Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ekologický aktivista: Land Rover LRX Concept

  11:20aktualizováno  11:20
Land Rover čeká pestrý rok 2008. Bude slavit šedesáté výročí založení a také se s největší pravděpodobností společně s Jaguarem přesune zpod křídel koncernu Ford. K narozeninám, si automobilka nadělila dravý koncept LRX. S - na landrovera - skromnými rozměry, ale velkými ambicemi.

Land Rover LRX Concept | foto: Land Rover

Je lehký, přetéká moderní technikou a materiály, které jsou příznivé k životnímu prostředí. Automobilka tvrdí, že má být dokonce jedním z nejčistších aut ve své kategorii.

Automobilka, která jiná než terénní auta nenabízí, pod bachraté obry krabicovitého designu možná zanedlouho usadí ještě menší model, než je stávající freelander. Oproti momentálně nejmenšímu landroveru je LRX o 7 centimetrů kratší (má 435 cm) a o 12 nižší (155 cm).

Jeden ze šéfů Land Roveru Phil Popham říká: "LRX je Land Rover v každém ohledu, ale je to velmi odlišný Land Rover."

LRX je vůbec prvním dílem nového designérského šéfa Land Roveru Gerryho McGoverna. Má být autem, které se bude hodit na cestu do práce i do divadla, ale slušet mu bude i bahno za ušima, rozuměj zrcátky.

Nasupený mrňous by měl být nejsportovnějším modelem legendární automobilky. Proporcemi se blíží spíše kupé než klasickému offroadu. Musí se obejít s jediným párem dveří, boční okna jsou úzká (s prosklením se vůbec hodně šetřilo) a střecha směrem vzad dramaticky klesá. Agresivitu dodávají mohutné boky, v každém rohu je dvacetipalcové kolo.

Samozřejmostí je pohon všech kol. Nechybí landroverácká specialitka v podobě systému Terrain Response, umožňujícího nastavovat charakteristiku vozu podle druhu povrchu. Novinkou je funkce ECO, která šetří emisemi při jízdě městem.

Land Rover LRX Concept stojí na podvozku Fordu Focus. Na zadní nápravu se usadil elektromotor, který vypomáhá klasickému spalovacímu agregátu (vybavenému systémem start-stop) starajícímu se o pohon předních kol. Koncept Land Roveru by se měl na jaře roku 2009 dostat do sériové výroby, otázkou je, zůstane-li zachován i jeho hybridní pohon.

Interiér je přísně čtyřmístný, přední i zadní pár anatomických křesel je rozdělen mohutným středovým tunelem.

Osvětlení interiéru se mění podle toho, jak řidič jede - zelená značí ekonomickou jízdu, červená sportovní a modrá indikuje "normal".

LCD displeje vytváří prostorovou grafiku v místech, kde obvykle vídáme budíky rychloměru a otáčkoměru.

Nechybí prostor pro zapojení iPhonu a iPodu, samozřejmostí je sdružení ovládání všeho myslitelného do dotykového displeje.

Konstruktéři měli při stavbě konceptu za úkol také šetřit kila. Boční okna a průhledná střecha tak nejsou ze skla, ale z polykarbonátu, což ušetřilo asi 40 procent hmotnosti oproti tradičnímu materiálu.

Ekology potěší, že když už musela být v interiéru použita kůže, je alespoň barvená přírodními barvivy. Výplně dveří a střecha jsou zase potažené materiálem získaným z recyklovaných PETlahví.

Luxusní miniaturní SUVčko se chystá tradiční britský výrobce představit na lednovém autosalonu v Detroitu.

Land Rover LRX Concept Land Rover LRX Concept Land Rover LRX Concept



Land Rover LRX Concept Land Rover LRX Concept Land Rover LRX Concept



Land Rover LRX Concept Land Rover LRX Concept Land Rover LRX Concept



Land Rover LRX ConceptLand Rover LRX ConceptLand Rover LRX Concept



Land Rover LRX ConceptLand Rover LRX Concept


Autor:




Nejčtenější

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět svůj elektrovůz v Česku, nesmí být moc drahý

Mladoboleslavská automobilka chystá na autosalon ve Frankfurtu nečekané překvapení. Představí totiž facelift vozu, který zatím v podstatě neexistuje. Škoda se...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.