Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Citigo, nebo Octavia? Škoda řeší, který její elektromobil bude první

  9:30aktualizováno  9:30
Škoda brzy ukáže svou elektrobudoucnost, sériová výroba je ale daleko. Plány elektrifikace české značky se právě rodí.

Superb bude první škoda, která pojede na elektřinu. Bude to hybridní provedení, které dorazí v roce 2019. | foto: Lukáš Hron, Mobil

Koncern Volkswagen chce v roce 2025 prodávat tři miliony elektromobilů ročně. Podílet se na tom budou muset všechny značky, tedy i česká Škoda. Ta zatím ale stále řeší, který její model bude tím prvním bez spalovacího motoru.

Škodovka pracuje na více alternativních pohonech. Plug-in hybridní technologii dostane podle opakovaného potvrzení v roce 2019 Superb, i když se ozývají hlasy, že by možná mohl dostat přednost Kodiaq. Kromě toho se ovšem pracuje i na první čistě elektrické Škodovce. Uvnitř automobilky ale stále panuje diskuse, které auto to bude.

Ještě letos ukáže Škoda studii vozu vyvíjeného pouze jako elektromobil. V Ženevě to nejspíš ještě nebude, v úvahu přichází zářijový autosalon ve Frankfurtu nebo dubnový v Šanghaji. Než se ale dostane do sériové výroby, což nebude dřív než v roce 2020, mohla by se začít prodávat elektrická verze některého stávajícího modelu. Který to ale bude? Podle zdroje MF DNES zevnitř Škodovky, který je s jednáním velmi dobře obeznámen, žádné finální rozhodnutí ještě nepadlo.

Může se hodit

„Na vývoji elektromobilu intenzivně pracujeme, měl by se objevit na přelomu desetiletí,“ uvedl pouze mluvčí automobilky Zbyněk Straškraba.

Jako nejlogičtější řešení se nabízí použít vyzkoušenou techniku Volkswagenu e-up!, který se se Citigo vyrábí na jedné lince v Bratislavě. Oba koncernové modely jsou prakticky totožné, takže technicky by s tím nebyl žádný problém. Škodovka ale nejspíš nebude chtít představovat svůj první elektromobil v modelu, který je v polovině svého výrobního cyklu. Pokud by elektropohon dala do Citigo, bylo by to až s novou generací, která se dá očekávat někdy v letech 2019/2020.

Někdy v té době by měla dostat novou generaci i větší octavia. Ta se jako stěžejní a nejprodávanější model značky se jako pravděpodobnější možnost. Koncernový sourozenec VW Golf se jako elektromobil už vyrábí, takže se zástavbou agregátu do stejné podvozkové platformy by neměl být problém. Náš tip je tedy příští octavia!

Autoři:




Nejčtenější

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své jediné...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.