Ellypse: designérská avantgarda Renaultu pokračuje

  • 10
Renault cestu designérských inovací nekončí. Poté, co počátkem července zaskočil většinu motoristické veřejnosti odvážným méganem, přichází s novým podobně kontroverzním stylem v podobě konceptu ellypse. Zatím se sice zdá, že jeho hlavní úlohou bude přilákat co nejvíce zvědavců na pařížský autosalon, ale stratézi Renaultu možná mají i jiný záměr: otestovat vkus zákazníků a pak přivést podobný vůz na výrobní linky.

Koncept ellypse by dokonce mohl být jakýmsi novým cliem, neboť jeho délka 3,93 metru do segmentu malých vozů zapadá. Prozatím je ale jeho podoba (zejména interiér) s praktickým provozem neslučitelná, proto raději zanechme spekulací a pojďme si "oválnou studii" blíže představit.

Ellypse je pětidvéřový vůz hlásící se svou siluetou jednoznačně ke stylu značky Renault. Navíc nově, jak už jméno konceptu napovídá, využívá i elipsoidních tvarů, z nichž je při pohledu ze strany jednoznačně nejzřetelnější ovál ohraničující boční okna. Karosérié se vyznačuje extrémě krátkými převisy karosérie, skleněnou střechou se solárními panely a nezvyklým otevíráním bočních dveří. Ty lze otevřít proti sobě, čímž se při absenci prostředního sloupku významně zvětší prostor při nastupování či manipulaci s rozměrnějším nákladem.

Několik technických fines skrývá i nový turbodiesel o objemu 1200 ccm, který disponuje výkonem 100 koňských sil a točivým momentem 200 Nm. Dle tiskové zprávy francouzké automobilky je nejen velice úsporný (spotřebuje 3,2 l/100 km), ale i přátelský k životnímu prostředí. Po jednom kilometru jízdy za sebou 980 kilogramů vážící auto "zanechá" pouhých 85 g oxidu uhličitého. Francouzi se chlubí i novým alternátorem, který disponuje 42 volty.


Témata: pariz02, Renault