Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Elektrický supersport pro nekonečnou zábavu Infiniti Emerg-E

  14:00
Automobilka Infiniti přivezla do Ženevy lákavý koncept supersportovního vozu, který vyvolává vzpomínky na legendu od konkurenční Hondy, model NSX. Klasický sporťák s motorem vzadu pohání především elektromotory, malý benzínový motor slouží jako generátor.
Infiniti Emerg-E

Infiniti Emerg-E | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Svět supersportovních cestovních aut se v poslední době znovu zhlédl v klasické koncepci. Což znamená motor vpředu a pohon zadních kol. Dlouhatánské kapoty  dominují rychlým autům a ještě před zhruba desetiletím populární koncepce s motorem uprostřed, tedy za sedadly posádky, zůstává vyhrazena jen nejostřejším kusům postaveným okolo motoru.

Infiniti Emerg-E

Infiniti Emerg-E

Technická data

Pohon: dvojice elektromotorů o výkonu 150 kW, točivý moment 1 000 Nm

Akumulátor: Lithium-fosfátový, kapacita 14,8 kWh při 25 °C

Spalovací motor: Tříválec Lotus  1,2 litru, 35 kW při 3 500 1/min, 107 Nm při 2 500 1/min

Rozměry: 4 464 x 1 954 x 1 219 mm (d x š x v), rozvor 2 624 mm

Hmotnost: 1 598 kg

Maximální rychlost: 208 km/h

Dojezd: 48 km (elektrický), 480 km (kombinovaný)

Jedním z mála "obyčejněnších" supersportů s touto koncepcí je Audi R8. Donedávna byla klasickou ukázkou této školy také japonská Honda NSX, která se chystá na novou generaci. Možná v ní se trochu vidí i designéři Infiniti, kteří pro ženevský autosalon připravili studii Emerg-E.

Ne že by přitom opisovali od designérů Hondy a jejich 22 let starého designu. Ale společné atributy tu jsou: futuristický design japonské školy se tu mísí s líbivými nadčasovými tvary. Na první pohled vypadá Infiniti Emerg-E elegantně a na koncept až překvapivě civilně. Ne nadarmo má auto ukazovat nový designový směr automobilky. A kdo ví, třeba opravdu Infiniti chystá soupeře pro Lexus LF-A.

Je to elektro-hybrid

Technika použitá v konceptu civilní není. Konstruktéři Infiniti kvůli ní možná použili koncepci s motorem před zadní nápravou schválně. Dává více prostoru na zástavbu celého ústrojí. Emerg-E je vlastně elektromobil s prodlouženým dojezdem, tak jako třeba Chevrolet Volt nebo sesterský Opel Ampera. Na rozdíl od těchto aut je ale technika trochu radikálnější.

Za sedadla v kabině se vešly baterie i malý spalovací motor. Zadní kola pohání dva elektromotory. Každý o výkonu 150 kW, tedy 201 koní. Dohromady má Emerg-E k dispozici 300 kW výkonu. Samozřejmostí je rekuperace energie při brzdění. Lithio-fosfátový akumulátor za sedadly má kapacitu 14,8 kWh a je schopen auto pohánět zcela na elektřinu na trase dlouhé až 48 kilometrů .

Pak vstupuje do hry tříválcový spalovací motor o výkonu 35 kW, který je schopen akumulátor dobíjet. Dobíjení ze zásuvky trvá 10 hodin při nabíjení proudem 13 A nebo 6 hodin při 16 ampérech. To jsou mimochodem hodnoty, které zvládnou leckteré domácí rozvody.

Infiniti Emerg-E

Nízká spotřeba s otazníky

Infiniti tvrdí, že na trase cyklu NEDC (evropský testovací cyklus, ve kterém se měří spotřeba) auto vypustí průměrně 55 gramů CO2 na kilometr jízdy. Celkově ujede Emerge-E na jedno nabití a celou nádrž 480 kilometrů. Nádrž má objem 30,6 litru.

Neškodilo by, kdyby se Infiniti (a vůbec automobilky ukazující auta s palubními generátory elektřiny) pochlubily tím, jak jejich ústrojí fungují. Pokud totiž od celkového dojezdu odečteme 48 elektrických kilometrů, vyjde nám, že na třicetilitrovou nádrž urazí Emerg-E 432 kilometrů, což znamená průměrnou spotřebu asi 7 litrů na 100 kilometrů. I při započtení celé délky dojezdu je průměr necelých 6,4 litru.

To je sice na auto s výkonem 400 koní velmi zajímavá hodnota, která ale vyvolává řadu otázek. Především se ani náhodou neblíží udávané průměrné hodnotě emisí 55 gramů CO2 na kilometr, ta bude platit pouze pro testovací cyklus NEDC. Zároveň je otázkou, po jakou dobu má řidič k dispozici plný výkon pohonné soustavy a jak se auto bude chovat při ostré sportovní jízdě.

A že tu zrovna Emerg-E zvládat umí. Na 60 mil za hodinu, tedy 96 km/h, zrychlí za pouhé 4 sekundy a na 208 km/h (což je maximální rychlost auta) trvá zrychlení pouhých 30 sekund.

Britská spolupráce s Lotusem

Při konstrukci nového konceptu se vývojáři z Nissan Design Europe z londýnského Paddingtonu spojili s britským Lotusem. S tím Nissan spolupracuje již déle než desetiletí a po zjištění, že Lotus pracuje na voze stejné koncepce, se firmy rozhodly pro spolupráci na projektu. Zmíněný tříválcový motor o objemu 1,2 litru tak například pochází od Lotusu.

Jednorychlostní převodovou soustavu dodává firma Xtrac. Ta patří společně s Lotusem do konsorcia firem, které získaly na vývoj ekologických technologií granty od britské Rady pro technologické strategie. Rada mimo jiné přispěla i na vývoj nejnovějšího konceptu Infiniti. To znamená, že technika použitá v Emerg-E má blízko té sériové, právě projekty ekologických řešení s cílem brzké výroby totiž Rada podporuje.

Hybridní technika Emerg-E se může objevit v některém z budoucích sériových modelů Infiniti. A milovníkům aut by určitě nevadilo, kdyby automobilka nacpala  pod zadní kapotu konceptu poctivý osmiválec a poslala ho do výroby také.


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

Smutné jaro v Tesle. Prodeje klesají, Musk se chystá propouštět ve velkém

Americká společnost Tesla v úterý 22. března oficiálně otevřela svůj nový závod...

Americký výrobce elektromobilů Tesla plánuje zredukovat počty svých zaměstnanců o více než deset...

Naše auta mají náskok díky inovacím, tvrdí Číňané. Popírají dotace

Součástí smrště novinek nejprodávanější čínské značky BYD, je její první čistě...

VIDEO Rychlý rozkvět výrobců elektromobilů v Číně nebyl způsoben dotacemi, ale inovacemi. Obvinění ze...

Budoucností obchodu je služba. Z prodejce se stává poradce, říká šéf Agrotecu

Martin Rada, CEO Agrotec Group

VIDEO Nejistota, která tlumila v předchozích měsících poptávku domácností, dolehla i na tuzemské farmáře...

Naprostá katastrofa, říkají analytici. Tesle poprvé za čtyři roky klesl odbyt

Americká společnost Tesla v úterý 22. března oficiálně otevřela svůj nový závod...

Odbyt amerického výrobce elektromobilů Tesla se v letošním prvním čtvrtletí snížil o téměř devět...

Dotace na elektromobily v ČR oficiálně spuštěny. Připraveny jsou dvě miliardy

Britská rada pro reklamu (ASA) zakázala značkám BMW a MG používat v reklamách...

Po dlouhém čekání byl v pondělí 18. března spuštěn dotační program na podporu elektromobility....

Autoprůmysl v Česku slibuje, že kvůli elektromobilům propouštět nebude

Škoda zahájila výrobu baterií pro elektromobily v Mladé Boleslavi.

VIDEO Firmy Robert Bosch, Brisk a skupina JTEKT, které vyrábějí komponenty do aut, neplánují v...

Škoda Auto zvedla zisk 2,5krát, vydělala přes 33 miliard korun

ilustrační snímek

Automobilka Škoda Auto loni zvýšila zisk po zdanění z 520 milionů eur na 2,5násobek, tedy na 1,32...

  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje

24. dubna 2024

Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...

Manželé Babišovi se rozcházejí, přejí si zachovat rodinnou harmonii

Podnikatel, předseda ANO a bývalý premiér Andrej Babiš (69) s manželkou Monikou (49) v pátek oznámili, že se...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...