Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejkrásnější letošní dvoukolová premiéra: italský floutek od Ducati

  13:27aktualizováno  13:27
Tato ducati s vizáží drzého floutka navazuje na dlouhé tradice rodiny italských scramblerů. Dokazují to nedbale elegantní vzhled, vysoký zdvih tlumičů, jeden budík na širokých řídítkách a zubaté gumy. A na bocích nádrže v retro stylu nesou panely v barvě zašlého hliníku původní logo z roku 1962.

Kořeny mašin s tímto zvláštním jménem sahají do Anglie konce 20. let minulého století. V té době vznikly motocyklové závody nazývané scramble, ve kterých bylo jediným cílem i pravidlem zároveň přepravit se z bodu A do bodu B v co nejkratším čase. Základem úspěchu tedy bylo jet co nejrychleji cestou necestou. Přirozenou potřebou se samozřejmě různé terénní úpravy motorek.

Ducati Scrambler na autosalonu v Paříži

Dnešní terminologií „městská endura“ se později v šedesátých letech stala symbolem nespoutané svobody, kterou nelze nalézt nikde jinde, než v sedle motorky. 

Ducati Scrambler v číslech

  • motor: dvouválec, 803 ccm, desmodromický rozvod, dva ventily na válec, chlazení vzduchem
  • max. výkon: 55 kW (75 k) při 8 250 ot/min
  • max. točivý moment: 68 Nm při 5,750 ot/min
  • přední/zadní pneu: Pirelli MT 60 RS 110/80 ZR18 / 180/55 ZR17
  • přední brzda: 330 mm, čtyřpístkový brzdič
  • zadní brzda: 245 mm jednopístkový plovoucí brzdič
  • rozvor: 1 445 mm
  • objem nádrže: 13.5 l 
  • suchá hmotnost: 170 kg
  • výška sedla: 790 mm, za příplatek nižší sedlo 770 mm
  • délka/šířka/výška: 2100/845/1150 mm

Scramblery poskytovaly možnost divoké jízdy městem i příležitost vybít adrenalin v písečných dunách na pobřeží oceánu nebo travnatých pastvinách na venkově. V tom čase vznikly v zámoří první uzavřené okruhy v kalifornské poušti a scramble se pomalu začal měnit v motokros.

Soudě podle vzhledu se Ducati návrat ztraceného syna podařil ve velkém stylu. Základem je výkonný motor. Vše ostatní je omezeno na nezbytné minimum. 

V trubkovém rámu je zavěšen dvouválcový vzduchem a olejem chlazený motor o obsahu 803 kubických centimetrů. Odvod výfukových plynů je svěřen stylovým svodům zakončeným tučnou, krátkou a šikmo seseknutou koncovkou.

Fotogalerie

Nádrž s objemem 13,5 litru navazuje na ploché retro sedlo s příčným žebrováním. Přední část motorky zdobí kromě upside down vidlice osmnáctipalcové kolo s masivním 330mm brzdovým kotoučem, do kterého se zakusuje radiální čtyřpístové Brembo, ve standardu vybavené systémem ABS.

Na levém boku zdobí scramblera zadní nastavitelná pružící jednotka Kayaba, která se opírá do banánové hliníkové vidlice. Závanem moderní doby jsou LED koncové světlo, do jednoduchého budíku zastavěný LCD palubní štít, úložný prostor vybavený USB zásuvkou pod sedlem nebo ledkový kruh lemující přední světlomet se skleněnou optikou. Motorka bude dostupná v retro designu „žlutá 62“ a samozřejmě Ducati rudá.

Nezajímavé rozhodně nejsou ani další varianty scramblera. Za zmínku stojí zejména hodně vydařená drátěná kola u verzí Classic a Urban Enduro. Klasika zdobí hliníkové nelakované retro blatníky, světlomet endura si pak svítí na cestu přes jemnou drátěnou mřížku. Obě verze mají sedlo vyvedeno v hodně stylové hnědé kožence.

Autoři:


Témata: Retro


Nejčtenější

Závodní speciál Praga Super Piccolo pro závod 1000 mil československých 1934
Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne...  celý článek

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...
Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série...  celý článek

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

Tento exemplář veyronu je v ČR dva roky. Drahý je nejen nákup, ale především...
Konec génia světa aut. Vládce Volkswagenu nutí jít na odpočinek

Ferdinand Piëch je jednou z nejvýraznějších osobností historie automobilismu. Muž, který 17. dubna oslaví osmdesátiny, definitivně ztrácí vliv v koncernu...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda představí do roku 2025 pět elektroaut, Vision E bude první

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, která zde prodá nejvíce svých vozů. Na autosalon v Šanghaji...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.