Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dřevěné autíčko pro velké kluky: Dva motory a 700 koní

aktualizováno 
Přístrojová deska vykládaná teakovým a mahagonovým dřevem, lamely leštěného javoru a eukalyptu ve výplních dveří, hlavice řadicí páky z ořechu...

Dřevěné auto | foto: La Repubblica

Klasický materiál, který doprovázel lidstvo po staletí, se dnes mezi auty uplatňuje už spíše sporadicky a víceméně jen pro parádu. Arizonský nadšenec vzdal dřevu hold a postavil z něj celý vůz.

Z dvouapůlcentimetrových plátků dřeva postavil Jerry Nickel auto, které vypadá jako by právě přijelo ze stránek disneyovských komixů.

Z nejtradičnějšího materiálu, na který automobilový průmysl téměř zapomněl, je volant, pedály, řadicí páka a dokonce i karoserie. Obří kabriolet s nekonečně dlouhou přídí odveze pouze řidiče a spolujezdce, pohání ho dva osmiválcové motory z cadillacu.

Čtyři a půl roku práce trvalo nařezat, opracovat a slepit 4183 kusů dřeva. Jerry Nickel spotřeboval na výrobu šestimetrového dřevěného monstra 19 litrů lepidla a patnáct litrů laku. 

Pod dřevěnými svršky se ukrývá mechanika a rám starého cadillacu. Jeden motor byl jeho tvůrci málo, auto proto dostalo sedmilitrové osmiválce hned dva.

První z Cadillacu Eldorado roztáčí přední kola, druhý z modelu DeVille pohání zadní nápravu. Dohromady dávají 700 koní výkonu.

Dřevo ve světě aut
Nickelův speciál ovšem není ve světě moderních automobilů úplně sám. Britský Morgan dodnes vyrábí své stylové, klasicky střižené sporťáky tradiční metodou - hliníkové panely karoserie jsou přichyceny na rám z jasanového dřeva.

Nickelův speciál ovšem není ve světě moderních automobilů úplně sám. Britský Morgan dodnes vyrábí své stylové, klasicky střižené sporťáky tradiční metodou - hliníkové panely karoserie jsou přichyceny na rám z jasanového dřeva.


Morgan Aero 8

Tento tradiční materiál najdeme i na kosmickými technologiemi přetékajících monopostech F1. Každá formule musí mít nejspodnější část podvozku vyrobenou z dřevěné desky o šířce 30 centimetrů. Tloušťka desky, kterou komisaři před i po závodě pečlivě přeměřují, je 10 milimetrů. Povolená tolerance je 1 mm.

Papírový osmiválec

Kanadský výtvarník, který si nechává říkat Yee, vytvořil tento papírový osmiválec. Motor je až na pár plastových výztuh, drátků a elektromotorku kompletně vyrobený z papíru. Necelé tři kilogramy vážící model je slepený z 5756 dílků.  Elektromotorek živený dvěma 1,5 voltovými bateriemi rozhýbává klikovou hřídel a osm válců do "V", nechybí ani převodovka. Na konstrukci a stavbu potřeboval jeho autor rok práce.


Autoři: ,




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Mercedes Třída E 3,0 350d...
Mercedes Třída E 3,0 350d...

r.v. 2016, naj. 17 430 km, diesel
1 352 624 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.