Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Statisticky dokázáno: hlad po výkonu a SUV zvyšuje emise i přes drsné limity

  11:00aktualizováno  11:00
Výrobci budou mít čím dál tím větší problém splnit domluvené limity emisí CO2. Díky německým statistikům teď k logickým předpokladům existují i čísla. Němci loni ve svých autech spálili 45,3 miliardy litrů paliva, což znamená 3,6% nárůst oproti roku 2008.

Výkony prodávaných aut rostou, s tím také vzrůstají emise CO2 | foto: DUH

Při srovnání aut provozovaných v Německu v roce 2015 a 2008 vychází, že se dalo ušetřit celkově 9,3 milionu tun CO2. A to i při zohlednění skutečnosti, že počet vozidel v registru vzrostl ze 41 na 44,5 milionu. Místo toho se množství emitovaného oxidu uhličitého zvýšilo téměř o pět milionů tun na 112,3. S tím je pochopitelně spojená i vyšší spotřeba.

Příčinou je vyšší poptávka po silnějších a větších crossoverech s SUV, která tak sráží snahy výrobců o pokroky v oblasti snížení spotřeby.

Cena paliva je totiž podle odborníků stále poměrně nízká a zákazníci tak spotřebu při výběru vozu tolik neřeší. Více je lákají koně a kilowatty, průměrný výkon vzrostl u nově prodaných z 98 koní v roce 1996 na 163 za prvních devět měsíců roku 2016.

Velké změny v těchto trendech experti nečekají. Probíhající kauza dieselgate snižuje poptávku po úsporných vznětových motorech, navíc stále přísnější ekonormy je pravděpodobně brzy vyhubí úplně (čtěte více). Ferdinand Dudenhöffer z univerzity v Duisburgu očekává, že podíl „nafťáků“ klesne z dnešních 50 % na 40 % v roce 2018. Navzdory finančním pobídkám v tomto ohledu moc nezmění ani elektromobily.

Automobilky tak čeká tvrdý oříšek. Zájem o diesely klesá, elektromobily nejsou na takovém vzestupu, jak někteří čekali, a lidé chtějí vyšší a vyšší výkon. Jak tedy vyhovět zákazníkům a splnit zároveň stále drsnější limity emisí CO2? I to je možná důvod, proč se udávaná spotřeba stále víc vzdaluje od reálných hodnot (čtěte zde).

Autoři:




Nejčtenější

auto odhalení
VIDEO: Převlékání auta v podání mistra světa

Koho nebaví barva auta, může ho převléknout. Změna auta pomocí samolepicí folie je stále populárnější. Podívejte se, jak vůz převléká mistr světa v car...  celý článek

Kolony na dálnici D11 před Prahou.
Stát zvažuje částečný zákaz předjíždění kamionů, zkoumá chování řidičů

Až dva kilometry za dálničním omezením by v budoucnu mohl platit pro nákladní auta zákaz předjíždění. S nápadem si pohrává ministerstvo dopravy, které už změnu...  celý článek

Řidičce na dálnici D46 za jízdy upadlo kolo. Vůz poté dostal smyk, na silnici...
Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v...  celý článek

Lada Vesta Cross
Lada je moderní, říká Čech z nejužšího vedení značky. Ruský stát pomáhá

Ruská automobilka Lada je v Česku nadále vnímána jako výrobce jednoduchých a robustních automobilů za nízkou cenu. Mnozí považují její produkty za zastaralé....  celý článek

Setinová rallye 7 Castles Trial 2017
OBRAZEM: Autoveteráni šplhali na hrady a zámky, závodili o setiny

Pohodové setkání v ospalém sobotním ránu, po kterém následuje uvolněná projížďka malebnou krajinou, je to jen na pohled. V setinové rallye se skutečně bojuje o...  celý článek

Další z rubriky

Kolony na dálnici D11 před Prahou.
Stát zvažuje částečný zákaz předjíždění kamionů, zkoumá chování řidičů

Až dva kilometry za dálničním omezením by v budoucnu mohl platit pro nákladní auta zákaz předjíždění. S nápadem si pohrává ministerstvo dopravy, které už změnu...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
ANALÝZA: Čína je náš druhý domov, říkají světové automobilky.

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Přitočí se ke mně nenápadný chlapík a chce si povídat: „Jsem Leo Cai, odkud jsi? Já jsem partner Volkswagenu tady v Číně,“ podává mi ruku a pak vizitku. „Máme...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.