Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vylepšený golf vypíná motor za jízdy, šetří tak benzin

aktualizováno 
Vídeňské sympozium o motorech je takový autosalon, kde se neprezentují celá auta, ale novinky ze světa motorů. Nejnovější techniku už tradičně ve Vídni prezentuje Volkswagen. Letošním hitem je motor, který se cíleně vypíná za jízdy aby uspořil palivo.

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem. | foto: Volkswagen

Mezi novinky v podání vývojářů VW patří také nová platforma určená pro elektromobily a také nový motor na zemní plyn. V oblasti elektrifikace sahá spektrum od nového mikrohybridního systému s nízkými náklady až po zdokonalený elektrický pohon napájený z akumulátorů.

„Nosným pilířem naší strategie v oblasti pohonu jsou částečně a zcela elektrifikovaná poháněcí ústrojí,“ vysvětluje Friedrich Eichler, vedoucí vývoje agregátů značky Volkswagen.

Střed nabídky elektrifikovaných pohonů tvoří hybridní systém s možností externího nabíjení v modelu Golf GTE4, na vrcholu portfolia pak stojí čistě elektrický pohon, napájený akumulátory, který Volkswagen nabízí v novém modelu e-Golf. V něm poskytuje elektromotor nejvyšší výkon 100 kW a točivý moment 290 Nm, což je o 15 kW a 20 Nm více než dosud. Sprint z 0 na 100 km/h trvá 9,6 sekundy, nejvyšší rychlost byla zvýšena o 10 km/h na 150 km/h. Kromě toho vzrostla kapacita sady lithium-iontových akumulátorů z 24,2 na 35,8 kWh, a to díky vylepšenému chemickému složení a konstrukci akumulátorových článků. Z toho vyplývá prodloužení dojezdu – v kombinovaném podle oficiální metodiky z dosavadních 190 km na až 300 km.

Modulární platformoa MEB pro vozidla s elektrifikovaným pohonem

Modulární platformoa MEB pro vozidla s elektrifikovaným pohonem

Volkswagen směřuje k elektrifikaci své nabídky modulární platformou MEB čistě pro vozidla s pohonem na baterie. První model, který ji bude používat, bude uveden na trh v roce 2020. „Tvoří základ pro naši novou generaci elektromobilů, kterou budeme velkosériově vyrábět na celém světě,“ uvádí Friedrich Eichler. Jedním z takových aut bude elektromobil Škody (čtěte více).

Může se hodit

Další novinkou je velmi zajímavý systém FMA („Freilauf Motor Aus“) uvedený v novém modelu Golf TSI BlueMotion, který bude uveden na trh v létě 2017. Systém pracuje s převodovkou DSG typu DQ200. Při jízdě rychlostí až 130 km/h a uvolnění pedálu plynu auto zhasne motor a vůz pokračuje v jízdě setrvačností. Systém snižuje spotřebu paliva v praktickém provozu až o 0,4 l/100 km, v porovnání s dosavadní funkcí setrvačné jízdy s motorem běžícím na volnoběh (automatická převodovka vyřazuje na neutrál) klesne spotřeba paliva o 0,2 l/100 km.

Systém FMA doplňuje elektrickou síť s napětím 12 V o lithium-iontový akumulátor, který napájí elektrické spotřebiče při jízdě setrvačností. Elektronický polovodičový spínač „Q-Diode“ reguluje tok proudu mezi lithium-iontovým a olověným akumulátorem. Při opětovném sešlápnutí plynu se čtyřválec 1.5 TSI Evo1 spouští různými způsoby v závislosti na rychlosti jízdy a jízdní situaci: startérem, spojkami převodovky DSG nebo jejich kombinací.

Motor na CNG 1,0 TGI

Volkswagen ve Vídni představil také nový motor na stlačený zemní plyn (CNG = Compressed Natural Gas). Přeplňovaný tříválec se zdvihovým objemem 1,0 litru a výkonem 66 kW (90 k) se vyznačuje bivalentní konstrukcí, takže může spalovat jak benzin, tak CNG. Jednotka 1.0 TGI je novým motorem pro třídu malých vozů koncernu Volkswagen, jako první ho dostane nová generace Volkswagenu Polo, která se představí letos na podzim.

Fotogalerie

Rozhodujícím faktorem pro nízké emise je optimální spalování metanu. Volkswagen vyvinul speciální řízení spalovacího procesu „Lambda Split“ s odlišnými hodnotami Lambda v jednotlivých válcích, aby katalyzátor rychle a efektivně dosáhl a udržoval potřebnou provozní teplotu. U zahřátého motoru a při nízkém zatížení spalují dva válce bohatou směs a jeden válec chudou směs. Důležitým technickým modulem je v tomto případě speciální sonda Lambda, u níž není nutné čekat na konec zahřívací fáze. Díky elektrickému vyhřívání může zahájit regulaci během deseti sekund po studeném startu, i když výfukové plyny a výfuková soustava obsahují ještě určité množství kondenzované vody.

„Zemní plyn snižuje vzhledem ke svému chemickému složení emise CO2 již v okamžiku, kdy je získáván z fosilních zdrojů. Je-li však vyráběn trvale udržitelným způsobem, například jako biometan ze zemědělského odpadu, umožňuje v komplexní bilanci od získávání až po spotřebu mobilitu s výrazně nižšími emisemi CO2,“ uvedl Wolfgang Demmelbauer-Ebner, vedoucí vývoje zážehových motorů Volkswagen. „Pojmem e-gas označujeme synteticky vyráběné CNG, které získáváme z vody a CO2 pomocí přebytečné elektrické energie z obnovitelných zdrojů ve speciálních zařízeních,“ dodává.





Nejčtenější

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Yamaha N Max
Bella Roma ze sedla skútru. Na nákup tříkolkou, na rande s cigárkem

V rámci testů jednostopých samohybů se dají děla roztodivné skopičiny. Při zkoušení flotily městských strojů značky Yamaha v ulicích Říma jsme se tedy vžili do...  celý článek

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.