Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Téměř polovina modelů elektrických aut by se mohla vyrábět v Číně

  18:00aktualizováno  18:00
Čínské automobilky by do roku 2020 mohly vyrábět 49 z celkem 103 nových modelů elektrických aut, která budou do té doby na trhu. Vyplývá to z odhadu americké výzkumné společnosti AlixPartners.

ArcFox je čerstvá značka specializovaná na elektromobily. Je divizí čínského koncernu BAIC (Beijing Auto), který je dlouholetým partnerem automobilky Daimler v Číně. | foto: ArcFox

Čína ve snaze více chránit životní prostředí se snaží urychlit přechod od vozů se spalovacím motorem k autům poháněným bateriemi.

Čína má podle AlixPartners také za cíl, aby se dvě třetiny světové kapacity výroby lithium-iontových baterií nacházely do roku 2021 na jejím území. Investuje i masivně do podpory prodeje domácích značek elektrických vozů.

Čínský automobilový trh je největší na světě a čínské automobilky mají v současnosti na celkovém prodeji elektrických vozů v Číně podíl 96 procent. Prodej ale zůstává nízký. Loni se tam prodalo 350 000 elektrických vozů, což jsou necelá dvě procenta celkového prodeje.

Výrobní náklady na baterie elektrických vozů by se do roku 2025 mohly vyrovnat nákladům na spalovací motory, odhaduje AlixPartners. Nižší náklady na baterie by pak mohly zvýšit zájem spotřebitelů. Důležité k tomu, aby zákazníci tato auta přijali, budou i další faktory, jako například výrazné snížení času na dobití elektrického vozu, dodal místopředseda společnosti John Hoffecker.

AlixPartners se ale také domnívá, že mnoho z téměř 50 společností, které se účastní boje o vývoj samořízených vozů, nakonec nevydrží. „Není možné uvěřit, že zde bude 50 úspěšných firem vyrábějících autonomní vozy,“ dodal Hoffecker.

Autoři: ,




Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Yeti Monte Carlo
V Rusku stahují kvůli technickým potížím několik modelů Škoda

Volkswagen svolá na ruském trhu 3463 automobilů, včetně vozů Škoda Octavia, Yeti a Rapid. Koncern o tom informoval tamní úřady. Podle nich jsou důvodem...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Situace u Měšína, na 116. kilometru ve směru na Prahu.
Nebezpečí ve zúženích: 86 % řidičů neví, jak široké je jejich auto

Většina šoférů si myslí, že má jejich auto na šířku méně než ve skutečnosti. V průzkumu to zjistil rakouský autoklub ÖAMTC. Každý druhý dotázaný Rakušan se při...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.