Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Německo obvinilo koncern Fiat Chrysler z manipulací s emisemi

  14:01aktualizováno  14:01
Německé ministerstvo dopravy obvinilo italsko-americkou automobilku Fiat Chrysler Automobiles (FCA), že ve svých naftových motorech využívá nepřípustný systém pro manipulaci s emisemi. Informoval o tom německý list WirtschaftsWoche.

Fiat 500X při měření emisí ve švýcarské laboratoři na objednávku německé ekologické organizace DUH | foto: DUH

Ministerstvo podle listu koncem srpna zaslalo dopis s tímto obviněním Evropské komisi. V dopisu se údajně píše, že testy německého úřadu pro motorová vozidla (KBA) odhalily, že Fiat Chrysler ve svých naftových vozech využívá nepřípustný systém vypínající čištění emisí.

Německo podle dopisu nesdílí názor italských úřadů, že tento systém je určen k ochraně motoru. Automobilka se k obviněním podle listu nechtěla blíže vyjádřit. Uvedla pouze, že její vozy splňují emisní požadavky.

Německý list Bild na jaře informoval, že testy KBA přinesly důkazy, že některé naftové modely FCA jsou vybaveny softwarem, který po 22 minutách vypíná systém pro snižování emisí. Standardní testy emisí přitom obvykle trvají zhruba 20 minut (více čtěte zde).

Podle zprávy Bildu by firmě mohl hrozit zákaz prodeje aut v Německu, pokud by nadále nebrala ohled na pravidla týkající se automobilových emisí.

Zástupci FCA se v květnu měli kvůli emisím setkat s německými úřady, automobilka však schůzku zrušila. Německý ministr dopravy Alexander Dobrindt poté firmu podrobil ostré kritice a obvinil ji z neochoty spolupracovat.

Automobilové emise se loni dostaly do centra pozornosti, když německý koncern Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku.

Autoři: ,




Nejčtenější

Fiat Argo
Autofotka týdne: Fiat Argo by se líbil i v Evropě, snad nahradí letité punto

Nabídka Fiatu v Evropě je děravá jako italská státní pokladna a uprostřed ní vyniká žijící automobilová fosílie. Žádná jiná automobilka v Evropě si nedovolí...  celý článek

Tank Praga LT vz. 38
OBRAZEM: Hvězdou pražského srazu autoveteránů byl tank

Veteráni, dobové kostýmy, hudba, četníci a k tomu dokonce tank, takový byl XI. ročník srazu a výstavy historických vozidel, který se konal o víkendu v...  celý článek

Výtluk na silnici ve Zruči u Plzně.
Jedinečná příležitost pro české silničáře: asfalt, který se sám opraví

Nizozemští vědci řeší problém českých silnic, chtějí předcházet výtlukům. Do asfaltu zamýšlí dávat speciální ocelová vlákna, do betonu přijdou bakterie, které...  celý článek

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

Ještě kožený volant. Po nasazení airbagu zbývá zacvaknout středový kryt
Ukliďte si v autě, volant je špinavější než záchodové prkénko

Obecně se ví, že interiér vozu není zrovna nejčistší místo, ve kterém se pohybujeme. Nová studie specialistů čištění aut to potvrzuje. Automobil je zamořený...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.