Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dva nové Saaby: 9-7X a 9-2X

  16:59aktualizováno  16:59
Modelová řada švédského výrobce kultovních automobilů se utěšeně rozrůstá. Premiéra dynamického hatchbacku nižší střední třídy 9-2X, je už na spadnutí a ze skicáků designérů se derou na světlo světa první obrázky středně velkého SUV označeného 9-7X.

Saab 9-7X

"Devět-sedmičkou" seveřani, stejně jako v případě 9-2X, vstupují na neprobádané území - protentokrát je to stále více posilující segment "SUVéček". Vůz ukáže svou pravou tvář poprvé na autosalonu v New Yorku v dubnu 2004, do bitvy o zákazníka vstoupí o rok později.

Saab 9-7X dostane dvě pohonné jednotky, prozatím neznámých parametrů, které budou pohánět kola obou náprav. Těšit se z něj (alespoň pro začátek) budou pouze severoameričtí motoristé.  Vyrábět se bude v továrně GM ve městě Moriane v americkém Ohiu. První řidiči se z nového Saabu budou radovat v první čtvrtině roku 2005.

Saab 9-2X

Trollhättanská automobilka po období skic, prototypů a následných dohadů konečně představuje finální verzi malého hatchbacku pojmenovaného 9-2X. Stejně jako u SUV velké "X" v označení poukazuje na pohon 4x4. Ten si nejmenší Saab vypůjčil od Subaru. Malý troll, zase tak malý není (míry odpovídají spíše americkým představám o malém voze): délka vozu je 4,46 metru - o 17,5 cm méně, než má Saab 9-3 , rozvor je 2,53 m.

Automobilka předpokládá, že si malého vikinga pořídí řidiči-sportovci, kteří s sebou na víkend povezou hromadu sportovního harampádí. Proto "devět-dvojka" dostala velkorysý kufr o základním objemu 790 litrů (to bude Saab naložený až po střechu). Při sklopených zadních sedadlech, která jsou asymetricky dělená, se celkový objem zavazadelníku zvětší až na 1744 litrů.

Vůz dostane dvě pohonné jednotky, obě benzinové. Na rozhýbání 1400 kg těžkého automobilu bude mít sil na rozdávání. Umírněnější verze Linear dostane 121 kilowattový (165 koní) dvouapůllitr s 225 Nm maximálního kroutícího momentu při 4000 otáčkách. Do "nadupaného" Aera zase přijde přeplňovaný dvoulitr 167 kW (227 koní), vybavený mezichladičem stlačeného vzduchu (intercoolerem), ten nabídne maximální točivý moment 294 Nm (při 4000 ot/min). Na vybranou bude ze dvou převodovek: pětistupňového manuálu a čtyřstupňového automatu.

Zahájení prodeje 9-2X u Saabu naplánovali na 1. června roku 2004. K pořízení bude za ceny od 25 000 dolarů (přibližně 680 000 Kč). Radovat se z něj budou opět pouze motoristé za "velkou louží", o prodeji na ostatních trzích automobilka rozhodne později.

Švédové tak pokračují v plnění předsevzetí uvést nový model, nebo studii, každý rok po dobu pěti let.

Na vybranou bude ze dvou převodovek: pětistupňového manuálu a čtyřstupňového automatu.

Do kolébky "Saabík" dostane dvě pohonné jednotky, obě benzinové. Na rozhýbání 1400 kg těžkého vozu bude mít auto sil na rozdávání.

"Devět-dvojka" dostala velkorysý kufr o základním objemu 790 litrů

Malý troll, zase tak malý není (míry odpovídají spíše americkým představám o malém voze): délka vozu je 4,46 metru - o 17,5 cm méně, než má Saab 9-3 , rozvor je 2,53 m.

Při sklopených zadních sedadlech, která jsou asymetricky dělená, se celkový objem zavazadelníku zvětší až na 1744 litrů.

Do "nadupaného" Aera přijde přeplňovaný dvoulitr 167 kW (227 koní), vybavený mezichladičem stlačeného vzduchu (intercoolerem), ten nabídne maximální točivý moment 294 Nm (při 4000 ot/min).

Zahájení prodeje 9-2X u Saabu naplánovali na 1. června roku 2004.

K pořízení bude za ceny od 25 000 dolarů (přibližně 680 000 Kč).

Saab 9-7X dostane dvě pohonné jednotky prozatím neznámých parametrů, které budou pohánět kola obou náprav, těšit se z něj (alespoň pro začátek) budou pouze severoameričtí motoristé.

"Devět-sedmičkou" seveřani, stejně jako v případě 9-2X, vstupují na neprobádané území - protentokrát je to stále více posilující segment SUVček.

Autoři:


Témata: Ohio, Dolar, New York, Saab, Saab, Subaru


Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.