Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Elektrický sporťák Lightning GT: baterie už nejsou problém

aktualizováno 
Elektromobily jsou sice ekologické a mají slušný výkon, ale také řadu nevýhod. Britský supersportovní elektromobil Lightning GT však prakticky všechny zápory eliminuje.

Lightning GT | foto: Lightning Car Company

Lightning GT je elegantní kupé vytříbených tvarů jasně britského střihu. Daleko zajímavější než jeho vzhled je ale použitá technika. Lightning, který by se měl k prvním zákazníkům dostat ještě letos, je totiž elektromobil s tou nejmodernější technikou pohonu.

Díky tomu odstraňuje zásadní nevýhody elektromobilů a je jedním z prvních vozů této třídy, který se svou praktickou použitelností bez problémů vyrovná současným autům se spalovacím motorem.

Hlavními nevýhodami elektromobilů bývají krátký dojezd, dlouhá doba nabíjení a omezená životnost baterií. Jenže právě tyto nedostatky jsou pro Lightning GT tabu.

Jeho baterie totiž používají technologii NanoSafe od americké společnosti Altairnano. Místo klasických uhlíkových komponent používají tyto baterie titanovou nanostrukturu. Díky tomu jsou baterie teplotně stabilní a nemusí používat žádné toxické materiály.

Lightning GT

Baterie NanoSafe poskytují více než dvojnásobnou energetickou hustotu než současné Li-Ion baterie. Díky tomu může Lightning využít výkon přes 700 koní a jeho dojezd činí 400 kilometrů. Akcelrace z nuly na 96 km/h mu trvá 4 sekundy.

Technoloie NanoSafe má ale ještě dvě další důležitější výhody. Při připojení na výkonný třífázový zdroj se totiž mohou baterie v automobilu dobít na plnou kapacitu už za 10 minut. Automobil lze ale dobíjet i z klasické jednofázové domácí sítě, pak ovšem počítejte s nabíjením přes noc.

Díky nové technologii mají baterie také podstatně větší životnost než ty současné. Výrobce slibuje životnost minimálně 12 let nebo 15 000 nabíjecích cyklů. Teprve potom klesne kapacita baterií pod 85 % původní hodnoty.

Lightning GT

Pohon GT zajišťují elektromotory instalované přímo v náboji kola, které současně slouží i k regenerativnímu brzdění. Díky eliminaci množství mechanických částí bude Lightning GT klást minimální nároky na údržbu a měl by se pyšnit ukázkovou spolehlivostí.

Přesnější technické specifikace automobilu prozatím nejsou k dispozici, ale první zájemci si již mohou svůj kus zamluvit. Výrobce požaduje zálohu 15 000 liber, tedy necelého půl milionu korun. Na výběr jsou dvě verze – GT a Sports. První zákazníci by měli své vozy dostat v druhé polovině roku. O celkové ceně vozu výrobce mlčí, ale je jasné, že rozhodně nebude nízká. Odhadujeme ji na zhruba desetinásobek zálohy.



Témata: Elektromobil


Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.