Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dvě německé hvězdy v Paříži

  17:38aktualizováno  17:38
Ani Ferrari F430, ani omlazené porsche, dokonce ani Dacia Logan nebudí v Paříži takovou pozornost, jako nové Mercedesy B a R. Důvod je zřejmý. Stuttgartská automobilka dvěma jednoprostorovými posilami svého modelového parku dává zřetelně najevo, že definitivně opouští svou konzervativní minulost.
Mercedes-Benz B  a R

Mercedes-Benz B a R - Stuttgartská automobilka dvěma jednoprostorovými posilami svého modelového parku dává zřetelně najevo, že definitivně opouští svou konzervativní minulost. | foto: Mercedes-Benz

A ještě jedno poselství je možné v pařížské premiéře vystopovat: tříprostorové sedany pomalu, ale jistě, odcházejí ze scény.

Třída S má v hierarchii stuttgartské značky už desítky let pozici nejdražšího, nejluxusnějšího, a také nejprestižnějšího modelu.

Zatím. Příští rok totiž může být všechno jinak.

Průvan do ustálených zvyklostí se chystá udělat nová třída R, která následuje příkladu francouzského Renaultu.

Nadělí limuzínám více prostoru a také páté dveře.

Nový mercedes třídy B půjde do výroby už na jaře, třída R bude následovat na podzim 2005.

Třída R – odvážnému štěstí přeje

Když se před třemi roky objevil na ženevském autosalónu renaultův Vel Satis, reakce ostatních automobilek byla rozporuplná. „To nemůže fungovat,“ nechal se slyšet tehdejší šéf Volkswagenu Ferdinand Piëch. „Představte si státníka, kterému jeho šofér otevře za krkem dveře. Pak mu bude kapat voda ze střechy přímo na límec.“

Mercedes byl ve svých reakcích zdrženlivější. „Je to dobré, co dělají. Pomáhá to i nám,“ řekl tehdy Jürgen Hubbert, který byl zodpovědný i za vývoj třídy A. O budoucí velkoprostorové limuzíně s třícípou hvězdou na chladiči  bylo pravděpodobně už rozhodnuto.
 
Koncept s názvem Vision GST vozí automobilka po výstavách už dva roky. Příští podzim se dočká sériové výroby a nového názvu. Třída R v sobě podle automobilky  spojuje výhody čtyř aut různých koncepcí: limuzíny, kombi, vanu a SUV.

Mercedes R skutečně vypadá jako přerostlý kombík s vyšší stavbou karosérie, který s pohonem všech kol zvládá i lehčí terény. Jeho předností je skoro třímetrový rozvor náprav, který nabízí místa šesti cestujícím ve třech řadách za sebou. Automobilka však vůz představuje jako 4+2 místný. Zadní dvě sedadla budou vyjímatelná, aby uvolnila místo ve prospěch kufru.

Pro novou koncepci stuttgartských limuzín je připraven i zcela nový motor. Jde o naftový šestiválec s výkonem 160 kW / 218 koní, s maximem točivého momentu 510 Nm už v 1800 otáčkách. Podle údajů automobilky by jeho spotřeba v kombinaci se sedmistupňovou automatickou převodovkou neměla být vyšší, než devět litrů nafty na sto kilometrů.
 

Třída B –  konkurentka pro VW Golf

Na první pohled je třída B jen o něco vzrostlejší A-třída, ve skutečnosti mají obě auta jen  málo společného. Mercedes B má o poznání strmější linii předních sloupků, celkově je o 43 centimetrů delší a jeho rozvor se prodloužil o 21 centimetrů.

Patří tak do kategorie aut nižší střední třídy, kde bude na domácí půdě soupeřit hlavně s bestsellerem Volkswagenem Golfem. Toho snadno pokoří velikostí kufru, který se svým objemem 525 litrů přiblížil i tradičnímu „náklaďáku“ této třídy, Škodě Octavii. Karosérie „béčka“ je pětimístná, s vyjímatelnými zadními sedadly a nastavením výšky podlahy zavazadlového prostoru.

Také pro třídu B automobilka přichystala nový turbodiesel. Tentokrát čtyřválec s výkonem 103 kW/140 k a maximálním točivým momentem 300 Nm. Průměrná spotřeba by měla zůstat pod hranicí šesti litrů na sto kilometrů.

Novinka by se měla objevit v prodeji začátkem příštího roku. Základní model B 170 (116 koní) bude v Německu k mání za 22 100 eur, zatím nejdražší nabízený B 200 CDI  (140 koní) bude stát 27 300 eur.

Mercedes třídy A: v Paříži premiérově

Jedno z nejzajímavějších a "nejchytřejších" aut poslední dekády - "áčko" od Mercedesu, už je na trhu sedmým rokem, nadešel tedy čas ke změně. Co přináší? Největší novinkou je třídveřová verze. V kombinaci s dvoulitrovým turbomotorem a sedmistupňovou automatickou převodovkou, bude z krotkého MPV zajímavé sportovní náčiní... více ZDE

Autoři:




Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.