Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

DS E-Tense: u supersportu do zásuvky designéři vynechali zadní okno

aktualizováno 
Jedna z nejmladších automobilových značek udivuje obrovským potenciálem v oblasti designu, technicky se modely s iniciálami DS téměř neliší od obyčejných citroënů. U konceptu E-Tense jde sice vlastní cestou, jenže to, že jezdí na baterky, diváky stejně moc nezajímá.

S hatchbackem DS3 a mottem Different Spirit přivedl Citroën v roce 2009 na svět novou modelovou řadu orientovanou na náročnější zákazníky. Loni, u příležitosti šedesátého výročí legendárního modelu „dées“, začal psát historii DS coby samostatné automobilové značky.

Fotogalerie

Výrobní řadě DS zahrnující dnes pětici modelů (sedm v Číně) je často vyčítána velká technická příbuznost s obyčejnými citroëny, kterými se denně vozí miliony Francouzů.

Strategie ale pařížské automobilce vychází, konvenční technika zabalená do stylově tvarovaných karosérií slaví ve světě úspěch. Koncepty DS ale naznačují, že v budoucnu by se mohly vazby s mateřskou automobilkou alespoň trochu zpřetrhat.

Elektromobil s historickými kořeny

Může se hodit

Hledáte nové nebo ojeté auto? Vybírejte z pestré nabídky prověřených vozů na Automodul.cz.

Nejnověji značka šokuje vyzývavým konceptem E-Tense, který upozorňuje na zastoupení v šampionátu elektrických monopostů Formule E a naznačuje možné budoucí směřování značky. Přesně 4,72 metru dlouhé, 2,08 metru široké a jen 1,29 metru vysoké sportovní kupé je totiž elektromobil.

Pozornost přitahuje E-Tense především svými tvary. Moderní karoserie s nízkou sportovní siluetou navazuje svým charakterem na předchozí koncepty survolt z roku 2010 a DS Divine z roku 2014, rafinovaným způsobem ale upozorňuje i na historický design modelu DS.

DS E-Tense

V syntéze osobitých tvarů lze totiž snadno odhalit známé prvky jako přední natáčecí světlomety nebo zadní směrová světla umístěná na střeše. Za pozornost stojí také absence zadního okna a propracovaná aerodynamika. Pro snížení odporu vzduchu je E-Tense vybaven zcela plochou podlahou, proudění za vozem usměrňuje po vzoru závodních vozů mohutným zadní difuzor.

Neméně nápaditý je také interiér spojující moderní technologie s typicky francouzskou elegancí. Výrobce uvádí, že konstruktéři s jeho návrhem a výrobou strávili více než 800 pracovních hodin a to se na výrobě podílela i řada renomovaných externích firem. Třeba výkonný audiosystém s devíti reproduktory navrhla společnost Focal, ciferník na středové konzoli, který lze odepnout a nosit jako náramkové hodinky, vyrobila hodinářská značka BRM Chronographes.

DS E-Tense
DS E-Tense

Provozuschopný koncept s výkonem 300 kW (408 koní) a točivým momentem 560 Nm, který má podle slov výrobce dojezd až 360 kilometrů v městském nebo 310 km v kombinovaném cyklu, zaujme také dynamikou. Sprint z klidu na 100 km/h zvládne za 4,5 sekundy a jeho maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Elektromotor je napájen sérií lithium-iontových článků uložených kvůli snížení těžiště v podlaze. O jejich hmotnosti nebo kapacitě se ale výrobce nezmiňuje. Navzdory monokoku vyrobeného z lehkých uhlíkových vláken je celková hmotnost konceptu E-Tense výrazných 1800 kilogramů.

Kontakt s vozovkou zajišťují lehké kované ráfky o rozměru 20" obuté do pneumatiky Michelin Pilot Supersport s rozměrem 245/35 vpředu a 305/30 vzadu.





Nejčtenější

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své jediné...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Další z rubriky

Sbarro Mojave
Autofotka týdne: Hvězdou ženevského autosalonu je hot-rod budoucnosti

Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) Nejšílenější kreace vozí na autosalon do Ženevy, který právě v neděli 19. března končí, tradičně Franco Sbarro. V expozici slavného designéra, který dnes...  celý článek

Motor Koenigsegg pro Spyker
Exoti si pomáhají: Spyker dostane motor Koenigsegg vyrobený 3D tiskem

Ženevský autosalon přinesl nejedno překvapení, ale od malé luxusní značky Spyker jej čekal málokdo. Oním překvapením nebyl samotný model C8 Preliator Spyker,...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda odhalila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.