Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Elektrický minisporťák: Mitsubishi i-MiEV Sport Air

aktualizováno 
Mitsubishi na autosalonu v Ženevě rozvíjí svou myšlenku malého elektromobilu i-MiEV. Na technickém základu budoucího sériového vozu vznikla studie malého autíčka se sportovními ambicemi. Mitsubishi také ve Švýcarsku oznámilo spolupráci s Peugeotem.

Mitsubishi i-MiEV Sport Air | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Malý elektromobil i-MiEV Sport Air je sice městským vozítkem, spíše než na praktickou stránku věci se však soustředí na sportovní a hravou stránku řidičské praxe. Od původního modelu i-MiEV, který se chystá koncem příštího roku do výroby, se tak odlišuje nejen vzhledem, ale i technickými parametry.

Sportovní MiEV získalo karoserii kapkovitého tvaru s rozměry 3650 x 1600 x 1520 mm. To je na délku o rovných 20 cm více, než má původní vůz, výška je o 8 cm menší a šířka se naopak o 8 cm zvětšila. I přes celkově větší rozměry klesla hmotnost vozu o rovných 100 kilogramů na hodnotu 980. Ta je způsobena rozsáhlým použitím plastů a hliníku v konstrukci vozidla.

Mitsubishi i-MiEV Sport Air

Koncept i-MiEV Sport Air také dostal výkonnější pohonnou jednotku – teď dává výkon 60 kW a točivý moment 230 Nm. Tyto hodnoty by měly zajistit malému vozítku dostatečnou dynamiku a díky nízkému těžišti i hodně agilní jízdní vlastnosti. Pro správný požitek z jízdy dostal vůz také rozměrný odnímatelný prosklený díl střechy.

Všechny koncepty i-MiEV stojí na podvozku s relativně velkým rozvorem 2 550 mm a motor s bateriemi a měničem napětí je uložen těsně před zadní poháněnou nápravou. Díky tomu se podařilo u i-MiEV Sport Air dosáhnout ideálního rozložení hmotnosti v poměru 50:50. Výrobce u studie neudává případný dojezd na jedno nabití ani dobu nabíjení.

Ačkoli je interiér studie klasifikován jako čtyřmístný, zadní sedadla budou opravdu jen nouzová. Nebude na nich dost místa ani pro kolena, natož pro hlavu dospělého cestujícího. Prudce se svažující střecha je zde zásadním limitujícím faktorem. Co se ovládání týče, interiér hýří dotykovými obrazovkami.

Mitsubishi i-MiEV Sport Air

Automobilka také ohlásila, že navázala spolupráci s koncernem PSA Peugeot Citroen, která rozvine partnerství obou společností. Mitsubishi a PSA už společně vyrábí modely Mitsubishi Outlander, Citroën C-Crosser a Peugeot 4007.

Mitsubishi bude podle nové dohody pro koncern PSA vyrábět variantu i-MiEV, která se bude na evropském trhu prodávat pod značkou Peugeot. Japonská automobilka však bude v Evropě vůz prodávat i pod svou značkou. Koncern PSA na oplátku Mitsubishi pomůže dokončit vývoj vozu. Sériová výroba by měla začít koncem roku 2010 nebo na začátku roku 2011.





Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.