Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Elektrický supersport pro nekonečnou zábavu Infiniti Emerg-E

  14:00aktualizováno  14:00
Automobilka Infiniti přivezla do Ženevy lákavý koncept supersportovního vozu, který vyvolává vzpomínky na legendu od konkurenční Hondy, model NSX. Klasický sporťák s motorem vzadu pohání především elektromotory, malý benzínový motor slouží jako generátor.

Infiniti Emerg-E | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Svět supersportovních cestovních aut se v poslední době znovu zhlédl v klasické koncepci. Což znamená motor vpředu a pohon zadních kol. Dlouhatánské kapoty  dominují rychlým autům a ještě před zhruba desetiletím populární koncepce s motorem uprostřed, tedy za sedadly posádky, zůstává vyhrazena jen nejostřejším kusům postaveným okolo motoru.

Infiniti Emerg-E

Infiniti Emerg-E

Technická data

Pohon: dvojice elektromotorů o výkonu 150 kW, točivý moment 1 000 Nm

Akumulátor: Lithium-fosfátový, kapacita 14,8 kWh při 25 °C

Spalovací motor: Tříválec Lotus  1,2 litru, 35 kW při 3 500 1/min, 107 Nm při 2 500 1/min

Rozměry: 4 464 x 1 954 x 1 219 mm (d x š x v), rozvor 2 624 mm

Hmotnost: 1 598 kg

Maximální rychlost: 208 km/h

Dojezd: 48 km (elektrický), 480 km (kombinovaný)

Jedním z mála "obyčejněnších" supersportů s touto koncepcí je Audi R8. Donedávna byla klasickou ukázkou této školy také japonská Honda NSX, která se chystá na novou generaci. Možná v ní se trochu vidí i designéři Infiniti, kteří pro ženevský autosalon připravili studii Emerg-E.

Ne že by přitom opisovali od designérů Hondy a jejich 22 let starého designu. Ale společné atributy tu jsou: futuristický design japonské školy se tu mísí s líbivými nadčasovými tvary. Na první pohled vypadá Infiniti Emerg-E elegantně a na koncept až překvapivě civilně. Ne nadarmo má auto ukazovat nový designový směr automobilky. A kdo ví, třeba opravdu Infiniti chystá soupeře pro Lexus LF-A.

Je to elektro-hybrid

Technika použitá v konceptu civilní není. Konstruktéři Infiniti kvůli ní možná použili koncepci s motorem před zadní nápravou schválně. Dává více prostoru na zástavbu celého ústrojí. Emerg-E je vlastně elektromobil s prodlouženým dojezdem, tak jako třeba Chevrolet Volt nebo sesterský Opel Ampera. Na rozdíl od těchto aut je ale technika trochu radikálnější.

Za sedadla v kabině se vešly baterie i malý spalovací motor. Zadní kola pohání dva elektromotory. Každý o výkonu 150 kW, tedy 201 koní. Dohromady má Emerg-E k dispozici 300 kW výkonu. Samozřejmostí je rekuperace energie při brzdění. Lithio-fosfátový akumulátor za sedadly má kapacitu 14,8 kWh a je schopen auto pohánět zcela na elektřinu na trase dlouhé až 48 kilometrů .

Pak vstupuje do hry tříválcový spalovací motor o výkonu 35 kW, který je schopen akumulátor dobíjet. Dobíjení ze zásuvky trvá 10 hodin při nabíjení proudem 13 A nebo 6 hodin při 16 ampérech. To jsou mimochodem hodnoty, které zvládnou leckteré domácí rozvody.

Infiniti Emerg-E

Nízká spotřeba s otazníky

Infiniti tvrdí, že na trase cyklu NEDC (evropský testovací cyklus, ve kterém se měří spotřeba) auto vypustí průměrně 55 gramů CO2 na kilometr jízdy. Celkově ujede Emerge-E na jedno nabití a celou nádrž 480 kilometrů. Nádrž má objem 30,6 litru.

Neškodilo by, kdyby se Infiniti (a vůbec automobilky ukazující auta s palubními generátory elektřiny) pochlubily tím, jak jejich ústrojí fungují. Pokud totiž od celkového dojezdu odečteme 48 elektrických kilometrů, vyjde nám, že na třicetilitrovou nádrž urazí Emerg-E 432 kilometrů, což znamená průměrnou spotřebu asi 7 litrů na 100 kilometrů. I při započtení celé délky dojezdu je průměr necelých 6,4 litru.

To je sice na auto s výkonem 400 koní velmi zajímavá hodnota, která ale vyvolává řadu otázek. Především se ani náhodou neblíží udávané průměrné hodnotě emisí 55 gramů CO2 na kilometr, ta bude platit pouze pro testovací cyklus NEDC. Zároveň je otázkou, po jakou dobu má řidič k dispozici plný výkon pohonné soustavy a jak se auto bude chovat při ostré sportovní jízdě.

Fotogalerie

A že tu zrovna Emerg-E zvládat umí. Na 60 mil za hodinu, tedy 96 km/h, zrychlí za pouhé 4 sekundy a na 208 km/h (což je maximální rychlost auta) trvá zrychlení pouhých 30 sekund.

Britská spolupráce s Lotusem

Při konstrukci nového konceptu se vývojáři z Nissan Design Europe z londýnského Paddingtonu spojili s britským Lotusem. S tím Nissan spolupracuje již déle než desetiletí a po zjištění, že Lotus pracuje na voze stejné koncepce, se firmy rozhodly pro spolupráci na projektu. Zmíněný tříválcový motor o objemu 1,2 litru tak například pochází od Lotusu.

Jednorychlostní převodovou soustavu dodává firma Xtrac. Ta patří společně s Lotusem do konsorcia firem, které získaly na vývoj ekologických technologií granty od britské Rady pro technologické strategie. Rada mimo jiné přispěla i na vývoj nejnovějšího konceptu Infiniti. To znamená, že technika použitá v Emerg-E má blízko té sériové, právě projekty ekologických řešení s cílem brzké výroby totiž Rada podporuje.

Hybridní technika Emerg-E se může objevit v některém z budoucích sériových modelů Infiniti. A milovníkům aut by určitě nevadilo, kdyby automobilka nacpala  pod zadní kapotu konceptu poctivý osmiválec a poslala ho do výroby také.





Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.