Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dvouletý znalec aut čeká na zápis do knihy rekordů

aktualizováno 
Nejsou mu ještě ani dva roky a už dokáže rozpoznat více než třicet značek automobilů. Výjimečné nadání udělalo z Plzeňana Jakuba Mulaje dokonce rekordmana, který bude mít svůj vlastní zápis v příštím vydání České knihy rekordů.

Dvouletý znalec aut Jakub Mulaj | foto: MF DNES

"Je to zvláštní, protože my jsme ho k něčemu takovému nikdy nevedli," říká maminka jednadvacetiměsíčního hocha.

"Ale už jako úplně malý dokázal bezpečně rozeznat mezi ostatními auty tátova golfa, kterým jezdil každé ráno do práce," vypráví. "Jakmile pak začal chodit, ptal se na každé auto, které neznal, a nedal pokoj, dokud jsme mu neřekli, co je to za značku," pokračuje Jakubova maminka.

Minulý týden navštívil Jakub se svými rodiči pelhřimovskou agenturu Dobrý den, která zaznamenává české rekordy, aby zde chlapcovu schopnost oficiálně ověřili. "Kubík u nás rozeznal 28 značek aut, ale jak vím od jeho rodičů, hned druhý den přidal další tři nové," říká prezident agentury Miroslav Marek.

"Protože se Jakub ještě dále učí, rozhodli jsme se, že jeho rekord oficiálně zaznamenáme až v červnu na festivalu Pelhřimov - město rekordů. To bude aut umět určitě ještě víc," podotýká Miroslav Marek.

"Tahle výjimečnost může být i nepříjemná, například když na semaforech čeká řada aut, Jakoubek se odmítá hnout z místa, dokud všechna neodjedou. A to se pak špatně někam pospíchá," s úsměvem dodává paní Mulajová.

Autoři:




Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Další z rubriky

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.