Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Držte si helmy! Bestie vyrazí na silnici

  11:15aktualizováno  11:15
Radikální koncept MV Agusta Bestiale byl jedním z magnetů loňského říjnového veletrhu motocyklů v Paříži. Jeho tvůrce nyní definitivně potvrdil, že se bude vyrábět.

Exkluzivní italská značka MV Agusta nepatří k těm, které překvapují na motocyklových salonech záplavou novinek. V podstatě se dá říci, že za posledních deset let představila jen dva modely – supersport F4 a z něj odvozenou nekapotovanou Brutale, jejichž verze s různými motorizacemi, kamuflážemi a doplňky tvoří celý sortiment.

Oba stroje však patří k tomu nejkrásnějšímu, co ve světě motocyklů vůbec kdy vzniklo. Model F4 lze nalézt v učebnicích průmyslového designu a také na výstavách – jeden exemplář je třeba v Guggenheimově muzeu v Bilbau.

Studie Bestiale vznikla na základu naháče Brutale 910. Od něj se liší odklonem od jemné a vyvážené podoby s přiměřenou dávkou agresivity a sází na přímočaré, ostré linie. Krátké video z prvního představení na pařížském salonu Mondial du Deux Roues je zde:

Tento koncept však nevznikl v mateřské manufaktuře a ani nepochází z pera dvorního designéra značky MV Agusta, pana Massima Tamburiniho, který se v minulosti proslavil také designem mnoha dnes již legendárních dukatek, namátkou 851, 888 a zejména ikonické 916.

Za projektem Bestiale stojí 30letý francouzský designér nigerijského původu Yacouba Galle. Ten se také po kladných až nadšených reakcích veřejnosti nyní rozhodl realizovat omezenou sérii, vedle které hodlá nabízet i přestavbový kit pro stávající majitele.

Yacouba není ve světě motocyklů úplný nováček. Už ve dvaceti letech mu byla otištěna první ilustrace v magazínu Moto & Motards, později zde byl angažován jako testovací pilot (z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že na mezinárodních prezentacích novinek patřil k těm nejdivočejším -  oběma koly na zemi je jen málokdy a prakticky neustále vyhazuje předním nebo zadním). Dále se jako jezdec zúčastnil závodu 24h Le Mans, vytvořil kolekci oblečení nebo natočil razantní videoklip pro KTM.

Z uvedeného je patrné, že Yacouba nepatří k salonním designérům, ale že je to renesanční a vyhraněná osobnost, která se nebojí do věci říznout. Jeho styl se také promítl do radikální podoby Bestiale.

Yacouba ve svém návrhu ponechal původní techniku: motor, rám, odpružení, kyvnou vidlici a ráfky. Kompletně nové jsou zato kapotáže, při jejich výrobě došel uplatnění také oblíbený materiál každého úpravce  - karbon.

Nyní představil finální podobu, která se od té představené v Paříži liší konvenčnějším předním světlometem (původně xenon obklopený LED diodami) a výfukovou koncovkou. Jednou ze záhad této novostavby je umístění ukazatelů směru – tuto funkci by možná mohly splňovat ony dírky v bocích kapotáže.

Charakteristické rysy, jako je úzké sedlo, zkrácená nádrž a ostré tvary, zůstaly - Bestiale by tak měla podle Yacoubových představ být ergonomicky vhodnější k provádění rošťáren. Výsledkem práce ambiciózního designéra s dready je ušlechtilý a extrémní streetfighter. Této vizi padla za oběť také zpětná zrcátka.

Vedle stylistických změn tvůrce oznámil posun k lepšímu ještě u dvou zásadních parametrů: hodnota maximálního výkonu vzrostla ze 139 na 151 koní při 11 000 otáčkách, hmotnost stroje bez náplní se snížila ze 185 na 178 kg. Jaký to bude mít vliv na beztak (pro nekapotovaný stroj) vysokou maximální rychlost 262 km/h originálu, už můžeme jen odhadovat.

Autoři:




Nejčtenější

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Na pražském koupališti Džbán se sešli majitelé skútrů Vespa
VIDEO: V Praze je vosí rojení. Slavné vespy mají sraz

Tento víkend se čeká v Praze vosí rojení. V Campu Džbán se koná tradiční mezinárodní sraz motocyklů Vespa z celé Evropy. PragoVespa 2017 je největším srazem...  celý článek

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Herec David Matásek a jeho vespa
David Matásek je milovník vos. Každý rok jede přes Alpy do Itálie

Pokud z rovna nechumelí, potkáte ho v Praze v sedle žlutého skútru. Populární herec David Matásek je pravověrný vespař. A každé léto osedlá svou „vosu“...  celý článek

Honda 450 CRF
Honda 450 CRF

r.v. 2010, naj. 0 km
68 400 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.