Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Elektromobily budou umět obchodovat s elektřinou

  11:00aktualizováno  11:00
Auto pronikne do elektrické sítě. Chytří elektromobilisté natankují levnou elektřinu v noci a prodají ji zpátky elektrárně, která ji bude potřebovat během odběrových špiček. I taková je budoucnost aut podle účastníků mnichovského kongresu elektromobilů.

Ilustrační foto | foto: Better Place

"Auto se stane díky bateriím, které plní roli zásobníků energie, součástí energetického systému. Když například přijedou zaměstnanci do práce, připojí auto na parkoviště do nabíječek a firmě pomohou se startem továrních strojů," uvedl pro server AutemBezpečně.cz na mnichovském kongresu eCarTec Karl Josef Kuhn ze společnosti Siemens.

Přes nabíječku továrna odčerpá energii z baterií elektromobilu v době energetické špičky. Během dne zájem o elektřinu klesá, nabídka elektráren je levnější a v tu chvíli se začnou dobíjet auta na parkovišti. Podle zástupce Siemensu na tom vydělá továrna i její zaměstnanci.

Akumulátory jsou slabým článkem elektromobilu kvůli malému jízdnímu dosahu. Běžná osobní auta neumožní podle expertů ještě minimálně 10 let dojezd delší než 150 až 200 kilometrů na plně nabité baterie.

Druhou možností, jak získávat novou energii do elektromobilů, je výměna baterií. Ty je sice možné dobíjet, ale také vyměňovat ve speciálních stanicích připomínajících myčku aut. Na tento systém chce vsadit firma Better Place, která pomáhá zavádět auta na elektřinu v řadě zemí. Pro Dánsko a Izrael objednala 100 tisíc elektrických renaultů.

"Jelikož jsou baterie zatím drahé, nabídne zájemcům o auto na elektřinu jejich pronájem. Zákazník si tak koupí auto bez baterií. Ty mu Better Place bude pronajímat po čtyři roky za pevnou cenu domluvenou při nákupu auta," uvádí AutemBezpečně.cz.

Budoucnost je elektrická

Auto tankující u zásuvky zatím nenabízí žádná z velkých automobilek. V česku se ale například pracuje na projektu elektrického roomsteru a chystá se i Škoda Superb jezdící na baterky.

"Budoucnost elektromobility začíná právě teď. Máme tady přes 50 aut na elektřinu, více než půlku jde koupit," říká Robert Metzger ze společnosti MunichExpo, která výstavu a kongres o elektroautech pořádá.

"V příštích letech ještě budou tato auta na silnicích výjimkou, až do roku 2020 se nic významně nezmění," říká Peter Bauer ze společnosti Zvei. Za deset let má podle záměru německé vlády jezdit na tamních silnicích milion aut na elektřinu.

Automobilky se nyní neobejdou bez spolupráce s vládami nebo představiteli regionů. Francie, Německo a další země dnes vymýšlejí cestu, jak pomoci v rychlém zavádění dobíjecích stanic, Německo plánuje první vlnu elektromobilů podpořit příspěvkem 5000 eur na každé auto.

Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.