Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Citigo, nebo Octavia? Škoda řeší, který její elektromobil bude první

  9:30aktualizováno  9:30
Škoda brzy ukáže svou elektrobudoucnost, sériová výroba je ale daleko. Plány elektrifikace české značky se právě rodí.

Superb bude první škoda, která pojede na elektřinu. Bude to hybridní provedení, které dorazí v roce 2019. | foto: Lukáš Hron, Mobil

Koncern Volkswagen chce v roce 2025 prodávat tři miliony elektromobilů ročně. Podílet se na tom budou muset všechny značky, tedy i česká Škoda. Ta zatím ale stále řeší, který její model bude tím prvním bez spalovacího motoru.

Škodovka pracuje na více alternativních pohonech. Plug-in hybridní technologii dostane podle opakovaného potvrzení v roce 2019 Superb, i když se ozývají hlasy, že by možná mohl dostat přednost Kodiaq. Kromě toho se ovšem pracuje i na první čistě elektrické Škodovce. Uvnitř automobilky ale stále panuje diskuse, které auto to bude.

Ještě letos ukáže Škoda studii vozu vyvíjeného pouze jako elektromobil. V Ženevě to nejspíš ještě nebude, v úvahu přichází zářijový autosalon ve Frankfurtu nebo dubnový v Šanghaji. Než se ale dostane do sériové výroby, což nebude dřív než v roce 2020, mohla by se začít prodávat elektrická verze některého stávajícího modelu. Který to ale bude? Podle zdroje MF DNES zevnitř Škodovky, který je s jednáním velmi dobře obeznámen, žádné finální rozhodnutí ještě nepadlo.

Může se hodit

„Na vývoji elektromobilu intenzivně pracujeme, měl by se objevit na přelomu desetiletí,“ uvedl pouze mluvčí automobilky Zbyněk Straškraba.

Jako nejlogičtější řešení se nabízí použít vyzkoušenou techniku Volkswagenu e-up!, který se se Citigo vyrábí na jedné lince v Bratislavě. Oba koncernové modely jsou prakticky totožné, takže technicky by s tím nebyl žádný problém. Škodovka ale nejspíš nebude chtít představovat svůj první elektromobil v modelu, který je v polovině svého výrobního cyklu. Pokud by elektropohon dala do Citigo, bylo by to až s novou generací, která se dá očekávat někdy v letech 2019/2020.

Někdy v té době by měla dostat novou generaci i větší octavia. Ta se jako stěžejní a nejprodávanější model značky se jako pravděpodobnější možnost. Koncernový sourozenec VW Golf se jako elektromobil už vyrábí, takže se zástavbou agregátu do stejné podvozkové platformy by neměl být problém. Náš tip je tedy příští octavia!

Autoři:




Nejčtenější

S chytrou krabičkou můžete projíždět ta mýtnici branou označenou ENC. Je to
Evropská komise chce konec dálničních známek a mýtné podle emisí CO2

Evropská komise navrhuje diferencovat sazby mýtného pro osobní i nákladní automobily i autobusy podle emisí CO2, které vypouštějí. Plánuje zrušení dálničních...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínská auta budoucnosti už nejsou k smíchu, učí se od Evropy

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Ještě před pár lety byly čínské autosalony přehlídkou bizarností. Dnes je Šanghaj jednou z nejdůležitějších autopřehlídek vůbec. Domácí výrobci získávají na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Rychlokurz parkování s iDNES.cz
VIDEO: Rychlokurz parkování

Podélné parkování je pro mnohé řidiče zlým snem. Někteří raději ujedou, než by se na několikátý pokus pokoušeli do mezery u obrubníku nacpat. Pro ty, kteří...  celý článek

Rallye Praha Revival 2015
Václavské náměstí patřilo legendám, vyrazily na třídenní Rallye Revival

Už po sedmé odstartoval z centra Prahy veteránský závod Rallye Praha Revival. Na start třídenní soutěže se postavily legendy motoristického sportu.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.