Opel Flextreme GT/E

Opel Flextreme GT/E | foto: Opel

Elektrický blesk se zásuvkou na čumáku má spotřebu 1,6 l/100 km

  • 73
Do Ženevy pádí na autosalon čtyřdveřové hybridní kupé Opel Flextreme GT/E. Dravý koncept se chlubí skvělou aerodynamikou.

Techniku si dravý koncept vypůjčil z Opelu Ampera alias Chevroletu Volt. Nejzajímavější na téhle hybridní parádě je to, že se pravděpodobně dostane do výroby. Do té doby ale budou muset rozpočtáři a technologové designéry trochu zpacifikovat, na sériovou výrobu je flextreme až moc radikální. Pokud zůstane sériovému provedení aspoň trochu z parádního konceptu, budou milovníci značky rádi.

Opel Flextreme GT/E

Koncept, který německá automobilka představí v Ženevě na blížícím se autosalonu, je 4,76 m dlouhý a do protáhlého, pouhých 130 centimetrů vysokého těla se poskládají čtyři členové posádky. Už od pohledu rychlý opel vzpomíná na bájnou calibru, minimálně skvělou hodnotou aerodynamického součinitele Cx=0,22.

Pro vylepšení aerodynamiky stavitelé konceptu vynechali tradiční kliky. Ty jsou nahrazeny senzory. Po přiložení ruky k čidlu se odjistí zámky dveří. "Pro snížení turbulencí vzduchu chybí také vnější zpětná zrcátka, jejichž funkci přebírají malé kamery u dolní části předních sloupků," popisují tvůrci.

Nechybějí vychytávky, které ale v nejbližší budoucnosti zůstanou vyhrazené jen konceptům. Flextreme GT/E dostal aktivní aerodynamický prvek v podobě "křídel" na zádi, která se vysunou ze zadních blatníků při rychlostech nad 50 km/h, aby optimalizovala proudění vzduchu kolem zádi auta.

"Speciální 350 mm dlouhé vertikální spojlery usměrňují obtékání zadních partií karoserie a redukují vznik turbulentního proudění vzduchu," vysvětluje Opel.

Opel Flextreme GT/EOpel Flextreme GT/E

Koncept si od právě na trh uváděné merivy vypůjčil zadní protisměrně otevírané dveře. Prosklená část střechy se sama zatmavuje v závislosti na síle sluníčka a teplotě interiéru, na ni navazuje výřez, který nabírá vzduch, aby chladil baterie. Karoserie je z panelů vyrobených z uhlíkových vláken, nosné části jsou z hliníku a některá okna jsou polykarbonátová.

"V porovnání s konvenčními materiály přináší tento postup úsporu hmotnosti až 40 procent, což se samozřejmě projeví v nižší energetické náročnosti jízdy," dodávají tvůrci.

Elektromotor dodá 163 koní výkonu a 370 kroutících newtonmetrů na relativně úzké pneumatiky 195/45 s nízkým valivým odporem, nazuté na velké jedenadvacetipalcové ráfky.

Zástrčka, kterou se budou dobíjet ze zásuvky akumulátory, je schovaná pod logem automobilky na čumáku. Hybridní systém pohonu pochází z Chevroletu Volt. Kola tedy roztáčí výhradně elektromotor. Když po nějakých 60 kilometrech dojde "šťáva" v li-ion bateriích, startuje 72koňová benzinová jedna-čtyřka, která funguje jako generátor dobíjející akumulátory. Takto umí auto ujet až 500 kilometrů. Výrobce spočítal, že průměrná spotřeba auta bude 1,6 l benzinu na sto kilometrů jízdy. Emise CO2 mají být 40 g/CO2.

Maximálka Opelu Flextreme GT/E má přesahovat 200 kilometrů v hodině. Z nuly na stovku se rozjede za méně než devět sekund.

Opel Flextreme GT/E