Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Elektrický blesk se zásuvkou na čumáku má spotřebu 1,6 l/100 km

  14:45aktualizováno  16:47
Do Ženevy pádí na autosalon čtyřdveřové hybridní kupé Opel Flextreme GT/E. Dravý koncept se chlubí skvělou aerodynamikou.

Opel Flextreme GT/E | foto: Opel

Techniku si dravý koncept vypůjčil z Opelu Ampera alias Chevroletu Volt. Nejzajímavější na téhle hybridní parádě je to, že se pravděpodobně dostane do výroby. Do té doby ale budou muset rozpočtáři a technologové designéry trochu zpacifikovat, na sériovou výrobu je flextreme až moc radikální. Pokud zůstane sériovému provedení aspoň trochu z parádního konceptu, budou milovníci značky rádi.

Opel Flextreme GT/E

Koncept, který německá automobilka představí v Ženevě na blížícím se autosalonu, je 4,76 m dlouhý a do protáhlého, pouhých 130 centimetrů vysokého těla se poskládají čtyři členové posádky. Už od pohledu rychlý opel vzpomíná na bájnou calibru, minimálně skvělou hodnotou aerodynamického součinitele Cx=0,22.

Pro vylepšení aerodynamiky stavitelé konceptu vynechali tradiční kliky. Ty jsou nahrazeny senzory. Po přiložení ruky k čidlu se odjistí zámky dveří. "Pro snížení turbulencí vzduchu chybí také vnější zpětná zrcátka, jejichž funkci přebírají malé kamery u dolní části předních sloupků," popisují tvůrci.

Nechybějí vychytávky, které ale v nejbližší budoucnosti zůstanou vyhrazené jen konceptům. Flextreme GT/E dostal aktivní aerodynamický prvek v podobě "křídel" na zádi, která se vysunou ze zadních blatníků při rychlostech nad 50 km/h, aby optimalizovala proudění vzduchu kolem zádi auta.

"Speciální 350 mm dlouhé vertikální spojlery usměrňují obtékání zadních partií karoserie a redukují vznik turbulentního proudění vzduchu," vysvětluje Opel.

Opel Flextreme GT/EOpel Flextreme GT/E

Koncept si od právě na trh uváděné merivy vypůjčil zadní protisměrně otevírané dveře. Prosklená část střechy se sama zatmavuje v závislosti na síle sluníčka a teplotě interiéru, na ni navazuje výřez, který nabírá vzduch, aby chladil baterie. Karoserie je z panelů vyrobených z uhlíkových vláken, nosné části jsou z hliníku a některá okna jsou polykarbonátová.

"V porovnání s konvenčními materiály přináší tento postup úsporu hmotnosti až 40 procent, což se samozřejmě projeví v nižší energetické náročnosti jízdy," dodávají tvůrci.

Elektromotor dodá 163 koní výkonu a 370 kroutících newtonmetrů na relativně úzké pneumatiky 195/45 s nízkým valivým odporem, nazuté na velké jedenadvacetipalcové ráfky.

Zástrčka, kterou se budou dobíjet ze zásuvky akumulátory, je schovaná pod logem automobilky na čumáku. Hybridní systém pohonu pochází z Chevroletu Volt. Kola tedy roztáčí výhradně elektromotor. Když po nějakých 60 kilometrech dojde "šťáva" v li-ion bateriích, startuje 72koňová benzinová jedna-čtyřka, která funguje jako generátor dobíjející akumulátory. Takto umí auto ujet až 500 kilometrů. Výrobce spočítal, že průměrná spotřeba auta bude 1,6 l benzinu na sto kilometrů jízdy. Emise CO2 mají být 40 g/CO2.

Maximálka Opelu Flextreme GT/E má přesahovat 200 kilometrů v hodině. Z nuly na stovku se rozjede za méně než devět sekund.

Opel Flextreme GT/E
Autor:




Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Opel Astra 1.4 T Enjoy
Opel Astra 1.4 T Enjoy

r.v. 2016, naj. 19 000 km, benzín
384 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.