Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Němci budou měřit emise v provozu. Auta, která čoudí, nepustí do měst

  14:00aktualizováno  14:00
Německý Spolkový úřad pro životní prostředí (UBA) chce v reálném provozu kontrolovat emise aut. Vozům, které překročí zákonné normy, hodlá zakázat vjezd do center měst.

Test emisí v laboratoři | foto: ADAC

Ministr dopravy Alexander Dobrindt však je k záměru skeptický, podle něj nepatří kontroly aut do kompetencí UBA.

Kontroly UBA by se měly zaměřit na vozy s dieselovým motorem a přímo na silnicích by měly hodnotit, nakolik odpovídají oficiálním hodnotám naměřeným v laboratořích. Pokud je překročí, hodlá UBA zakazovat takovým modelům vjezd do center měst. „V mimořádně zatížených vnitřních částech měst rozhodně nemají dieselová auta žádnou budoucnost,“ řekla předsedkyně UBA Maria Krautzbergerová.

Ministr dopravy Dobrindt se k plánům UBA staví zdrženlivě. „Příslušným úřadem pro tuto záležitost je Spolkový úřad pro motorová vozidla (KBA),“ řekl. KBA podle něj už sám připravuje mobilní kontroly, které umožní měření emisí v reálném provozu.

UBA svou iniciativou reaguje na skandál s falšováním údajů o emisích, který loni propukl u koncernu Volkswagen. Automobilka přiznala, že do 11 milionů naftových aut po celém světě nainstalovala software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. V samotném Německu musí kvůli emisnímu skandálu svolat k opravě kolem 2,4 milionu vozů.

Německé úřady při pozdějších testech emisí odhalily podezřele vysoké úrovně oxidu uhličitého (CO2) u 30 z 53 naftových modelů prověřovaných v reakci na emisní skandál Volkswagenu.

Autoři: ,




Nejčtenější

Lepicí sada na opravu pneumatik dokáže opravit jen malé defekty.
Autem na dovolenou: místo v kufru přidá opravná sada, ale má to rizika

Balíte na dovolenou, vyřazujete zbytečné svršky, pět kyblíčků Pepík rovněž nepotřebuje, ale místa je pořád málo. Na zvětšení místa v kufru máme fígl. Ale není...  celý článek

První volvo vyrobené v Číně
Vlaková hedvábná stezka přiveze první auto z Číny, je to volvo

Ve středu 31. května dorazí do distribučního centra v Zeebrugge v Belgii první sedan Volvo S90 vyrobený v Číně. Čínská automobilka Geely vlastní Volvo od roku...  celý článek

Opel Ampera-e
Opel Ampera-e ujede na baterie 380 kilometrů, ale připravte si milion

Možná máte k elektromobilům podobné výhrady jako většina prakticky založených lidí, totiž že na jedno nabití baterií moc daleko nedojedou a pak musejí pár...  celý článek

Yamaha N Max
Bella Roma ze sedla skútru. Na nákup tříkolkou, na rande s cigárkem

V rámci testů jednostopých samohybů se dají dělat roztodivné skopičiny. Při zkoušení flotily městských strojů značky Yamaha v ulicích Říma jsme se tedy vžili...  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Další z rubriky

Ferrari
Italská šlechta se naparuje v technickém muzeu. Ferrari slaví 70 let

Národní technické muzeum v Praze zahájilo výstavu vozů značky Ferrari. Tři historické automobily a jeden model z roku 2008 si návštěvníci mohou prohlédnout od...  celý článek

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Letištní tahač Tatra 815 TPL na dobovém prospektu výrobce
Tatra táhla Ruslana plného tater. Příběh unikátního letištního siláka

Ruzyňské letiště letos slaví 80 let od svého otevření. Pokud mluvíme o technice, tak na letišti nepotkáme pouze letadla, ale také techniku pozemní. Mezi...  celý článek

Audi Q5 3.0TDI QUATTRO S-LINE
Audi Q5 3.0TDI QUATTRO S-LINE

r.v. 2012, naj. 129 000 km, diesel
649 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.