Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

NÁZOR: Elektromobily prý čeká zářivá budoucnost. Leda ve snu

  12:34aktualizováno  12:34
Kde má výfuk elektromobil? V prunéřovské hnědouhelné elektrárně. V době, kdy přes 60 procent produkce elektřiny nejrozvinutějších států světa pochází z tepelných elektráren a výroba elektřiny z atomu se utlumuje, je protežování a vyzdvihování elektromobilů nonsens a pokrytectví.

Renault Kangoo Z.E. | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Je to hlavně zbožné přání salonních analytiků a geeků, kterým by elektromobil slušel stejně jako nejnovější smartphone a chytrá domácnost plná internetu věcí. Ovšem kde tu elektřinu na nabíjení všech elektromobilů, které mají podle předpovědí vyrazit na silnice, vezmou, neví. Mohla by to být příležitost pro ospravedlnění solárních elektráren, jejichž provoz dotujeme tou zlodějskou částkou v kolonce „podpora výkupu elektřiny z obnovitelných zdrojů energie“ na vyúčtování za elektřinu.

Fotogalerie

Je také jen otázkou času, kdy si erár uvědomí, že mu v elektromobilech ujíždí peníze za spotřební daň z paliva. Ten laciný provoz se dřív nebo později změní a elektromobily čeká nějaký způsob dalšího zpoplatnění, který zalepí díru po nevybrané dani. To už analytici v tom nadšení z elektromobility zapomněli domyslet.

Tesla garantuje ze svých supernabíječek plnění zdarma. Je ale otázkou, jak dlouho jí to vydrží. Časem si i na ni určitě vyšlápne Energetický regulační úřad a jeho ekvivalenty po celém světě a naúčtují jim speciální poplatek. Třeba podle nového systému rozúčtovávání elektřiny přichystaného pro podojení českých šetřílků.

Egger-Lohner electric vehicle, C.2 Phaeton model, nebo také Porsche P1

Egger-Lohner electric vehicle, C.2 Phaeton model, nebo také Porsche P1

Elektrorozvodná síť není na nabíjení velkého množství aut na baterky stavěná, kdo její posílení a přebudování zaplatí, je ve hvězdách. A ti, co bydlí v paneláku, si prodlužovačku z okna určitě natahovat nebudou. Kromě rozvodných sítí totiž nejsou na elektromobilitu uzpůsobené životy dnešních lidí ani infrastruktura jejich sídel. Nadšení elektromobilitou, na které se odvolávají plánovači a marketéři automobilek, totiž vede často v realitě každodenního života k vystřízlivění.

Auta nám po desítkách let začala opravdu sloužit bez toho, aby bylo nutné se přizpůsobovat jejich vrtochům a nedokonalostem. Jednoduše nastartujete a jedete kam chcete, kdykoliv chcete; a čas od času natankujete. S elektřinou v nádrži namísto benzinu se stáváte otrokem stroje a obětí jeho omezených limitů. Nebo vás baví být neustále ve střehu, kde je v dosahu zásuvka a nabíječka, abyste si dobili mobil?

Jsem možná zpátečník, ale já v doma mít elektromobil nebudu! A bude to tak co nejdéle.

Azkar DACHSER El Carrito

Elekromobilita je smysluplná jen ve velmi omezených segmentech. Tento „elektrický oslík“ rozváží náklad po historickém centru města.





Nejčtenější

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Škoda Citigo
Obnovená Škoda Citigo se představuje, o nástupci není rozhodnuto

Nejmenší škodovka se dočkala po dlouhých šesti letech faceliftu, úpravy jsou opravdu jen kosmetické. Citigo je jediným evropským modelem značky, který se...  celý článek

Měření emisí u dieselového motoru na STK. U auta se sleduje teplota oleje a...
Dieseloví zabijáci škodí dál. Hon na auta bez filtru zůstal na papíře

Nezabíjí sice přímo jako při dopravní nehodě, přesto mají na svědomí jen u nás stovky životů kvůli škodlivinám, které vypouštějí do ovzduší. Řeč je o...  celý článek

Seat Arona
Arona je malé SUV Seatu. U Škody nahradí Fabii combi

Barcelona (Od zpravodaje iDNES.cz) Už aktuální provedení Seatu Ibiza udivuje svým velkým vnitřním prostorem. A teď Seat představil od Ibizy technicky odvozené malé SUV Arona a to dává na prostor...  celý článek

Filtr DPF (pevných částic)
Tahák do auta: kterých kontrolek na přístrojové desce se bát

Většina kontrolek na přístrojovém panelu auta se rozsvítí po nastartování, pak postupně zhasínají. Problém je, když nezhasnou, nebo když se rozsvítí za jízdy....  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Přežije Tesla rok 2017? Letošní léto pro ni má být přelomové

Technologická společnost a automobilka Tesla by do konce roku měla přijít se svým prvním „lidovým vozem“ a rozběhnout výrobu v největší továrně na baterie.   celý článek

Ilustrační snímek
K moři po vlastní ose? Cesta v noci je lepší, ale jen pro odpočaté

Za pár dní startuje sezóna dovolených a tisíce Čechů se vydají po vlastní ose autem k moři. Vloni vyjeli Češi na 5 552 000 soukromých zahraničních cest. Na...  celý článek

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.