Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Elektrický skřítek Peugeot BB1 má místo volantu řidítka

  10:00aktualizováno  10:00
Na dva a půl metr poskládali konstruktéři francouzské automobilky rovnou čtyři lidi. Elektromobil zrychlí z nuly na třicítku za necelé tři sekundy a nejraději parkuje kolmo k chodníku.

Peugeot BB1 | foto: Peugeot

Frankfurtský autosalon je přehlídkou úspory paliva a snižování emisí. Automobilky se předhánějí, která nabídne ekologičtější vozidlo. Peugeot přizval ke spolupráci kolegy z motorkářského oddělení a pneumatikářskou firmu Michelin.

Jak znovu vymyslet auto

Peugeotí řešení pro přeplněná města našlo inspiraci u motorek. Zadní pasažéři sedí nalepení na sedadle těch vpředu a jsou více vzpřímení, než je obvyklé. Řidiči chybí i klasický volant a dokonce i pedály. Vše se ovládá speciálními řidítky. Chybí třeba i zpětná zrcátka, nahradily je kamery.

Dveře se otevírají "proti větru", což usnadňuje nastupování. Čtyřkolový autoskútr odveze v kufru 160 litrů věcí, pouze řidič s sebou pobere až 855 litrů nákladu.

Peugeot BB1

Peugeot BB1 váží pouhých 600 kilogramů, konstruktéři si nechali u Peugeot Motocycles postavit lehký trubkový rám, který pokryli karoserií z uhlíkových vláken.

Rozpohybovávání dostaly na starosti hned dva elektromotory. Jeden velký by zabíral příliš místa, proto se konstruktéři rozhodli pro řešení vývojářů Michelinu, kteří schovali elektromotory přímo do zadních kol, která rovnou pohánějí. Dohromady dávají 20 koní výkonu a každý má 320 kroutících newtonmetrů točivého momentu.

Z nuly na třicítku se rozjede za 2,8 sekundy, další čtyři pak trvá akcelerace na šedesátku. Elektromotory živí lithium-ionové baterie, které vystačí na 120 kilometrů jízdy.

Autor:




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.