Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Elektrovelorex ZAP jezdí jako porsche

aktualizováno 
Americká společnost ZAP se specializuje na výrobu elektromobilů. Kromě běžných městských vozítek a jejich dodávkových variant připravuje společnost do nabídky i adrenalinovou tříkolku s jízdními výkony porsche.
ZAP Alias - elektrická tříkolka

ZAP Alias - elektrická tříkolka | foto: ZAP

Specialista na elektromobily společnost ZAP chystá pro své zákazníky také pořádné adrenalinové svezení. Tříkolka ZAP Alias má podobnou koncepci jako legendární Velorex – tedy dvě řiditelná kola vpředu a poháněné kolo vzadu. Stejně jako populární "hadraplán" je i alias homologovaný jako motocykl. Tím ale veškeré podobnosti končí.

Zadní kolo Aliasu totiž pohání elektromotor – tedy vlastně rovnou dva. Souhrnný výkon je 240 kW, tedy 322 koní. To jsou hodnoty z říše sportovních automobilů. Ještě monstrózněji pak působí točivý moment motorů – rovných 756 Nm.

To při hmotnosti 733 kg znamená, že si s touto hračkou můžete dopřávat jízdní výkony z kategorie Porsche 911. Zrychlení z 0–96 km/h trvá 5,7 sekundy, maximální rychlost činí 251 kilometrů v hodině. Jediným limitujícím faktorem je omezený dojezd elektrické tříkolky – pouhých 160 kilometrů. Na pekelně rychlou jízdu do práce a z práce to stačí, na víkendovou adrenalinovou projížďku taktéž.

ZAP Alias by vás mohl zajímat také kvůli ceně – zatím se neprodává, ale výrobce očekává prodejní cenu 32 500 dolarů, tedy asi 575 000 korun při aktuálním kurzu. To znamená, že jízdní zážitky třeba Porsche Cayman dostanete za třetinovou cenu.

Zdá se, že tříkolky začínají v poslední době nabírat na popularitě. Především mezi koncepty jich najdeme poměrně dost – z poslední doby si určitě vzpomenete třeba na Peugeot 20Cup, Volkswagen GX3, Mercedes F300 Life-Jet. Velcí výrobci ale zatím pro produkci tříkolky nenašli dostatek odvahy, a ty tak zůstávají doménou malých výrobců. Ďábelskou kreaci Kamikaze vyrábí třeba Martino Motor Company.





Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.