Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejkrásnější letošní dvoukolová premiéra: italský floutek od Ducati

  13:27aktualizováno  13:27
Tato ducati s vizáží drzého floutka navazuje na dlouhé tradice rodiny italských scramblerů. Dokazují to nedbale elegantní vzhled, vysoký zdvih tlumičů, jeden budík na širokých řídítkách a zubaté gumy. A na bocích nádrže v retro stylu nesou panely v barvě zašlého hliníku původní logo z roku 1962.

Kořeny mašin s tímto zvláštním jménem sahají do Anglie konce 20. let minulého století. V té době vznikly motocyklové závody nazývané scramble, ve kterých bylo jediným cílem i pravidlem zároveň přepravit se z bodu A do bodu B v co nejkratším čase. Základem úspěchu tedy bylo jet co nejrychleji cestou necestou. Přirozenou potřebou se samozřejmě různé terénní úpravy motorek.

Ducati Scrambler na autosalonu v Paříži

Dnešní terminologií „městská endura“ se později v šedesátých letech stala symbolem nespoutané svobody, kterou nelze nalézt nikde jinde, než v sedle motorky. 

Ducati Scrambler v číslech

  • motor: dvouválec, 803 ccm, desmodromický rozvod, dva ventily na válec, chlazení vzduchem
  • max. výkon: 55 kW (75 k) při 8 250 ot/min
  • max. točivý moment: 68 Nm při 5,750 ot/min
  • přední/zadní pneu: Pirelli MT 60 RS 110/80 ZR18 / 180/55 ZR17
  • přední brzda: 330 mm, čtyřpístkový brzdič
  • zadní brzda: 245 mm jednopístkový plovoucí brzdič
  • rozvor: 1 445 mm
  • objem nádrže: 13.5 l 
  • suchá hmotnost: 170 kg
  • výška sedla: 790 mm, za příplatek nižší sedlo 770 mm
  • délka/šířka/výška: 2100/845/1150 mm

Scramblery poskytovaly možnost divoké jízdy městem i příležitost vybít adrenalin v písečných dunách na pobřeží oceánu nebo travnatých pastvinách na venkově. V tom čase vznikly v zámoří první uzavřené okruhy v kalifornské poušti a scramble se pomalu začal měnit v motokros.

Soudě podle vzhledu se Ducati návrat ztraceného syna podařil ve velkém stylu. Základem je výkonný motor. Vše ostatní je omezeno na nezbytné minimum. 

V trubkovém rámu je zavěšen dvouválcový vzduchem a olejem chlazený motor o obsahu 803 kubických centimetrů. Odvod výfukových plynů je svěřen stylovým svodům zakončeným tučnou, krátkou a šikmo seseknutou koncovkou.

Fotogalerie

Nádrž s objemem 13,5 litru navazuje na ploché retro sedlo s příčným žebrováním. Přední část motorky zdobí kromě upside down vidlice osmnáctipalcové kolo s masivním 330mm brzdovým kotoučem, do kterého se zakusuje radiální čtyřpístové Brembo, ve standardu vybavené systémem ABS.

Na levém boku zdobí scramblera zadní nastavitelná pružící jednotka Kayaba, která se opírá do banánové hliníkové vidlice. Závanem moderní doby jsou LED koncové světlo, do jednoduchého budíku zastavěný LCD palubní štít, úložný prostor vybavený USB zásuvkou pod sedlem nebo ledkový kruh lemující přední světlomet se skleněnou optikou. Motorka bude dostupná v retro designu „žlutá 62“ a samozřejmě Ducati rudá.

Nezajímavé rozhodně nejsou ani další varianty scramblera. Za zmínku stojí zejména hodně vydařená drátěná kola u verzí Classic a Urban Enduro. Klasika zdobí hliníkové nelakované retro blatníky, světlomet endura si pak svítí na cestu přes jemnou drátěnou mřížku. Obě verze mají sedlo vyvedeno v hodně stylové hnědé kožence.

Autoři:


Témata: Anglie, Retro, USB


Nejčtenější

Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)
Británie od roku 2040 zakáže prodej benzinových a naftových aut

Britská vláda chce od roku 2040 zakázat prodej aut s benzinovým či naftovým motorem. V té době už by měly být všechny vozy na britských silnicích plně...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Lochkovský tunel je součást jižní části Pražského okruhu. (Ilustrační snímek)
Jízda v tunelu: Pětina řidičů zápasí s úzkostí a řídí nepředvídatelně

Síť evropských dálnic je protkaná tisícovkami tunelů. Podle expertů nehrozí v tunelu vyšší riziko nehody, nezbytné je ovšem striktní dodržování rychlostních...  celý článek

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí...
V Německu chtějí auta s cinknutými TDI vyhnat ze silnic

Naftové vozy koncernu Volkswagen vybavené softwarem pro falšování údajů při měření emisí by mohly přijít o registraci, pokud jejich majitelé odmítnou...  celý článek

Ale když se tohle všechno vypne, působí zpoza volantu jako příjemné a normální...
Toyota pracuje na elektromobilu, který se nabije za pár minut

Japonská automobilka Toyota vyvíjí nový typ baterie, kterou lze nabít během několika minut a která umožní podstatně delší dobu dojezdu. Vozy s touto baterií...  celý článek

Další z rubriky

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Ducati Scrambler
Volkswagen opravdu chce prodat Ducati, zájem má Harley-Davidson

Americký výrobce motocyklů Harley-Davidson připravuje nabídku na převzetí legendárního italského výrobce motorek Ducati, který je součástí německého...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.