Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Duplikát dokladu komplikuje prodej auta

aktualizováno 
Odmítnuta byla neratovická motoristka Bohumila R.
Odmítnuta byla neratovická motoristka Bohumila R., když chtěla prodat zánovní Opel Corsa v největších pražských bazarech Auto ESA a AAA Auto Praha. Důvod? Nikoliv špatný technický stav vozu, ale fakt, že mohla předložit jen duplikát zničeného technického průkazu vozidla. Originál přitom ženě poškodili policisté při převodu automobilu. "Vykoupíme auto s duplikátem technického průkazu jen v případě, že byl vystaven za plně popsaný. Při ztrátě nebo zničení původního dokladu nemáme o vůz zájem," konstatuje mluvčí Auto ESA Zdena Smolíková. Komplikace v podobných záležitostech připouštějí také v AAA Auto Praha. "Automobil musíme důkladněji prověřit, a tak obchod trvá déle. Pátráme v záznamech akreditovaných prodejců jednotlivých značek a snažíme se zmapovat původ prodávaného vozu," vysvětluje představitel firmy Anthony James Denny. Pracovníci bazarů se obávají hlavně rizika, že prodávaný vůz je zatížen třeba leasingem nebo zástavním právem, což nemusí být z duplikátu dokladu zřejmé. "Rovněž existuje riziko, že automobil je kradený nebo příliš opotřebovaný," doplňuje Zdena Smolíková. K tomu motoristický právník Zdeněk Svátek: "Je samozřejmě jejich věc, že nepodstupují rizika, ale podobné obavy mohou mít i v případě původního technického průkazu." Majitelé automobilů bez původních dokladů však řešení mají - mohou využít služeb menších bazarů, kde se duplikátů obvykle tolik nebojí. "Policií vystavená kopie je pro nás důvěryhodná. Nabízené auto jen lustrujeme v seznamu kradených," sděluje Jiří Vraný z menšího pražského bazaru A Auta.

Autor:


Témata: AAA Auto, Opel


Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.