Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedes a Opel půjdou ve Francii na kobereček kvůli emisím

  12:04aktualizováno  12:04
Zástupci Mercedesu a Opelu budou příští týden před speciálně ustavenou komisí francouzské vlády vysvětlovat, jak se to má s emisemi oxidů dusíku u jejich aut. Podle neoficiálních zdrojů dojde taky na Ford.

Mercedes-Benz třídy S | foto: Daimler

Francouzská ministryně životního prostředí Ségolene Royalová krátce po vypuknutí skandálu kolem měření emisí Volkswagenu nařídila nezávislé testy aut různých značek. Zřídila kvůli tomu speciální komisi, které se říká „Komise Royal“. Nezávislé testy stovky aut, které Francie provádí, potvrzují rozpor mezi úrovní vypouštěných emisí v reálném provozu a laboratoři.

Už začátkem tohoto týdne byli u komise zástupci Renaultu, následně pak francouzská automobilka oznámila, že bude svolávat ke kontrole až 700 tisíc aut, aby je zkontrolovala a správně seřídila systém odlučování oxidů dusíku (NOx). Renault zároveň přiznal, že už od loňského roku stahuje 15 tisíc Renaultů Captur, kterým upravuje motor tak, aby odpovídal emisním normám. Čtěte zde

Opel zametá stopy

Svolává diesely a přehrává jim software

Opel Zafira Tourer

Jeden z členů komise a místopředseda francouzského parlamentu Denis Baupin podle serveru Automotive News prozradil, že Mercedes a Opel před komisi předstoupí 28. ledna.

Podle ekonomického deníku Les Echos vládní testy zjistily zvýšenou hladinu emisí u Renaultů Espace a Catur. Ségolene Royalová bez dalších podrobností začátkem tohoto týdne oznámila, že emise překračující limity zjistily testy také u modelů dalších značek. Podle Les Echos má jít mimo jiné o Ford C-Max a Mercedes třídy S.

Opel svolává od listopadu loňského roku do servisu MPV Zafira s turbodiesely 1,6 litru, německá značka ovšem tvrdí, že akce nemá souvislost s emisními limity (více zde).





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Šéf Fordu končí, sázka na robotická auta a elektromobily mu nevyšla

Velké personální změny se odehrávají v automobilce Ford. Podle magazínu Bloomberg přišel o místo předseda představenstva Mark Fields i šéf komunikace Ray Day.  celý článek

Výtluk na silnici ve Zruči u Plzně.
Jedinečná příležitost pro české silničáře: asfalt, který se sám opraví

Nizozemští vědci řeší problém českých silnic, chtějí předcházet výtlukům. Do asfaltu zamýšlí dávat speciální ocelová vlákna, do betonu přijdou bakterie, které...  celý článek

Ještě kožený volant. Po nasazení airbagu zbývá zacvaknout středový kryt
Ukliďte si v autě, volant je špinavější než záchodové prkénko

Obecně se ví, že interiér vozu není zrovna nejčistší místo, ve kterém se pohybujeme. Nová studie specialistů čištění aut to potvrzuje. Automobil je zamořený...  celý článek

Triumph Bonneville Street Cup
Žlutý sršeň Triumph Street Cup ponouká k lumpárnám

Tradiční výrobce motocyklů z Velké Británie poslal do světa další hodně nabroušený café-racer. Triumph Street Cup je jedním ze strojů rozvinuté rodiny mašin se...  celý článek

Tank Praga LT vz. 38
OBRAZEM: Hvězdou pražského srazu autoveteránů byl tank

Veteráni, dobové kostýmy, hudba, četníci a k tomu dokonce tank, takový byl XI. ročník srazu a výstavy historických vozidel, který se konal o víkendu v...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Argo
Autofotka týdne: Fiat Argo by se líbil i v Evropě, snad nahradí letité punto

Nabídka Fiatu v Evropě je děravá jako italská státní pokladna a uprostřed ní vyniká žijící automobilová fosílie. Žádná jiná automobilka v Evropě si nedovolí...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Šéf Fordu končí, sázka na robotická auta a elektromobily mu nevyšla

Velké personální změny se odehrávají v automobilce Ford. Podle magazínu Bloomberg přišel o místo předseda představenstva Mark Fields i šéf komunikace Ray Day.  celý článek

Nový motor Volvo řady Drive-E
Volvo už nebude vyvíjet diesely, i přesto, že z jejich prodeje žije

„Už nebudeme vyvíjet žádnou novou generaci dieselových motorů,“ prohlásil šéf švédské automobilky Volvo Hakan Samuelsson pro Frankfurter Allgemeine Zeitung....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.