Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dvě nové hračky pro britskou šlechtu

aktualizováno 
Tradiční britský automobilový průmysl se díky letité hrdé izolaci obrátil v prach. Jednotlivé slavné značky sice vzkvétají, ovšem mnoho britského na nich už nezůstalo; nové Bentleye nosí pod tvídovými saky emblémy Volkswagenu, o bytí či nebytí slavného Aston Martinu rozhodují šéfové amerického Fordu.

Bentley Continental GTC | foto: Bentley

Bentley Continental GTC
Vyznavači větrem rozcuchaných vlasů nechybí samozřejmě ani mezi nejbohatšími z bohatých, proto střechyprosté verze již nejsou výsadou laciných malých barevných autíček.

Tak téměř všechny automobilky ze zóny, pro kterou je i trojlístek Mercedes/Audi/BMW příliš obyčejný, už pár desítek let nějaký ten Convertible nabízejí.

Již tradiční Bentley Corniche/Continental z roku 1971 si našel nevelkou, ale věrnou skupinu obdivovatelů, kteří jej udrželi při životě s drobnými obměnami dnes už jen těžko zopakovatelných 25 let.

Ve srovnání s tím se poslední klasický Bentley, Azure z let 1995 - 2003, historií jen mihnul. Pak nastalo dvouleté kabrioletuprosté období, které svým fanouškům Bentley vynahrazuje bezprecedentní nabídkou rovnou dvou nových "dropheadů“.

Continental GTC je již třetím členem vanbraeckelovské rodiny, vzniklé již kompletně na koncernovém technickém základě. Tak tedy kabriolet, stejně jako předtím kupé a limuzínu, pohání šestilitr W12 biturbo, roztáčející přes samočinnou šestistupňovou převodovku ZF všechna kola prostřednictvím diferenciálu Torsen.

Modifikované nápravy spolu s dalšími mechanickými skupinami poskytla luxusní limuzína Volkswagen Phaeton, výsledných 411 kW a 650 Nm rozjede 2,5 tuny těžký vůz na stovku za 5,1 s, nejvyšší rychlost činí 312, resp. 306 km/h (se staženou plátěnou střechou).

Řada výztuh ve střední a zadní části podlahy a kolem čelního skla sice navýšila hmotnost o 110 kg proti kupé, ovšem výsledkem jsou srovnatelné jízdní vlastnosti a především nezmenšená bezpečnost, zajištěná také vystřelovacími zadními ochrannými oblouky. Třívrstvá plátěná střecha podle výrobce izoluje jako žádná jiná, nechybí v ní vyhřívané skleněné zadní okno a čtecí lampičky. Její samočinné stažení/natažení trvá elektromotorům 25 sekund a je možné do rychlosti 30 km/h.

Aston Martin DBS
Další bondovku "Casino Royale“ má jako salón pro svůj nový supersport DBS předplacený Aston Martin, o tom se již nějakou dobu ví. Donedávna však byla oficiální podoba umně střeženým tajemstvím a agent Jejího Veličenstva s právem zabíjet usedl za volant prachobyčejného Fordu Mondeo.

Nedočkaví fanouškové se proto museli spokojit s fotkami malého modelu "DéBéeSa", nalezenými na Internetu. V těchto dnech se odehrálo další dějství a s marketingově přesně spočteným předstihem se představuje oficiální podoba dalšího britského gentlemana.


Komu se zdá výkonný Continental GTC přeci jen příliš sportovní, může zvolit čirý superluxus v podobě druhého kabrioletu - Azure. Ten se v roce 2005 představil původně jako Arnage Drophead Coupé, avšak do prodeje přichází jako Azure II. Proti předchůdci je nový Azure nižší, širší a delší, poskytuje více vnitřního prostoru a modernější techniku. Dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový osmiválec tradičního objemu 6,75 l ze základního modelu Arnage vyvíjí 336 kW a 875 Nm.

Další klenot nezpochybnitelně astonmartinovského vzhledu se ve výrobním programu zařadí mezi výkonné dvanáctiválcové kupé DB9 a okruhový speciál DBR9, bude se tedy jednat o dosud nejostřejší velkorážní silniční Aston Martin. Dost možná se dočkáme nového firemního rekordu v jízdních výkonech.

Ovšem to jsou zatím jen a pouze dohady, protože zástupci automobilky kromě definitivní podoby nic dalšího neprozradili a zvyšují napětí, které se zmocňuje každého vyznavače nádherné klasiky.

Ovšem chtělo by to už nějakou inovaci, nyní od sebe jednotlivé současné Aston Martiny rozezná už jen na slovo vzatý odborník...

Autoři:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.