Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Elektrizující vzpomínky na léto: Fiat 500 Castagna

  15:35aktualizováno  15:35
Létu jsme dali včera sbohem. Vzpomínky na pláž, třicetistupňová vedra, bikiny a mořské radovánky ale nevymažeme, mohou mít třeba podobu... auta. Karosárna Castagna nám připomíná, že je nejvyšší čas shánět do Fiatu 500 spolujezdkyni na příští plážovou sezonu.

Fiat 500 Castagna Tender Two EV | foto: Castagna

Milánská karosárna Castagna dělá svému označení čest. Dílen, kam byste dovezli auto a tam vám z něj udělali unikát, už mnoho není. Specialitou Castagne jsou přestavby ikonických Mini. Neméně výrazný Fiat 500 tak nemohl pozornosti jejích designérů uniknout.

Fiat 500 s předlouhým jménem Castagna Tender Two EV není jen "sváděcím speciálem pro plážové hejsky", střechyprostá pětistovka je totiž elektromobil, na kterém prý najdeme 114 patentů. Při cestách mezi šestnáctimetrovou jachtou, golfovým klubem a vilou s osmi koupelnami už není třeba spalovat benzin nebo naftu. Spalovací motor totiž nahradil elekromotor od švýcarské společnosti MES-DEA.

Aby nabrala elektropětistovka "plnou", musí najít zásuvku. To pak ujede až 140 kilometrů a uhánět umí až stotřicítkou (elektronicky omezenou). Čtyřhodinové nabíjení z domácí zásuvky "natankuje" akumulátory z 80 procent.

Z obyčejného Fiatu 500 toho nezbylo moc ani zvnějšku. Odporoučela se střecha a nahradily ji zpevňující ochranné oblouky, mezi které lze natáhnout látku chránící před slunečními paprsky, které v Česku teď nějaký čas asi neuvidíme.

Interiér se vyžívá v ušlechtilých materiálech: teakovém dřevu a kůži se speciální povrchovou úpravou odolávající poškrábání od písku, vodě a soli.

Autor:




Nejčtenější

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)
Británie od roku 2040 zakáže prodej benzinových a naftových aut

Britská vláda chce od roku 2040 zakázat prodej aut s benzinovým či naftovým motorem. V té době už by měly být všechny vozy na britských silnicích plně...  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Ale když se tohle všechno vypne, působí zpoza volantu jako příjemné a normální...
Toyota pracuje na elektromobilu, který se nabije za pár minut

Japonská automobilka Toyota vyvíjí nový typ baterie, kterou lze nabít během několika minut a která umožní podstatně delší dobu dojezdu. Vozy s touto baterií...  celý článek

BMW 5 GT se pomalu loučí. Stále ale má co nabídnout.
Eurobojovnice za auta bez emisí řadí zpátečku, diesely hned ničit nechce

Zákaz naftových automobilů v evropských městech by ničemu neprospěl a pouze by podkopal schopnost výrobců investovat do vývoje bezemisních vozů. Uvedla to...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.