Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Statisticky dokázáno: hlad po výkonu a SUV zvyšuje emise i přes drsné limity

  11:00aktualizováno  11:00
Výrobci budou mít čím dál tím větší problém splnit domluvené limity emisí CO2. Díky německým statistikům teď k logickým předpokladům existují i čísla. Němci loni ve svých autech spálili 45,3 miliardy litrů paliva, což znamená 3,6% nárůst oproti roku 2008.

Výkony prodávaných aut rostou, s tím také vzrůstají emise CO2 | foto: DUH

Při srovnání aut provozovaných v Německu v roce 2015 a 2008 vychází, že se dalo ušetřit celkově 9,3 milionu tun CO2. A to i při zohlednění skutečnosti, že počet vozidel v registru vzrostl ze 41 na 44,5 milionu. Místo toho se množství emitovaného oxidu uhličitého zvýšilo téměř o pět milionů tun na 112,3. S tím je pochopitelně spojená i vyšší spotřeba.

Příčinou je vyšší poptávka po silnějších a větších crossoverech s SUV, která tak sráží snahy výrobců o pokroky v oblasti snížení spotřeby.

Cena paliva je totiž podle odborníků stále poměrně nízká a zákazníci tak spotřebu při výběru vozu tolik neřeší. Více je lákají koně a kilowatty, průměrný výkon vzrostl u nově prodaných z 98 koní v roce 1996 na 163 za prvních devět měsíců roku 2016.

Velké změny v těchto trendech experti nečekají. Probíhající kauza dieselgate snižuje poptávku po úsporných vznětových motorech, navíc stále přísnější ekonormy je pravděpodobně brzy vyhubí úplně (čtěte více). Ferdinand Dudenhöffer z univerzity v Duisburgu očekává, že podíl „nafťáků“ klesne z dnešních 50 % na 40 % v roce 2018. Navzdory finančním pobídkám v tomto ohledu moc nezmění ani elektromobily.

Automobilky tak čeká tvrdý oříšek. Zájem o diesely klesá, elektromobily nejsou na takovém vzestupu, jak někteří čekali, a lidé chtějí vyšší a vyšší výkon. Jak tedy vyhovět zákazníkům a splnit zároveň stále drsnější limity emisí CO2? I to je možná důvod, proč se udávaná spotřeba stále víc vzdaluje od reálných hodnot (čtěte zde).

Autoři:




Nejčtenější

Závodní speciál Praga Super Piccolo pro závod 1000 mil československých 1934
Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne...  celý článek

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své zahraniční...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Další z rubriky

Koncept Škoda Yeti Xtreme na výstavě Designblok
S yetim je za pár měsíců amen. Nové SUV Škody se má jmenovat Karoq

Představení druhé generace Škody Yeti je na spadnutí. Auto, které bude dvojčetem Seatu Ateca, se světu ukáže pravděpodobně v druhé půlce léta. Do prodeje...  celý článek

1965: Opel vyjíždí s novou generací modelu Kadett, která se stane...
OBRAZEM: Opel začal u šicích strojů, skončil v náruči Francouzů

Historie automobilky Opel je od svého vzniku spojena s městem Rüsselsheim u Frankfurtu nad Mohanem. I když se může zdát pohlcení francouzskou PSA překvapivé,...  celý článek

Motor Koenigsegg pro Spyker
Exoti si pomáhají: Spyker dostane motor Koenigsegg vyrobený 3D tiskem

Ženevský autosalon přinesl nejedno překvapení, ale od malé luxusní značky Spyker jej čekal málokdo. Oním překvapením nebyl samotný model C8 Preliator Spyker,...  celý článek

Renault Kadjar 1.6dCi 96KW  ZEN     ČR...
Renault Kadjar 1.6dCi 96KW ZEN ČR...

r.v. 2016, naj. 24 748 km, diesel, 1. majitel
485 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.