Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Němci budou měřit emise v provozu. Auta, která čoudí, nepustí do měst

  14:00aktualizováno  14:00
Německý Spolkový úřad pro životní prostředí (UBA) chce v reálném provozu kontrolovat emise aut. Vozům, které překročí zákonné normy, hodlá zakázat vjezd do center měst.

Test emisí v laboratoři | foto: ADAC

Ministr dopravy Alexander Dobrindt však je k záměru skeptický, podle něj nepatří kontroly aut do kompetencí UBA.

Kontroly UBA by se měly zaměřit na vozy s dieselovým motorem a přímo na silnicích by měly hodnotit, nakolik odpovídají oficiálním hodnotám naměřeným v laboratořích. Pokud je překročí, hodlá UBA zakazovat takovým modelům vjezd do center měst. „V mimořádně zatížených vnitřních částech měst rozhodně nemají dieselová auta žádnou budoucnost,“ řekla předsedkyně UBA Maria Krautzbergerová.

Ministr dopravy Dobrindt se k plánům UBA staví zdrženlivě. „Příslušným úřadem pro tuto záležitost je Spolkový úřad pro motorová vozidla (KBA),“ řekl. KBA podle něj už sám připravuje mobilní kontroly, které umožní měření emisí v reálném provozu.

UBA svou iniciativou reaguje na skandál s falšováním údajů o emisích, který loni propukl u koncernu Volkswagen. Automobilka přiznala, že do 11 milionů naftových aut po celém světě nainstalovala software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. V samotném Německu musí kvůli emisnímu skandálu svolat k opravě kolem 2,4 milionu vozů.

Německé úřady při pozdějších testech emisí odhalily podezřele vysoké úrovně oxidu uhličitého (CO2) u 30 z 53 naftových modelů prověřovaných v reakci na emisní skandál Volkswagenu.

Autoři: ,




Nejčtenější

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Trend dneška: videokamery do auta. Od nehody vás nezachrání, ale při dokazování...
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

Další z rubriky

Brno Revival Mezi pavilony 2017
Závodní speciály se vrátily na brněnské výstaviště

Po padesáti letech se na brněnské výstaviště vrací automobilové závody. Na trati dlouhé 1400 metrů se představí téměř 200 historických formulí, cestovních...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

Adolf Veřmiřovský (vlevo) s Tatrou 607 a Jaroslav Pavelka s T607-2 na startu...
Autofotka týdne: Formule Tatra se potkají na trati poprvé od roku 1958

V padesátých létech vládly formule Tatra československým okruhům a pomýšlet mohly i na start ve Formuli 1. V roce 1958 ale jejich kariéra skončila v muzeu a na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.