Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Elektřina je bezpečná, potvrdil to elektronissan i hybridní náklaďák

aktualizováno 
Organizace Euro NCAP zveřejnila výsledky nárazových testů šesti nových aut. Závěry jsou tentokrát velmi optimistické, všechny testované vozy získaly plný počet pěti hvězd.

Crashtesty Euro NCAP květen 2011 | foto: Euro NCAP

Květnová série nárazových testů Euro NCAP nedává příliš prostoru pro kritiku. Všech šest nových testovaných aut – Citroën DS4, Ford Focus, Lexus CT200h, Nissan Leaf, Peugeot 508 a Volvo V60 – dostalo pět hvězdiček.

Crashtesty Euro NCAP květen 2011

Citroën DS4
celkový výsledek: 5 hvězd
ochrana dospělých: 90 %
ochrana dětí: 80 %
ochrana chodců: 43 %
bezpečnostní prvky: 97 %

Ford Focus
celkový výsledek: 5 hvězd
ochrana dospělých: 92 %
ochrana dětí: 82 %
ochrana chodců: 72 %
bezpečnostní prvky: 71 %

Lexus CT200h
celkový výsledek: 5 hvězd
ochrana dospělých: 94 %
ochrana dětí: 84 %
ochrana chodců: 55 %
bezpečnostní prvky: 86 %

Nissan LEAF
celkový výsledek: 5 hvězd
ochrana dospělých: 89 %
ochrana dětí: 83 %
ochrana chodců: 65 %
bezpečnostní prvky: 84 %

Peugeot 508
celkový výsledek: 5 hvězd
ochrana dospělých: 90 %
ochrana dětí: 87 %
ochrana chodců: 41 %
bezpečnostní prvky: 97 %

Volvo V60
celkový výsledek: 5 hvězd
ochrana dospělých: 94 %
ochrana dětí: 82 %
ochrana chodců: 64 %
bezpečnostní prvky: 100 %

Organizace Euro NCAP vyzdvihuje především výkon elektromobilu Nissan Leaf. Je totiž prvním autem s plně elektrickým pohonem, které plný počet hvězd získalo.

Kromě kvalitní bezpečnostní konstrukce připisuje Euro NCAP zásluhy na tomto výsledku uložení baterií. Podle organizace jsou bezpečně uloženy pod zadními sedadly tak, že nehrozí žádné nebezpečí, že by po nárazu mohly ohrozit posádku. Leaf si také vede velmi dobře v ochraně chodců, z testovaných vozů skončil na druhém místě.

Vynikající je také výkon nové generace Fordu Focus. Ten si vedl nejlépe v kapitole ochrany chodců. Naopak na první pohled je slabší u asistenčních bezpečnostních prvků, kde získal pouze 71 % bodů. Chybí mu totiž omezovač rychlosti nebo připomínač nezapnutí pásů vzadu. Euro NCAP ale oceňuje další bezpečnostní výbavu modelu. V té totiž u řady modelů nechybí systém City Active Stop a Lane Keeping Aid – tedy systémy pro bezpečné zabrzdění v koloně a udržování vozu v jízdním pruhu.

Dynamické kombi Volvo V60 se může naopak pochlubit plným počtem bodů v oblasti elektronických asistentů. Vůbec špatně si ale nevede ani v ostatních oblastech. Druhý testovaný vůz střední třídy, Peugeot 508, za ním v ochraně posádky zaostal o čtyři procenta. Volvo má také navrch v případě ochrany chodců, peugeot mu ale úder vrací v podobě lepší ochrany dětí. Francouzský vůz si také připisuje velmi dobré výkony při nárazu zezadu. Volvo zase boduje systémem City Safety.

Napříště ale budou mít jak peugeot tak Citroën DS4 problém získat plných pět hvězd. To kvůli skóre v oblasti ochrany chodců. A patří k nim i Lexus CT200h.

Od roku 2012 totiž bude zvýšen limit na zisk pěti hvězd v oblasti ochrany chodců ze 40 na 60 %. Obě francouzská auta a lexus si ale naopak porotu získaly možností snadno zkontrolovat stav aktivace airbagu u sedadla spolujezdce, kam se potom dá umístit dětská sedačka proti směru jízdy.

Mimochodem, crashtesty neprocházejí pouze osobní auta. Společnost Volvo Trucks před nedávnem provedla speciální nárazový test hybridního nákladního vozu Volvo FE Hybrid. V něm šlo především o to, aby zjistila, jak bezpečná je jeho sada baterií s příslušenstvím. Ústrojí s hmotností 578 kilogramů přežilo nárazový test, kdy do něj v rychlosti 46 km/h narazil vozík o hmotnosti 1 600 kilogramů, prakticky bez úhony. Především baterie zůstaly zcela neporušeny.





Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.