Bonhams v Paříži v roce 2013 | foto: B.v.Rotz (zwischengas.com)

Aukční společnost Bonhams měla letos na slavném veteránském veletrhu v nabídce hned několik lákadel v čele s Bugatti 54, za jejímž volantem sedával šampion Achille Varzi. Dále se nabízel ohromný Bentley Tourer z r. 1929, vzácný kabriolet Aston Martin BD4 a dokonce letadlo z filmu Out of Africa, u nás známého jako Vzpomínky na Afriku.

Nejen pro české fanoušky byly určitě magnetem dvě tatry. Prvním z nich byla aerodynamická Tatra 77, která je světovým unikátem zachovaným pouze v několika exemplářích. Nabízené autentické auto bylo kompletováno dobovými díly, ale ve stavu nedokončené renovace. Cenový odhad na začátku akce činil 350–450 tisíc eur.

Tatra 77

Tatra 77

Tatra 87

Tatra 87

Druhá byla poválečná tzv. osmička, tedy Tatra 87 z roku 1948, podobný typ, s kterým se Zikmund a Hanzelka vydali na svoji slavnou cestu do Afriky a Jižní Ameriky. Bleděmodrý vůz se na trhu nabízí již delší dobu a pokaždé o deset procent levněji. A to i přesto, že v roce 2010 se podle The New York Times stal sběratelským autem roku. V Paříži se jeho cena odhadovala na 95–115 tisíc eur.

Zarezervovaná sedadla v aukčním sále Grand Palais nakonec přivítala přes 500 vážných zájemců a také spousty nadšenců. Napětí kolem vzácnější z obou tater s označením 77 bohužel skončilo kvůli malému zájmu nebo zdrženlivostí držitelů. Dokonce se nenašel žádný zájemce, který by dal víc než polovinu odhadní ceny. Druhá z tater se sice prodala, ale pod cenou. Její majitel za ni získal jen 90 000 eur.

Může vás zaujmout

Zato Aston Martin překonal i ta nejoptimističtější očekávání a byl přiklepnut za 700 000 eur, což je skoro dvojnásobek odhadní ceny. Vrcholem aukce se měl stát prodej závodní bugattky s kompresorem, odhadované na zhruba tři miliony eur. Příhoz nad dva miliony však vázl, a tak se senzace nekonala. Bugatka se nakonec zařadila do společnosti 36 vozidel, která se vracela majitelům. Bylo mezi nimi i hodně cenných rollsů, pacardů, jaguarů a samozřejmě i Tatra 77.

Tatra 87

Aukce ukázala, že trh je značně nasycen a zájemci si víc a víc cení auta v dobrém a originálním stavu, zvláště pokud mají zajímavou historii. Ke konci celé akce už začalo být v ohromném sále citelně chladno a jediný, kdo se pravděpodobně zahřál, byl africký zájemce s Keni, který koupil letadlo z filmu Vzpomínky na Afriku.

Ferrari Alaina Delona

Paralelní aukce v Retromobile také nabízela výjimečné exempláře. Ředitel automobilové sekce aukční síně Artcurial, Matthieu Lamoure, měl veškerý důvod být spokojený. Aukce se odehrávala za přítomnosti dvou tisíc sběratelů a obchodníků z celého světa a trvala celkem šest a půl hodiny.

Navíc už druhý rok za sebou překonala veškeré rekordy. Pod kladívkem notáře se prodalo 90 procent z nabízených  automobilů a 25 motocyklů.

Fotogalerie

Cena dvou prodaných aut přesáhla dva miliony eur. Nejdražším autem se stal Talbot-Lago T150C z roku 1936, odhadovaný na  1,2 milionu eur. Francouzský sběratel nakonec zaplatil 1 461 800 eur. Za 1 036 300 eur se prodal Duesenberg, model J, kabriolet od Murphy z roku 1929.

Velkých rozruch vyvolalo i Ferrari 250 GT cabriolet Série II Pininfarina z r. 1962, které bylo nalezeno po desetiletích v marseilleské garáži. Toto výjimečné auto mělo autentickou patinu a bylo odhadované na 550 tisíc eur, nakonec dosáhlo na nečekaných 846 tisíc.

Ferrari Testa Rossa původně patřilo Alainu Delonovi, jeho nový majitel ho...

Ferrari Testa Rossa původně patřilo Alainu Delonovi, jeho nový majitel ho vydražil za 171 500 eur.

Novodobá Testa Rossa dnes hned tak někoho nenadchne, ale když ještě včera patřila slavnému Alainu Delonovi, okamžitě dosáhla na čtyřnásobek odhadní ceny a nový majitel za červené ferrari vyplatil 171 500 eur. Pro úplnost a úsměv budiž zmíněna bugattka, autíčko pro děti, postavené v r. 1926, které změnilo majitele za 63 tisíc eur.

Autoři:




Nejčtenější

Triumph Bonneville Street Cup
Žlutý sršeň Triumph Street Cup ponouká k lumpárnám

Tradiční výrobce motocyklů z Velké Británie poslal do světa další hodně nabroušený café-racer. Triumph Street Cup je jedním ze strojů rozvinuté rodiny mašin se...  celý článek

Variabilita zadní řady sedadadel
VIDEO: Hlavním trumfem Karoqa jsou zadní sedadla, ale má to háček

Žádné jiné SUV této velikosti nemá tak variabilní interiér. Škodovácká novinka z kategorie SUV bude mít v nabídce polohovatelná a vyjímatelná sedadla zadní...  celý článek

Fiat Argo
Autofotka týdne: Fiat Argo by se líbil i v Evropě, snad nahradí letité punto

Nabídka Fiatu v Evropě je děravá jako italská státní pokladna a uprostřed ní vyniká žijící automobilová fosílie. Žádná jiná automobilka v Evropě si nedovolí...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Šéf Fordu končí, sázka na robotická auta a elektromobily mu nevyšla

Velké personální změny se odehrávají v automobilce Ford. Podle magazínu Bloomberg přišel o místo předseda představenstva Mark Fields i šéf komunikace Ray Day.  celý článek

Tank Praga LT vz. 38
OBRAZEM: Hvězdou pražského srazu autoveteránů byl tank

Veteráni, dobové kostýmy, hudba, četníci a k tomu dokonce tank, takový byl XI. ročník srazu a výstavy historických vozidel, který se konal o víkendu v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.