Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

NÁZOR: Elektromobily prý čeká zářivá budoucnost. Leda ve snu

  12:34aktualizováno  12:34
Kde má výfuk elektromobil? V prunéřovské hnědouhelné elektrárně. V době, kdy přes 60 procent produkce elektřiny nejrozvinutějších států světa pochází z tepelných elektráren a výroba elektřiny z atomu se utlumuje, je protežování a vyzdvihování elektromobilů nonsens a pokrytectví.

Renault Kangoo Z.E. | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Je to hlavně zbožné přání salonních analytiků a geeků, kterým by elektromobil slušel stejně jako nejnovější smartphone a chytrá domácnost plná internetu věcí. Ovšem kde tu elektřinu na nabíjení všech elektromobilů, které mají podle předpovědí vyrazit na silnice, vezmou, neví. Mohla by to být příležitost pro ospravedlnění solárních elektráren, jejichž provoz dotujeme tou zlodějskou částkou v kolonce „podpora výkupu elektřiny z obnovitelných zdrojů energie“ na vyúčtování za elektřinu.

Fotogalerie

Je také jen otázkou času, kdy si erár uvědomí, že mu v elektromobilech ujíždí peníze za spotřební daň z paliva. Ten laciný provoz se dřív nebo později změní a elektromobily čeká nějaký způsob dalšího zpoplatnění, který zalepí díru po nevybrané dani. To už analytici v tom nadšení z elektromobility zapomněli domyslet.

Tesla garantuje ze svých supernabíječek plnění zdarma. Je ale otázkou, jak dlouho jí to vydrží. Časem si i na ni určitě vyšlápne Energetický regulační úřad a jeho ekvivalenty po celém světě a naúčtují jim speciální poplatek. Třeba podle nového systému rozúčtovávání elektřiny přichystaného pro podojení českých šetřílků.

Egger-Lohner electric vehicle, C.2 Phaeton model, nebo také Porsche P1

Egger-Lohner electric vehicle, C.2 Phaeton model, nebo také Porsche P1

Elektrorozvodná síť není na nabíjení velkého množství aut na baterky stavěná, kdo její posílení a přebudování zaplatí, je ve hvězdách. A ti, co bydlí v paneláku, si prodlužovačku z okna určitě natahovat nebudou. Kromě rozvodných sítí totiž nejsou na elektromobilitu uzpůsobené životy dnešních lidí ani infrastruktura jejich sídel. Nadšení elektromobilitou, na které se odvolávají plánovači a marketéři automobilek, totiž vede často v realitě každodenního života k vystřízlivění.

Auta nám po desítkách let začala opravdu sloužit bez toho, aby bylo nutné se přizpůsobovat jejich vrtochům a nedokonalostem. Jednoduše nastartujete a jedete kam chcete, kdykoliv chcete; a čas od času natankujete. S elektřinou v nádrži namísto benzinu se stáváte otrokem stroje a obětí jeho omezených limitů. Nebo vás baví být neustále ve střehu, kde je v dosahu zásuvka a nabíječka, abyste si dobili mobil?

Jsem možná zpátečník, ale já v doma mít elektromobil nebudu! A bude to tak co nejdéle.

Azkar DACHSER El Carrito

Elekromobilita je smysluplná jen ve velmi omezených segmentech. Tento „elektrický oslík“ rozváží náklad po historickém centru města.





Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.