Mitsubishi i MiEV SPORT | foto: Yukihiro Masuda, iDNES.cz

Ekologie na tokijský způsob - elektrosporťáky

  • 8
Už více jak 10 let je ekologie jedním z hlavních témat tokijského autosalonu. Toyota představila svůj první hybridní vůz jménem Prius v roce 1997, poté všechny japonské automobilky začaly vyvíjet své ekologické modely. Prius se tak stal symbolem ekologického vozu.

Ironií je, že od chvíle, kdy se technologie pro ekologické vozy stala hlavním tématem, tokijský autosalon začal ztrácet na své atraktivitě pro veřejnost. Vlastně se dojem z autosalonu stal každý rok stejný...

***
Autor je bloggerem iDNES.cz blog.idnes.cz

***

Pokud máte zkušenost s řízením priusu, asi se vám nebude zdát příliš zajímavé z pohledu milovníka řízení. Hybridní toyota je hlavně ekologický symbol.

Zdá se, že se od letošního tokijského autosalonu se japonské automobilky z tohoto rozporu dostávají. Honda představuje sportovní CR-Z a Mitsubishi "i MiEV SPORT“. Základní technologie ekologického vozu byla dokončena a nyní se začíná vozům přidávat sportovní ráz.

Z důvodu zachování životního prostředí a vyčerpávání fosilních zásob je technologie ekologických vozidel hlavním zájmem všech automobilek. Začínají proto představovat sportovní verze ekologických vozů - druhá fáze ekologických vozů právě začala.

Honda CR-Z je opravdové sportovní auto s hybridním systémem pohonu. Je to nástupce Hondy CRX, která byla představena v roce 1983. Tohle lehké sportovní auto si oblíbil celý svět.

Prezident Hondy Takeo Fukui chápe CR-Z jako symbolický model pro hybridní systém Hondy. Na autosalonu v Tokiu prohlásil: "CR-Z je hybridní sportovní vůz příští generace k užívání si sportovní jízdy.“ Honda má v plánu uvést CR-Z do výroby v blízké budoucnosti. ČTĚTE VÍCE

Prezident Hondy Takeo Fukui s konceptem CR-Z

Mitsubishi představuje v Tokiu „i MiEV SPORT“ jako variantu vozu poháněného elektřinou. i MiEV SPORT vychází z modelu "i" a jeho verze „i MiEV“. Vůz představuje vysoký sportovní výkon s různými jedinečnými technologiemi Mitshubishi. O pohon se starají elektromotory uložené v kolech. Všechno hlídá "S-AWC“ (Super All Wheel Control System) neboli super systém ovládání všech kol.

Osamu Mashiko, prezident Mitsubishi Motors užívá iMiEV jako služební auto. Říká, že i MiEV SPORT nevypouští absolutně žádné skleníkové plyny.

"Plánovali jsme uvést i MiEV v roce 2010, ale bude možné jej uvést dříve než se plánovalo. Uvedeme jej na mezinárodní trh, obzvláště na evropský.“

Prezident Mitsubishi Osamu Mashiko s konceptem i MiEV SPORT