Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dojezd elektromobilů se za pouhé tři roky zdvojnásobil až na 500 km

  14:45aktualizováno  14:45
Dojezd elektromobilů se za tři roky výrazně zvýšil. Některé nejnovější modely ujedou na jedno nabití maximální dráhu dlouhou 400 až 500 kilometrů. Je to dvojnásobek hodnot uváděných před třemi lety.

Opel v Paříži představil na letošním autosalonu elektromobil Ampera-e s výkonem 204 koní a dojezdem až 500 kilometrů. Za své kompaktní proporce atraktivní karoserie Ampera-e vděčí uložení baterií pod podlahu vozu. Efektivní prostorové uspořádání komponentů pohonu umožnilo vytvoření prostorné kabiny pro pětici cestujících, zavazadlový prostor svým objemem odpovídá pětidveřovým automobilům kompaktní třídy.

Opel Ampera-e
Opel Ampera-e

Domácí značka Renault přišla u svého elektrického bestselleru Zoe s prodlouženým dojezdem na 400 kilometrů. Prodej vylepšeného Zoe začíná ve Francii 1. října, tedy o tomto víkendu. Nissan demonstruje kapacitu vylepšených baterií svého modelu Leaf tak, že z nich částečně napájí výstavní stánek.

Volkswagen I.D.

VW pokoří i šestistovku, ale za pět let

Volkswagen představil koncept elektromobilu I.D. s předpokládaným dojezdem 600 kilometrů, na silnicích se ale objeví až po roce 2020, naproti tomu nový e-Golf nabídne již na začátku příštího roku ujetí 300 kilometrů na jedno nabití.

Fotogalerie

Kam by se mohl ubírat vývoj luxusních elektromobilů, naznačuje studie Vision Mercedes - Maybach 6 od Mercedesu. Čtyřmístné kupé disponuje čtyřmi elektromotory o výkonu 750 koní a chlubí se dojezdem 500 kilometrů.

Některé automobilky s elektromobilitou přímo spojují svou budoucnost.

Volkswagen chce v roce 2025 vyrábět jeden milion elektromobilů a stát se tak jedničkou na trhu. Do té doby chce uvést více než 30 nových elektromobilů.

Autoři: ,




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.