Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Elektromobily získají energii ze střechy garáže

aktualizováno 
Auta jezdící na elektřinu čelí kritice za to, že jejich palivo vzniká v tepelných elektrárnách, které vypouštějí škodlivé látky do ovzduší, nebo v jaderných reaktorech. Německá společnost Juwi však tvrdí, že solární panely na střeše garáže vyprodukují dost elektřiny na to, aby auto ujelo ročně 12 tisíc kilometrů na energii ze slunce.

Carport | foto: Solar Carport

Elektromobily hodlá začít vyrábět v nejbližších letech řada automobilek. Solar Carport, jak firma své stanice pro zaparkování a zároveň nabíjení auta nazývá, může mít podobu klasické garáže nebo parkovacího přístřešku. V obou případech fotovoltaické články nad autem mění světlo na elektrickou energii.

Německá firma však uznává, že energie pro 12 tisíc ročně najetých kilometrů nebude mnohým řidičům stačit. Aby nebylo nutné čerpat další elektřinu z klasických elektráren, zbytek spotřeby pokryjí stále rozšířenější větrníky.

Zástupci firmy Juwi spočítali, že pro 48 milionů aut, která jsou v Německu registrována, by bylo zapotřebí postavit čtyři tisíce větrných elektráren. V případě, že by mělo každé auto k dispozici solární dobíjení. V současné době po Německu energii z větru zachycuje 20 tisíc větrníků.

"Jedno solární parkoviště by přišlo na tři tisíce eur," řekl německému zpravodajskému magazínu Der Spiegel Matthias Willenbacher, jeden ze zakladatelů společnosti Juwi, která se zaměřuje na projekty spojené s obnovitelnými zdroji energie.

Laciněji získaná energie se začne podle něj majiteli vyplácet po době odpovídající padesátému až šedesátému natankování nádrže benzinem. Vedle soukromých parkovacím stání by řidičům mohly v budoucnu dobití akumulátorů nabízet například také parkoviště u supermarketů.

Podle zastánců využívání obnovitelných zdrojů energie, které by mohly pohánět elektromobily, hovoří pro energii z větru a slunce také další vývoj cen. Zatímco ropná paliva budou zřejmě dražší, náklady na solární panely a získávání obnovitelné energie klesají.

Matthias Willenbacher jezdí Teslou Roadster, elektromobilem s tvary sportovních vozů. Firma Juwi by ráda změnila svůj celý vozový park za elektromobily, ale zatím to má jeden háček. Nemá je kde koupit.

Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.