Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

NÁZOR: Elektromobily prý čeká zářivá budoucnost. Leda ve snu

  12:34aktualizováno  12:34
Kde má výfuk elektromobil? V prunéřovské hnědouhelné elektrárně. V době, kdy přes 60 procent produkce elektřiny nejrozvinutějších států světa pochází z tepelných elektráren a výroba elektřiny z atomu se utlumuje, je protežování a vyzdvihování elektromobilů nonsens a pokrytectví.

Renault Kangoo Z.E. | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Je to hlavně zbožné přání salonních analytiků a geeků, kterým by elektromobil slušel stejně jako nejnovější smartphone a chytrá domácnost plná internetu věcí. Ovšem kde tu elektřinu na nabíjení všech elektromobilů, které mají podle předpovědí vyrazit na silnice, vezmou, neví. Mohla by to být příležitost pro ospravedlnění solárních elektráren, jejichž provoz dotujeme tou zlodějskou částkou v kolonce „podpora výkupu elektřiny z obnovitelných zdrojů energie“ na vyúčtování za elektřinu.

Fotogalerie

Je také jen otázkou času, kdy si erár uvědomí, že mu v elektromobilech ujíždí peníze za spotřební daň z paliva. Ten laciný provoz se dřív nebo později změní a elektromobily čeká nějaký způsob dalšího zpoplatnění, který zalepí díru po nevybrané dani. To už analytici v tom nadšení z elektromobility zapomněli domyslet.

Tesla garantuje ze svých supernabíječek plnění zdarma. Je ale otázkou, jak dlouho jí to vydrží. Časem si i na ni určitě vyšlápne Energetický regulační úřad a jeho ekvivalenty po celém světě a naúčtují jim speciální poplatek. Třeba podle nového systému rozúčtovávání elektřiny přichystaného pro podojení českých šetřílků.

Egger-Lohner electric vehicle, C.2 Phaeton model, nebo také Porsche P1

Egger-Lohner electric vehicle, C.2 Phaeton model, nebo také Porsche P1

Elektrorozvodná síť není na nabíjení velkého množství aut na baterky stavěná, kdo její posílení a přebudování zaplatí, je ve hvězdách. A ti, co bydlí v paneláku, si prodlužovačku z okna určitě natahovat nebudou. Kromě rozvodných sítí totiž nejsou na elektromobilitu uzpůsobené životy dnešních lidí ani infrastruktura jejich sídel. Nadšení elektromobilitou, na které se odvolávají plánovači a marketéři automobilek, totiž vede často v realitě každodenního života k vystřízlivění.

Auta nám po desítkách let začala opravdu sloužit bez toho, aby bylo nutné se přizpůsobovat jejich vrtochům a nedokonalostem. Jednoduše nastartujete a jedete kam chcete, kdykoliv chcete; a čas od času natankujete. S elektřinou v nádrži namísto benzinu se stáváte otrokem stroje a obětí jeho omezených limitů. Nebo vás baví být neustále ve střehu, kde je v dosahu zásuvka a nabíječka, abyste si dobili mobil?

Jsem možná zpátečník, ale já v doma mít elektromobil nebudu! A bude to tak co nejdéle.

Azkar DACHSER El Carrito

Elekromobilita je smysluplná jen ve velmi omezených segmentech. Tento „elektrický oslík“ rozváží náklad po historickém centru města.





Nejčtenější

Cadillac Trump Golden Series Limousine
Trump miluje Cadillac. Sám jednoho vymyslel a vyrobili mu ho mafiáni

Nový americký prezident Donald Trump v minulosti proslul jako realitní magnát a hoteliér. Svoje jméno, které si sám cení na tři miliardy dolarů, ovšem nyní...  celý článek

Audi ukázalo zmenšený model Q2, který se s využitím kamer a ultrazvukových...
Audi se jízdu bez řidiče musí naučit sama

Německá značka Audi pracuje na systému autonomního řízení, který se učí podle šoféra. Asistenční systémy s umělou inteligencí se dostanou již do příští A8.  celý článek

Pavel Kadaš, předseda spolku, který muzeum provozuje, pózuje mezi vozy v...
V muzeu ve Velkých Hamrech odpočívají moskviče i prototypy škodovek

Běžné automobily, kterých byly za socialismu plné silnice, i vzácné prototypy, jež se dochovaly do dnešních dnů jen zázrakem. To vše je k vidění v Muzeu...  celý článek

Autobus sjel na Kolínsku do příkopu, hasiči evakuovali 28 osob (13.1.2017).
Silnice jsou úzké a auta široká. Ke sjetí na krajnici je čím dál blíže

Redakce iDNES.cz dlouhodobě sleduje frekventovanou silnici třetí třídy na východním okraji Prahy. Komunikace 0126a je velmi úzká, s okrajem vozovky začíná...  celý článek

Shineray XY400
Na jaře dorazí nová Jawa 350 OHC. Základ bude čínský

Po letech spekulací se milovníci motocyklů Jawa dočkají, ještě před startem letošní motorkářské sezony má dorazit nový model. Jawa 350 OHC by měla mít základ...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.