Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Emigranti z Ameriky dostanou italské pasy a Aston Martin vyrobí Maybachy

  16:00aktualizováno  16:00
Vzájemná spolupráce automobilek je dnes v automobilovém průmyslu naprostou nutností. Nutností, která si nevybírá podle rodu. Důkazem jsou poslední plány kooperace Aston Martinu s Maybachem a Fiatu s Dodgem.

Lagonda Concept od Aston Martinu | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Aston Martin je samostatný od roku 2007, malá luxusní značka ale musí hledat cesty, jak přežít v drsné konkurenci, která za sebou většinou má mocný automobilový koncern. Jako výrobce špičkových a superluxusních vozů přitom musí Aston Martin investovat do vývoje ohromné částky peněz.

Od loňského roku tak například automobilka vyrábí svůj čtyřdveřový model Rapide v továrně Magna Steyr v rakouském Grazu. Továrna v Grazu mimo jiné vyrábí i auta pro Mercedes-Benz. Právě s touto automobilkou by měl Aston Martin prý v budoucnu vyrábět. Naopak v jeho vlastních továrnách by se totiž mohl ručně montovat nový model luxusního sedanu Maybach.

Jsou to zatím spekulace a více se pravděpodobně dozvíme letos na autosalonu ve Frankfurtu, kde by se mohl nový Maybach představit. Jisté je, že značka se chce více odlišit od velkých mercedesů. Za přílišnou podobnost k nim jsou totiž dosavadní modely často kritizovány. Podle některých zdrojů prý již Aston Martin pro Maybach vyrobil maketu nového sedanu. Ten by tak mohl dostat i některé komponenty od britské automobilky.

Analytici navíc tvrdí, že spolupráce Maybachu a Aston Martinu na vývoji a výrobě velkého luxusního sedanu by mohla být pro koncern Daimler finančně výhodnější než vývoj vlastními silami. Na oplátku by mohl Aston Martin získat motory a podvozkové skupiny pro stavbu svého vlastního SUV. Koncept Lagonda představený v Ženevě 2009 stál na podvozku Mercedesu GL.

Dodge Journey

To Fiat začíná naplno roztáčet program společného využívání modelů s americkým Chryslerem. Nepříliš úspěšný MPV model Ulysse nahradí v nabídce Fiatu vůz odvozený z Dodge Journey. Automobil, který pravděpodobně dostane jméno Freemont, se bude vyrábět stejně jako Journey v mexické továrně v Toluce. Pod kapotu dostane dvoulitrový vznětový čtyřválec MultiJet s výkonem 125 kW spojený se šestistupňovou manuální převodovkou. Evropské provedení Journey doposud používalo turbodiesel od VW a převodovkou DSG.

Otázkou zůstává, jaké další motory se pod kapotu dostanou. Journey totiž v USA používá čtyřválec 2.4 litru nebo šestiválec 3.5 litru, v Evropě pak šestiválcem 2.7 litru. Fiat bude zákazníky lákat také na příplatkový pohon všech kol, který Journey nabízí.

Automobilka si od spojení moderního amerického minivanu a vlastní značky a techniky slibuje výrazné navýšení prodejů oproti současnosti. V roce 2009 prodal Fiat jen 1 965 kusů Ulysse, Dodge zákazníkům dodal 8 395 vozů Journey. Když vezmeme v potaz tehdejší velikost prodejní sítě Dodge a Fiatu, má Freemont šanci tato prodejní čísla výrazně vylepšit.

Do Evropy se chystají i další americké modely s italskými značkami.

Lancia Flavia bude vlastně pozměněným Chryslerem 200, který donedávna vozil pojmenování sebring. Uvedení flavie včetně verze cabrio prozradil na probíhajícím autosalonu v Detroitu sám velký šéf Fiatu Sergio Marchionne.

Dokonce se spekuluje, že by se flavia mohla představit už v březnu na autosalonu v Ženevě. A podle nepotvrzených zpráv by to neměla být poslední lancia s americkým původem. Nově představený Chrysler 300C by se mohl na Starém kontinentu představit jako Lancia Thema a grand voyager by měl přijet jako Phedra.

Autoři: ,




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.