Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Economy Run: Se škodovkou se dá jet i za 3 litry

  12:05aktualizováno  25. října 17:13
S benzinovým motorem spotřeba tři a půl litru na 100 kilometrů, s naftovým tři litry. To není utopie, ale výsledek soutěže v úsporné jízdě Economy Run. Vítězem se mezi auty na benzin stal Petr Farník se Zdeňkem Urbanem, kteří dokázali se Škodou Fabia 1,2/47 kW celou trasu absolvovat při průměrné rychlosti téměř 54 km/h se spotřebou 3,53 l/100 km.

Ještě méně spotřebovala Fabia Combi s naftovým motorem 1,9 TDI mladoboleslavské posádky Michal Šimůnek a Radka Šimůnková, kterým naměřili spotřebu jen 3,06 l/100 km.

Ostudu neudělal ani tým MF DNES, který ve fabii s motorem 1,4 zvítězil v novinářské kategorii mezi osmi posádkami.

Soutěže v ekonomické jízdě, v nichž vyhrává řidič s nejnižší naměřenou spotřebou, mají po světě svou tradici.

Mnohé z nich postupem času sice zanikly, ale díky zapálení členů mladoboleslavského Autoklubu Škoda se soutěž v tomto roce dožila již 24. ročníku.

Čtěte také: Jak ušetřit v autě? Plout s lehkou nohou

úspory, dluh, peníze, daně

I s novým vozem v dobrém technickém stavu mohou jet dva řidiči na stejné trase a za stejných podmínek s rozdílnou spotřebou, třeba i o třetinu: jeden za šest litrů na 100 kilometrů, druhý za devět ...VÍCE

Start i cíl byly v Kosmonosích u Mladé Boleslavi, trať s přestávkou v Solenici u Orlické přehrady byla rozdělena do dvou etap po území Středočeského kraje. S časovým limitem, jehož překročení znamená diskvalifikaci, se museli účastníci se škodovkami poprat při průměrné rychlosti mezi 50 a 60 km/h.

Na 64 dvojčlenných posádek čekalo 350 kilometrů po dosti složitě vybraných silnicích. Nechyběly ani obtížné, hodně zatáčkovité úseky s dlouhými, táhlými výjezdy do kopců. Rozhodně tedy žádná rovinatá idylka po dálnicích. V letošním ročníku byla vypsána poprvé i speciální kategorie pro zaměstnance mladoboleslavské automobilky.

Podmínkou pro účast v této kategorii byl vůz Fabia s motorem 1,2/47 kW. Další novinkou bylo použití zařízení namontovaného v každém voze, pomocí kterého bylo možno sledovat dodržování trati a pravidel silničního provozu každého účastníka.
Pro vyhodnocení pořadí celkového i v jednotlivých skupinách a v kategoriích podle objemu motoru byl použit tzv. index poměrné spotřeby, který zohledňuje i hmotnost soutěžících vozů.

Za kolik jezdíte vy? Pište do diskuze pod článkem

Autoři:




Nejčtenější

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Řidička najela v Petrohradu do protisměru
VIDEO: Řidička najela do protisměru, řešení bylo jednoduché

Řidička v Petrohradě najela na rušném průtahu městem do protisměru. Po nešikovném couvání a několika nebezpečných manévrech nakonec ze situace vyvázla, chvíli...  celý článek

Škoda Yeti Monte Carlo
V Rusku stahují kvůli technickým potížím několik modelů Škoda

Volkswagen svolá na ruském trhu 3463 automobilů, včetně vozů Škoda Octavia, Yeti a Rapid. Koncern o tom informoval tamní úřady. Podle nich jsou důvodem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.