Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedes a Opel půjdou ve Francii na kobereček kvůli emisím

  12:04aktualizováno  12:04
Zástupci Mercedesu a Opelu budou příští týden před speciálně ustavenou komisí francouzské vlády vysvětlovat, jak se to má s emisemi oxidů dusíku u jejich aut. Podle neoficiálních zdrojů dojde taky na Ford.

Mercedes-Benz třídy S | foto: Daimler

Francouzská ministryně životního prostředí Ségolene Royalová krátce po vypuknutí skandálu kolem měření emisí Volkswagenu nařídila nezávislé testy aut různých značek. Zřídila kvůli tomu speciální komisi, které se říká „Komise Royal“. Nezávislé testy stovky aut, které Francie provádí, potvrzují rozpor mezi úrovní vypouštěných emisí v reálném provozu a laboratoři.

Už začátkem tohoto týdne byli u komise zástupci Renaultu, následně pak francouzská automobilka oznámila, že bude svolávat ke kontrole až 700 tisíc aut, aby je zkontrolovala a správně seřídila systém odlučování oxidů dusíku (NOx). Renault zároveň přiznal, že už od loňského roku stahuje 15 tisíc Renaultů Captur, kterým upravuje motor tak, aby odpovídal emisním normám. Čtěte zde

Opel zametá stopy

Svolává diesely a přehrává jim software

Opel Zafira Tourer

Jeden z členů komise a místopředseda francouzského parlamentu Denis Baupin podle serveru Automotive News prozradil, že Mercedes a Opel před komisi předstoupí 28. ledna.

Podle ekonomického deníku Les Echos vládní testy zjistily zvýšenou hladinu emisí u Renaultů Espace a Catur. Ségolene Royalová bez dalších podrobností začátkem tohoto týdne oznámila, že emise překračující limity zjistily testy také u modelů dalších značek. Podle Les Echos má jít mimo jiné o Ford C-Max a Mercedes třídy S.

Opel svolává od listopadu loňského roku do servisu MPV Zafira s turbodiesely 1,6 litru, německá značka ovšem tvrdí, že akce nemá souvislost s emisními limity (více zde).





Nejčtenější

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

BMW 5 GT se pomalu loučí. Stále ale má co nabídnout.
Eurobojovnice za auta bez emisí řadí zpátečku, diesely hned ničit nechce

Zákaz naftových automobilů v evropských městech by ničemu neprospěl a pouze by podkopal schopnost výrobců investovat do vývoje bezemisních vozů. Uvedla to...  celý článek

Ale když se tohle všechno vypne, působí zpoza volantu jako příjemné a normální...
Toyota pracuje na elektromobilu, který se nabije za pár minut

Japonská automobilka Toyota vyvíjí nový typ baterie, kterou lze nabít během několika minut a která umožní podstatně delší dobu dojezdu. Vozy s touto baterií...  celý článek

Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)
Británie od roku 2040 zakáže prodej benzinových a naftových aut

Britská vláda chce od roku 2040 zakázat prodej aut s benzinovým či naftovým motorem. V té době už by měly být všechny vozy na britských silnicích plně...  celý článek

Další z rubriky

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Lochkovský tunel je součást jižní části Pražského okruhu. (Ilustrační snímek)
Jízda v tunelu: Pětina řidičů zápasí s úzkostí a řídí nepředvídatelně

Síť evropských dálnic je protkaná tisícovkami tunelů. Podle expertů nehrozí v tunelu vyšší riziko nehody, nezbytné je ovšem striktní dodržování rychlostních...  celý článek

Opel Astra Sports Tourer
Opel se brání obvinění z manipulace s prodejními čísly

Němci se diví něčemu, co je v Česku běžnou praxí. Opel čelí v Německu tlaku kvůli tomu, že pro dosažení vyššího tržního podílu zahrnoval do svých prodejních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.