Ironií je, že od chvíle, kdy se technologie pro ekologické vozy stala hlavním tématem, tokijský autosalon začal ztrácet na své atraktivitě pro veřejnost. Vlastně se dojem z autosalonu stal každý rok stejný...
***
Autor je bloggerem iDNES.cz
***
Pokud máte zkušenost s řízením priusu, asi se vám nebude zdát příliš zajímavé z pohledu milovníka řízení. Hybridní toyota je hlavně ekologický symbol.
Zdá se, že se od letošního tokijského autosalonu se japonské automobilky z tohoto rozporu dostávají. Honda představuje sportovní CR-Z a Mitsubishi "i MiEV SPORT“. Základní technologie ekologického vozu byla dokončena a nyní se začíná vozům přidávat sportovní ráz.
Z důvodu zachování životního prostředí a vyčerpávání fosilních zásob je technologie ekologických vozidel hlavním zájmem všech automobilek. Začínají proto představovat sportovní verze ekologických vozů - druhá fáze ekologických vozů právě začala.
Honda CR-Z je opravdové sportovní auto s hybridním systémem pohonu. Je to nástupce Hondy CRX, která byla představena v roce 1983. Tohle lehké sportovní auto si oblíbil celý svět.
Prezident Hondy Takeo Fukui chápe CR-Z jako symbolický model pro hybridní systém Hondy. Na autosalonu v Tokiu prohlásil: "CR-Z je hybridní sportovní vůz příští generace k užívání si sportovní jízdy.“ Honda má v plánu uvést CR-Z do výroby v blízké budoucnosti. ČTĚTE VÍCE
Mitsubishi představuje v Tokiu „i MiEV SPORT“ jako variantu vozu poháněného elektřinou. i MiEV SPORT vychází z modelu "i" a jeho verze „i MiEV“. Vůz představuje vysoký sportovní výkon s různými jedinečnými technologiemi Mitshubishi. O pohon se starají elektromotory uložené v kolech. Všechno hlídá "S-AWC“ (Super All Wheel Control System) neboli super systém ovládání všech kol.
Osamu Mashiko, prezident Mitsubishi Motors užívá iMiEV jako služební auto. Říká, že i MiEV SPORT nevypouští absolutně žádné skleníkové plyny.
"Plánovali jsme uvést i MiEV v roce 2010, ale bude možné jej uvést dříve než se plánovalo. Uvedeme jej na mezinárodní trh, obzvláště na evropský.“