Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Důležité novinky znají ceny: Dacia Duster startuje na 250 000

aktualizováno 
Alfa Romeo Giulietta - model, na kterém leží budoucnost celé automobilky, už zná svůj český ceník dva měsíce před uvedením na trh. V červnu také dorazí rumunský lovec Škody Yeti. Dacia Duster odstartuje s cenou malého auta, verze 4x4 pořídíte za tři sta tisíc. A fajnšmekři z řad citroenářů už přepočítávají peníze na stylový hatchback DS3.

Dacia Duster | foto: Dacia

Miss Giulietta

Italská kráska dorazí do prodeje až v půlce června, ceny ale odhalila už nyní. "Giulietta je nejdůležitější model ve stoleté historii automobilky," vysvětluje Lasha Menabde, šéf českého zastoupené Alfy Romeo. Italská automobilka se moc netají s tím, že právě na giuliettě leží budoucnost značky. Zda přežije či ne.

Giulietta oproti předchůdkyni Alfě 147 dorostla konkurenty ve všech směrech, je dlouhá 435 centimetrů a do kufru naloží 350 litrů věcí. V Arese hlavně nejvíc zapracovali na kvalitě. Právě tou má giulietta získávat zákazníky. Parádní vzhled je třešničkou na italském dezertu. Za desetiletou kariéru 147 jich vzniklo 600 tisíc, Giulietta musí být mnohem úspěšnější, Alfa chce ročně prodat v Evropě 100 tisíc "jůlinek".

Alfa Romeo GiuliettaAlfa Romeo Giulietta

Giulietta představuje zcela novou platformu pro nové modely koncernu Fiat a pravděpodobně i pro Chrysler. Z brava, se kterým bývá často srovnávána, podědila jen plech, na kterém spočívají nohy řidiče a spolujezdce, jeden jediný šroub na přední nápravě a rámy předních sedadel.

Udržení co nejnižší hmotnosti bylo jedním z hlavních úkolů, který konstruktéři dostali. Používali tedy co nejlehčí materiály, podlahové příčky jsou z hořčíku a třeba rám zadních sedadel je ze speciálního plastu. Nová přední McPhersonovská náprava dostala hliníkové těhlice, vzadu je víceprvková náprava opět hojně využívající lehký hliník.

Automobilka slibuje superpřesné a velmi strmé řízení. V rámci vývoje vyrobili 400 prototypů a provedli 80 crashtestů. Testovací řidiči najezdili tři miliony kilometrů v Itálii, Švédsku a Jižní africe.

Elektrický posilovač a další pro řízení důležité komponenty komanduje systém DNA, který bude v základním vybavení, znají jej už šoféři menší Alfy MiTo. Řidič s jeho pomocí může měnit nastavení auta od sportovního po komfortní. Posilovač řízení vybavili konstruktéři speciálním systémem, který sám "přiřiďuje" při brždění na nestejném povrchu, což umožňuje naplno brzdit bez toho, aby došlo ke ztrátě stability. Když je třeba, systém pojmenovaný Dynamic Steering Torque také bude řidiči lehkým impulsem do volantu napovídat při řezání zatáček, jak prosvištět oblouk, aby nemusel zasahovat stabilizační systém.

V šatníku jůlinky bude 6 motorů, všechny jsou přeplňované. Na vrcholu bude stát ostrá verze Quadrifoglio Verde, kterou poznáte podle zeleného čtyřlístku na boku a 235koňového čtyřválce 1750 TBi pod kapotou.

Giulietta bude k mání ve dvou výbavách, k té vyšší si budou zákazníci volit, zda chtějí sportovnější, nebo komfortnější charakter. Základní 120koňová giulietta s motorem 1,4 dostává cenovku 454 tisíc korun, vrcholová čtyřlístková bude stát 716 tisíc. Etalonem pro giuliettu je vládce této kategorie golf, kterých se loni v Evropě prodalo přes 570 tisíc. Italové se tedy snažili nastavit ceny tak, aby srovnatelné verze giulietty stály podobně, nebo byly lacinější.

Nejobyčejnější giulietta dostane stabilizační systém, šest airbagů, elektricky ovládaná přední okna a zrcátka, manuální klimatizaci, audorádio s CD a 6 reproduktory, palubní počítač a start&stop systém. Nejlevnější turbodieselová julinka vyjde na 501 tisíc a bude mít motor objemu 1,6.

S uvedením giulietty se ale české zastoupení Alfy Romeo pravděpodobně vytasí s akčním ceníkem, který by ceny mohl srazit ještě níž.

Lidový teréňák

Nejočekávanější novinkou první poloviny letoška je ale hlavně nová dacia. Další model rumunské nízkocenové značky míří do terénu s technikou povedeného Nissanu Qashqai. Dacia Duster bude od června na českém trhu za ceny od 259 900 korun za verzi s poháněnou přední nápravou, za auto s pohonem všech kol zaplatíte minimálně tři sta tisíc.

Dacia Duster

Nejlevnější SUVčko na trhu, které bude hlavně nahánět strach mladoboleslavským yetiům, bude k mání ve čtyřech stupních výbavy, na výběr bude ze dvou motorů: benzinové 1,6 (77 kW) a naftové 1,5 dCi o výkonu 63 kW (4x2) nebo 80 kW (4x4).

Základní provedení poznáme podle nelakovaných nárazníků, klik dveří a zrcátek a stát bude na ocelových 16palcových kolech. Nejlevnější SUV na trhu bude mít posilovač řízení, dva airbagy a přípravu na autorádio.

Nejlevnější turbodieselový duster bude stát 304 900, za pohon všech kol v tomto případě připlatíte 70 tisíc.

Stylový citroën už můžete objednávat

Na novinku se těší i citroenáři. Od začátku května bude v prodeji nový stylový model DS3, největší nedočkavci ho ale mohou objednávat už teď. Ceny začínají na 365 tisících, luxusnější bratr nedávno uvedeného Citroënu C3 bude v základním provedení s motorem 1,4 VTi 16V 95k.

Citroen DS3

Na výběr je z šesti motorů. Za základní 1,4 následuje benzinová jedna-šestka ve dvou výkonových verzích (120 a 155 koní). Turbodiesely mají objemy 1,4 (71 koní) a 1,6 (92 a 112 koní). DS3 pořídíte ve třech stupních výbavy a každé jsou přiřazeny výhradně dva motory - jeden benzinový a druhý naftový. Čím vyšší výbava, tím silnější motor.

Za DS3 s turbodieselem 1,4 HDi zaplatíte minimálně 390 tisíc Kč. "Vrcholná verze s motorem 1,6 THP 16 V 155k a výbavou Sport Chic bude k mání za 475 tisíc korun," doplňuje Martina Bedrnová, tisková mluvčí českého zastoupení značky. Za nejvýkonnější 112koňový turbodiesel budou účtovat rovný půlmilion.

V základní výbavě je šest airbagů, ESP, palubní počítač, tempomat, mlhovky, kůží potažený volant, elektrické stahování předních oken, elektricky nastavitelná zpětná zrcátka a rádio s ovládáním pod volantem. V "základu" chybí klimatizace, která je za 25tisícový příplatek.

"Z vnějšku existuje v závislosti na zvolené verzi až 38 barevných kombinací odstínu karoserie, střechy a až 12 verzí kol. Na střechu lze umístit samolepicí fólie ve 4 stylech," doplňuje Martina Bedrnová.

Francouzský frajer je dorost rallye

Inženýři týmu Citroën Racing si vzali model DS3 do parády a upravili ho podle svého. Sluší se dodat, že tito pánové připravují nářadí několikanásobnému rallyeovému mistru světa Sebastianu Loebovi. Auto tvaru Citroënu DS3 už se těší na rallyové tratě - čistokrevný závodní speciál má se sériovým modelem stejný akorát tvar karoserie a jméno. Verze DS3 Racing ji vzdává hold; vznikne jich pouhých tisíc číslovaných kousků. Rvačka o ně bude ve druhé polovině roku 2010.

Citroën DS3 RacingCitroën DS3 Racing

Dostane 1,6 litrový přeplňovaný motor s výkonem 200 koní, v krotších citroënech má o padesát koní míň. Upravoval se také podvozek. Technici ubrali světlou výšku, zvětšili rozchod kol a namontovali silnější brzdy, tužší tlumiče a pružiny.

Ze skladu závodnického týmu jsou karbonové doplňky na předním nárazníku, prahy a na rozšířené blatníky, ve kterých se mačkají osmnáctipalcové ráfky. Z karbonu je i difuzor v zadním nárazníku a stejný materiál se nastěhoval i do interiéru.

Citroën DS3 RacingCitroën DS3 Racing

Autor:




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Kia cee´d 1,4 COMFORT 73 kW
Kia cee´d 1,4 COMFORT 73 kW

r.v. 2015, naj. 26 084 km, benzín
264 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.