Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ellypse: designérská avantgarda Renaultu pokračuje

  12:21aktualizováno  12:21
Renault cestu designérských inovací nekončí. Poté, co počátkem července zaskočil většinu motoristické veřejnosti odvážným méganem, přichází s novým podobně kontroverzním stylem v podobě konceptu ellypse. Zatím se sice zdá, že jeho hlavní úlohou bude přilákat co nejvíce zvědavců na pařížský autosalon, ale stratézi Renaultu možná mají i jiný záměr: otestovat vkus zákazníků a pak přivést podobný vůz na výrobní linky.

Koncept ellypse by dokonce mohl být jakýmsi novým cliem, neboť jeho délka 3,93 metru do segmentu malých vozů zapadá. Prozatím je ale jeho podoba (zejména interiér) s praktickým provozem neslučitelná, proto raději zanechme spekulací a pojďme si "oválnou studii" blíže představit.

Ellypse je pětidvéřový vůz hlásící se svou siluetou jednoznačně ke stylu značky Renault. Navíc nově, jak už jméno konceptu napovídá, využívá i elipsoidních tvarů, z nichž je při pohledu ze strany jednoznačně nejzřetelnější ovál ohraničující boční okna. Karosérié se vyznačuje extrémě krátkými převisy karosérie, skleněnou střechou se solárními panely a nezvyklým otevíráním bočních dveří. Ty lze otevřít proti sobě, čímž se při absenci prostředního sloupku významně zvětší prostor při nastupování či manipulaci s rozměrnějším nákladem.

Několik technických fines skrývá i nový turbodiesel o objemu 1200 ccm, který disponuje výkonem 100 koňských sil a točivým momentem 200 Nm. Dle tiskové zprávy francouzké automobilky je nejen velice úsporný (spotřebuje 3,2 l/100 km), ale i přátelský k životnímu prostředí. Po jednom kilometru jízdy za sebou 980 kilogramů vážící auto "zanechá" pouhých 85 g oxidu uhličitého. Francouzi se chlubí i novým alternátorem, který disponuje 42 volty.

Autor:


Témata: pariz02, Renault


Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.