Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Elektrický Mini E míří do provozu. Bohužel jen v Americe

  13:36aktualizováno  13:36
Minísky známe hlavně jako dovádivé ozdoby silnice, ve kterých po vás každý kouká. Když seženete toho s označením E, dostanete absolutní unikát. Místo k benzince ale budete jezdit k zásuvce.

Jen pro Ameriku vyrobí v Británii a Německu pětisetkusovou sérii elektrominíků. Všechny budou vyvedené v tmavošedé metalíze se žlutými doplňky a budou na baterky.

Naživo bude Mini E poprvé k vidění na autosalonu v Los Angeles 19. a 20. listopadu. První budou jezdit v  Kalifornii, New Yorku a New Jersey. Dlouhodobý pronájem chce BMW nabídnout soukromníkům i firemním zákazníkům. Jestli se Mini E podívá i do Evropy, prozatím automobilka zvažuje.

Mini E

Li-ion baterie složené z 5 088 článků složených do 48 modulů s kapacitou 35 kWh se nastěhovaly na místo zadních sedadel a zabírají také většinu kufru. Když použijete rychlonabíječku, bude stačit k jejich plnému nabití pouze 2,5hodinový pobyt u zásuvky.

Pod kapotou přede 204koňový motor (150 kW) disponující 220 krouticími newtonmetry. Minísek ale také s novým motorem nabral pár kil navíc, a má jich tedy 1 465.

ElektroMini pofrčí nejrychleji elektronicky omezených 152 kilometrů v hodině. Zrychlení z nuly na stovku zabere osm a půl sekundy a s nabitými bateriemi ujede 250 kilometrů.

Mini E

Autor:




Nejčtenější

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Mercedes Třída E 3,0 350d...
Mercedes Třída E 3,0 350d...

r.v. 2016, naj. 17 430 km, diesel
1 352 624 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.