Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Elektroauto zdarma, ale se závazkem na odběr elektřiny

aktualizováno 
Co bude auta pohánět za 10 let a jaké budou náklady na palivo, stále není jasné. Třeba se prosadí model Shai Agassiho, který chce vstoupit na německý trh s auty zdarma při podepsání čtyřletého závazku na odběr elektřiny.

Elektromobil Renault Mégane projektu Better Place | foto: Better Place

Palivo by podle něj nakonec stálo stejně, jako by řidič zaplatil 1,50 eura za litr benzinu. To je okolo 35 korun.

Agassimu se nelíbí těžká hybridní auta se dvěma motory na palubě, které už vyrábějí nebo plánují v nejedné automobilce. Věří, že nejlepší cesta vede přes elektromobily.

K tomu je však zapotřebí vytvořit zázemí pro dobíjení baterií. V Izraeli a v Dánsku se podnikatel dohodl s místními vládami a energetickými společnostmi, které mu s infrastrukturou pomohou. A Izrael vyhlásil, že v roce 2020 nebude jezdit v této zemi na ropné palivo jediné auto.

Agassiho projekt s názvem Better Place počítá s tím, že by se na stávajících čerpacích stanicích objevily malé stavby velikosti automyček. Do nich by měla vjíždět auta s téměř vybitými bateriemi. Jakmile auto dosáhne správné pozice, speciální zařízení vyjme baterie a nahradí je nabitými. Celý proces by neměl trvat déle než tankování plné nádrže benzinem nebo naftou. Řidič ani nevstane ze sedadla.

Auto na baterie má ujet okolo 160 kilometrů, dobíjecí stanice se na dálnici rozmístí ve vzdálenostech maximálně 50 kilometrů. Ve městech je zapotřebí menší množství dobíječek, protože řada lidí využije domácí zásuvku. Místa k nabití se přesto objeví třeba v garážích nákupních center, kanceláří nebo u restaurací.

Agassiho organizace spolupracuje s automobilkou Renault. Její elektrické mégany a laguny nabízí zákazníkům.

Podle Agassiho by v Německu stačilo k pohánění celého současného automobilového parku šest procent tamní spotřeby energie.

"Kdybychom přidali v příštích deseti letech každoročně do energetického mixu půl procenta nové elektřiny získané z větru, mohla by všechna elektroauta v Německu jezdit na ekologický proud a tím zcela bez emisí," uvedl Shai Agassi pro magazín Auto Motor und Sport.

Autoři:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.