Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Karbonové jednostopé stíhačky: stojí miliony a umí vymáčknout i 220 koní

  14:53aktualizováno  14:53
Teprve před pár lety se objevily první motorky s vyšším počtem koní, než byla jejich suchá hmotnost v kilech. A od té doby přijíždějí stále lehčí a výkonnější stroje. V Itálii se představila motorka Superleggera, které díky karbonové konstrukci dokáže vymáčknout neuvěřitelných 220 koní z pouhých 156 kg suché váhy.

Ducati Superleggera | foto: Ducati

Jen pro srovnání, aby takový poměr výkonu a hmotnosti dosáhlo třeba takové Bugatti Veyron o váze 1888 kg, muselo by místo stávajících 1001 koní pořádně posílit na více než 2500 koní. A podobným směrem se vydávají i další značky, koncept předvedlo například BMW.

Ducati 1299 Superleggera komplet v karbonu

V sériovém provedení má motocykl superleggera 215 koní, s racing kitem dokonce 220 koní. A přitom splňuje normu Euro 4. Karbonová Superlegerra posouvá laťku nejen na v oblasti poměru výkonu a hmotnosti, ale i nových možností elektroniky a techniky. Všechny nosné komponenty jsou z karbonových kompozitů. Rám o hmotnosti 2,6 kg opravdu zní jako zázrak, kola váží 4 kg, zadní kyvka 4 kg, to už jsou naprosto šílená čísla. Snížení hmotnosti umožnila i malá Li-Ion baterie, výsledná hodnota na váze je pak 167 kg provozní hmotnosti, ale s prázdnou nádrží.

Karbonová    Ducati Superlegerra posouvá laťku nejen v oblasti poměru výkonu a hmotnosti, ale i nových možností elekroniky a techniky.

Karbonová Ducati Superlegerra posouvá laťku nejen v oblasti poměru výkonu a hmotnosti, ale i nových možností elekroniky a techniky.

Maximální výkon dosahuje véčkový dvouválec při 11 tisících otáčkách za minutu, taková hodnota přitom dřív byla doménou výhradně čtyřválců. Nová elektronika umožní třeba nastavení požadované úrovně prokluzu zadního kola v zatáčce stejně jako v MotoGP, navolit si ale můžete i míru zvedání předního kola při prudké akceleraci po výjezdu ze zatáček. Superleggera bude v nabídce v počtu pouhých 500 kusů za cenu blížící se k hranici dvou milionů korun.

Fotogalerie

BMW HP4 RACE

Stejným směrem jako Superleggera se vydala i německá značka BMW a na italské půdě představila HP4 Race. Tento prototyp karbonového speciálu, který se ve finální verzi ukáže už na jaře, také využívá karbonový hlavní rám a karbonové ráfky. Finální výkon litrového čtyřválce výrobce zatím neupřesnil, ze závodů je ale známé, že není problém ho vyladit hodně přes dvě stě koní. I zde se bude jednat o limitovanou sérii 500 kusů, které HP4 umožní startovat v řadě kategorií vyhrazených pro sériové mašiny jen s omezenými úpravami.

Německá značka BMW na italské půdě představila HP4 Race. Tento prototyp karbonového speciálu využívá karbonový hlavní rám a karbonové ráfky

Německá značka BMW na italské půdě představila HP4 Race. Tento prototyp karbonového speciálu využívá karbonový hlavní rám a karbonové ráfky

Yamaha XSR900 ABARTH

Abarth je uznávaným pojmem ve světě úpravců aut, nyní ve spolupráci s Yamahou přispěl ke vzniku nové limitované edice modelu XSR900. Tahle mašina převezme štafetu café racerů od polokapotované verze XJR, která se s námi kvůli emisním limitům letos bohužel rozloučila. Hlavními lákadly kromě prestižního označení Abarth jsou snížená řídítka typu, karbonová polokapotáž a výfuky Akrapovič. Srdcem tohoto motocyklu je vodou chlazený řadový tříválec 850 ccm, který už ve standardu nabídne ABS nebo systém kontroly trakce.

Abarth je uznávaným pojmem ve světě úpravců aut, nyní ve spolupráci s Yamahou přispěl ke vzniku nové limitované edice modelu XSR900.

Abarth je uznávaným pojmem ve světě úpravců aut, nyní ve spolupráci s Yamahou přispěl ke vzniku nové limitované edice modelu XSR900.

Autoři:




Nejčtenější

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Závodní speciál Praga Super Piccolo pro závod 1000 mil československých 1934
Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne...  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své zahraniční...  celý článek

Další z rubriky

KTM 1290 Super Adventure
Nejsilnějšímu motorkářskému SUV moderní elektronika skvěle pomáhá

Stejně jako u aut je i u motorek stále vyhledávanější kategorie SUV, které se ovšem v jednostopém světě říká „cestovní enduro“. Jenže u motorek místo...  celý článek

Hover Ride Design Concept
Autofotka týdne: létající motocykl od BMW a Lega

Motocykl BMW R 1200 GS Adventure v podání stavebnice Lego Technic není jen pouhou hračkou, která obsahuje 603 kostiček. Je to také živoucí doklad spolupráce...  celý článek

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Kawasaki Ninja H2
Kawasaki Ninja H2

r.v. 2015, naj. 2 500 km
649 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.