Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Eliáš: Dvakrát do mě naboural autobus

aktualizováno 
Dvojnásobný vítěz Stanleyova poháru v severoamerické hokejové soutěži NHL Patrik Eliáš si během letního pobytu v Česku vyzkoušel, jak se jezdí v hybridní Toyotě Prius, která kombinuje jízdu na benzin a elektřinu.

Hybridní auta mě zajímají. Jezdit za čtyři litry benzinu je přece skvělé, říká hokejista Patrik Eliáš. | foto: Toyota

Nebyla to však jeho první zkušenost s tímto autem. "Krátce už jsem v něm jel. Hybridní vozy jsou v Americe stále populárnější a mě zajímá, jak to vlastně funguje. Kromě toho pořád slyšíte o globálním oteplování a i tohle je jedna z cest, jak životnímu prostředí odlehčit. Je fajn, když můžete jezdit za čtyři litry benzinu na sto kilometrů,“ říká Patrik Eliáš.

A co jízda sama?
Pokud jde o pohodlí, je to normální auto, ve kterém se asi každý cítí dobře. Jízdní vlastnosti se od podobně velkých aut taky neliší. Na běžné ježdění třeba akcelerace stačí.

Obzvlášť s dopravními pravidly, která tu teď máme. Ale vylekalo mě, když jsem poprvé zastavil na křižovatce a motor byl úplně tichý. V tu chvíli jsem si myslel, že už se nerozjedu.

Kromě půjčené toyoty máte ještě vlastní Porsche 911 Turbo. To o ekologii moc není.
To ne. Ale i proto mě hybridní pohon zajímá. Jezdit za čtyři litry benzinu nebo za dvaadvacet je přeci jen rozdíl.

Když před vás postavím toyotu a porsche s tím, že odjet můžete jen v jednom, které si vezmete?
Záleží na tom, kam pojedu. Porsche je skvělé auto na hraní, ale hlavně ve městě si občas říkám, že bych raději seděl v něčem pohodlnějším.

Proč jste dal přednost porsche a ne třeba ferrari?
Do sportovních aut jsem nikdy moc nebyl. Koupě porsche, i když to možná zní divně, byla víceméně náhoda. Teď už ho mám pět let a můžu říct, že jsem se s ním hodně sžil. Ve ferrari jsem měl možnost se svézt a nebylo to špatné. Ale porsche mi přijde víc závodní.

Na co při výběru auta kladete největší důraz?
Pokud jde o vůz na běžné ježdění, nejvíc mě zajímá bezpečí a prostornost.

Jaké auto máte v zámoří?
Tam mám Range Rover, který jsem si koupil právě kvůli bezpečnosti a pohodlí. S přítelkyní však pomalu zvažujeme výměnu. Protože chceme něco podobně velkého, tak to asi bude lexus. Nejspíš právě s hybridním motorem.

Zmínil jste zpřísněné dopravní předpisy. Kde se vám jezdí lépe? V Česku, nebo v USA?
Od loňska to vyjde skoro nastejno. Když jsem se chtěl vyblbnout v porsche,
lépe se mi jezdilo tady. Na druhou stranu je jasné, že zpřísnění pravidel bylo správným krokem. Hlavně loni to bylo na silnicích hodně vidět. Teď už míň.

Je ještě nějaké auto, které byste chtěl zkusit?
Nejsem typ motoristy, který by se musel honit každou chvíli za něčím větším nebo rychlejším. S porsche jsem si udělal radost. A změnu neplánuju.

Vyzkoušel jste někdy, co opravdu umí?
Nejvíc na okruhu v Brně, kam jsem jel asi čtvrtý den poté, co jsem ho měl doma. To bylo super. Obrovský adrenalin a poznání, co všechno zvládne. Akorát jsem tam během čtyř dnů odrovnal všechny pneumatiky.

Jakou roli při výběru hraje barva?
Na sportovním autě se mi líbí černá. To samozřejmě neplatí pro ferrari. K porsche to jde. Navíc když máte interiér v kombinaci černé a červené. U normálních aut mám rád stříbrnou.

Vaše auta asi mají automatickou převodovku, ne?
Přesně tak. I v tom je Toyota Prius dobrá. Když jsem přijel do Česka a měl půjčené auto s klasickým řazením, prvních pár dnů jsem se s tím trápil. Na automat jsem si zvykl a měnit se mi nechce.

A jaký byl váš první vůz?
Začal jsem jezdit s tátovou Škodou 120. V Americe jsem si koupil Jeep Cherokee. Po něm následoval Mercedes-Benz ML, pick-up Ford F-150, BMW X5 a naposledy Range Rover.

Měl jste s některým problémy?
Obtíže jsem měl s BMW. Ale nebyly to problémy technického rázu. Spočívaly v tom, že do mě dvakrát naboural autobus.

Toyota Prius v číslech
motor0 1.5, VVT-i 57 kW
elektromotor 50 kW
zrychlení 10,9 s
max. rychlost 170 km/h
spotřeba 4,3 l/100 km
objem kufru 408 l

Autoři:




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.