Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

DS E-Tense: u supersportu do zásuvky designéři vynechali zadní okno

aktualizováno 
Jedna z nejmladších automobilových značek udivuje obrovským potenciálem v oblasti designu, technicky se modely s iniciálami DS téměř neliší od obyčejných citroënů. U konceptu E-Tense jde sice vlastní cestou, jenže to, že jezdí na baterky, diváky stejně moc nezajímá.

S hatchbackem DS3 a mottem Different Spirit přivedl Citroën v roce 2009 na svět novou modelovou řadu orientovanou na náročnější zákazníky. Loni, u příležitosti šedesátého výročí legendárního modelu „dées“, začal psát historii DS coby samostatné automobilové značky.

Fotogalerie

Výrobní řadě DS zahrnující dnes pětici modelů (sedm v Číně) je často vyčítána velká technická příbuznost s obyčejnými citroëny, kterými se denně vozí miliony Francouzů.

Strategie ale pařížské automobilce vychází, konvenční technika zabalená do stylově tvarovaných karosérií slaví ve světě úspěch. Koncepty DS ale naznačují, že v budoucnu by se mohly vazby s mateřskou automobilkou alespoň trochu zpřetrhat.

Elektromobil s historickými kořeny

Může se hodit

Hledáte nové nebo ojeté auto? Vybírejte z pestré nabídky prověřených vozů na Automodul.cz.

Nejnověji značka šokuje vyzývavým konceptem E-Tense, který upozorňuje na zastoupení v šampionátu elektrických monopostů Formule E a naznačuje možné budoucí směřování značky. Přesně 4,72 metru dlouhé, 2,08 metru široké a jen 1,29 metru vysoké sportovní kupé je totiž elektromobil.

Pozornost přitahuje E-Tense především svými tvary. Moderní karoserie s nízkou sportovní siluetou navazuje svým charakterem na předchozí koncepty survolt z roku 2010 a DS Divine z roku 2014, rafinovaným způsobem ale upozorňuje i na historický design modelu DS.

DS E-Tense

V syntéze osobitých tvarů lze totiž snadno odhalit známé prvky jako přední natáčecí světlomety nebo zadní směrová světla umístěná na střeše. Za pozornost stojí také absence zadního okna a propracovaná aerodynamika. Pro snížení odporu vzduchu je E-Tense vybaven zcela plochou podlahou, proudění za vozem usměrňuje po vzoru závodních vozů mohutným zadní difuzor.

Neméně nápaditý je také interiér spojující moderní technologie s typicky francouzskou elegancí. Výrobce uvádí, že konstruktéři s jeho návrhem a výrobou strávili více než 800 pracovních hodin a to se na výrobě podílela i řada renomovaných externích firem. Třeba výkonný audiosystém s devíti reproduktory navrhla společnost Focal, ciferník na středové konzoli, který lze odepnout a nosit jako náramkové hodinky, vyrobila hodinářská značka BRM Chronographes.

DS E-Tense
DS E-Tense

Provozuschopný koncept s výkonem 300 kW (408 koní) a točivým momentem 560 Nm, který má podle slov výrobce dojezd až 360 kilometrů v městském nebo 310 km v kombinovaném cyklu, zaujme také dynamikou. Sprint z klidu na 100 km/h zvládne za 4,5 sekundy a jeho maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Elektromotor je napájen sérií lithium-iontových článků uložených kvůli snížení těžiště v podlaze. O jejich hmotnosti nebo kapacitě se ale výrobce nezmiňuje. Navzdory monokoku vyrobeného z lehkých uhlíkových vláken je celková hmotnost konceptu E-Tense výrazných 1800 kilogramů.

Kontakt s vozovkou zajišťují lehké kované ráfky o rozměru 20" obuté do pneumatiky Michelin Pilot Supersport s rozměrem 245/35 vpředu a 305/30 vzadu.





Nejčtenější

Tank Praga LT vz. 38
OBRAZEM: Hvězdou pražského srazu autoveteránů byl tank

Veteráni, dobové kostýmy, hudba, četníci a k tomu dokonce tank, takový byl XI. ročník srazu a výstavy historických vozidel, který se konal o víkendu v...  celý článek

Triumph Bonneville Street Cup
Žlutý sršeň Triumph Street Cup ponouká k lumpárnám

Tradiční výrobce motocyklů z Velké Británie poslal do světa další hodně nabroušený café-racer. Triumph Street Cup je jedním ze strojů rozvinuté rodiny mašin se...  celý článek

Magistrátní kampaň odrazuje řidiče od nákupu SUV
Hon na SUV: jak ubližují velká auta Praze, vysvětlí muž z magistrátu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče v kampani Čistou stopou Prahou, kterou spustil loni na jaře. Kontroverzní video, která má odradit od jízdy...  celý článek

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

Pagani Huayra
OBRAZEM: Bůh větru je v Česku, stojí 48 milionů

Toto automobilové veledílo je ve střední a východní Evropě jediné. Jmenuje se Pagani Huayra a bude hlavní hvězdou letošního ročníku motoristické slavnost...  celý článek

BMW Řada 5 52d 2013 ·...
BMW Řada 5 52d 2013 ·...

r.v. 2013, naj. 78 656 km, diesel
680 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.