Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedes a Opel půjdou ve Francii na kobereček kvůli emisím

  12:04aktualizováno  12:04
Zástupci Mercedesu a Opelu budou příští týden před speciálně ustavenou komisí francouzské vlády vysvětlovat, jak se to má s emisemi oxidů dusíku u jejich aut. Podle neoficiálních zdrojů dojde taky na Ford.

Mercedes-Benz třídy S | foto: Daimler

Francouzská ministryně životního prostředí Ségolene Royalová krátce po vypuknutí skandálu kolem měření emisí Volkswagenu nařídila nezávislé testy aut různých značek. Zřídila kvůli tomu speciální komisi, které se říká „Komise Royal“. Nezávislé testy stovky aut, které Francie provádí, potvrzují rozpor mezi úrovní vypouštěných emisí v reálném provozu a laboratoři.

Už začátkem tohoto týdne byli u komise zástupci Renaultu, následně pak francouzská automobilka oznámila, že bude svolávat ke kontrole až 700 tisíc aut, aby je zkontrolovala a správně seřídila systém odlučování oxidů dusíku (NOx). Renault zároveň přiznal, že už od loňského roku stahuje 15 tisíc Renaultů Captur, kterým upravuje motor tak, aby odpovídal emisním normám. Čtěte zde

Opel zametá stopy

Svolává diesely a přehrává jim software

Opel Zafira Tourer

Jeden z členů komise a místopředseda francouzského parlamentu Denis Baupin podle serveru Automotive News prozradil, že Mercedes a Opel před komisi předstoupí 28. ledna.

Podle ekonomického deníku Les Echos vládní testy zjistily zvýšenou hladinu emisí u Renaultů Espace a Catur. Ségolene Royalová bez dalších podrobností začátkem tohoto týdne oznámila, že emise překračující limity zjistily testy také u modelů dalších značek. Podle Les Echos má jít mimo jiné o Ford C-Max a Mercedes třídy S.

Opel svolává od listopadu loňského roku do servisu MPV Zafira s turbodiesely 1,6 litru, německá značka ovšem tvrdí, že akce nemá souvislost s emisními limity (více zde).





Nejčtenější

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.
Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.

Stočené kilometry se staly díky časté medializaci největším strašákem motoristů při koupi ojetiny. Téměř to vypadá, že jiné problémy a rizika při koupi ojetiny...  celý článek

Tvorba designové studie vozu - exteriér
Od skici k finálnímu autu: tužka, počítač, hlína, sklo a barvy

Jak vzniká design auta? I přes přísné utajení, které v atelieru Škody vládne, jsme mohli nahlédnout do tvorby nejnovějšího konceptu značky. Na tvorbě...  celý článek

Řidičce na dálnici D46 za jízdy upadlo kolo. Vůz poté dostal smyk, na silnici...
Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínská auta budoucnosti už nejsou k smíchu, učí se od Evropy

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Ještě před pár lety byly čínské autosalony přehlídkou bizarností. Dnes je Šanghaj jednou z nejdůležitějších autopřehlídek vůbec. Domácí výrobci získávají na...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
ANALÝZA: Čína je náš druhý domov, říkají světové automobilky.

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Přitočí se ke mně nenápadný chlapík a chce si povídat: „Jsem Leo Cai, odkud jsi? Já jsem partner Volkswagenu tady v Číně,“ podává mi ruku a pak vizitku. „Máme...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.