Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VW představil úpravy „cinklých“ TDI: nový software a úprava sání

  12:55aktualizováno  15:17
Úprava většiny naftových automobilů z německého koncernu Volkswagen, které mají problém s emisemi oxidů dusíku, bude trvat méně než hodinu. Volkswagen už má plán pro svolávání těchto vozů v Evropské unii a představil připravované úpravy.

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů aut, včetně asi 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto. Jde o motory TDI předchozí generace označené výrobním kódem EA 189.

Může se hodit

Hledáte nový nebo ojetý vůz? Vybírejte z bohaté nabídky osobních aut nebo nákladních aut k prodeji na Automodul.cz

Vývojáři museli přijít s co nejjednoduššími a nejefektivnějšími úpravami, které bude možné provést na vozech s různým kilometrovým nájezdem a opotřebením motoru. Volkswagen prohlašuje, že zvolené úpravy mají za úkol upravit množství vypouštěných emisí, ale neměly by mít vliv na výkon a spotřebu motoru. Koncern však dodává, že to nemůže v současné situaci garantovat. Přesnější informace mají být známy až po proměření všech variant motorů, kterých je v kombinaci s velkým počtem modelů vybavených danými motory obrovské množství.

„Všechna vozidla jsou i nadále po technické stránce bezpečná a plně provozuschopná, a proto mohou být bez omezení používána v silničním provozu,“ ubezpečuje v oficiálním prohlášení německý koncern.

V Evropské unii se aféra týká 8,5 milionu automobilů. Zhruba 5,2 milionu vozů se čtyřválcovými motory o objemu 2,0 litru bude podle Volkswagenu vyžadovat pouze softwarovou úpravu, která zabere asi 30 minut.

U tří milionů aut se čtyřválcovými TDI o objemu 1,6 litru bude zapotřebí fyzická úprava, práce by však měla trvat méně než hodinu. Do sání mechanici autorizovaných servisů nainstalují mezi vzduchový filtr a takzvanou váhu vzduchu plastový mezikus s mřížkou, který Volkswagen nazývá „flow transformer“. Ten lépe usměrní proudění vzduchu a umožní tak přesnější měření množství nasávaného vzduchu. Flow transformer má omezit turbulence v proudění před senzorem. Přesné určení množství vzduchu na vstupu do spalovacího prostoru je důležité pro správné řízení spalování. Mřížkou omezený průřez sání ovšem bude v tomto případě fungovat jako ucpávka, dá se tedy čekat, že by mohla vzrůst spotřeba paliva.

Plastový díl se vloží mezi vzduchový filtr a měřič množství nasávaného vzduchu.

Německý úřad pro motorová vozidla (KBA) již uvedené úpravy schválil. Návrh řešení pro zbývajících 300 tisíc vozů s tříválcovými motory o objemu 1,2 litru Volkswagen dosud nedokončil, úřadu by ho však měl předložit do konce listopadu. Předpokládá se, že u těchto vozů bude stačit softwarová úprava.

Volkswagen si již na svolávání automobilů k úpravě dal stranou 6,7 miliardy eur (přes 180 miliard korun). Firma uvedla, že tuto rezervu nehodlá snížit, ačkoli budou úpravy vozů v Evropě jednodušší, než se předpokládalo. Původně se čekalo, že některé z motorů budou muset dostat dodatečně montovaný systém SCR, který odlučuje oxidy dusíku s pomocí chemické reakce s roztokem močoviny (AdBlue).

Fotogalerie

Podle informací magazínu auto.cz Škoda Auto vykoupila od majitelů desítky až stovky aut s inkriminovanými motory, na kterých bude představené úpravy testovat. Vozy s emisními úpravami mají projít životnostními zkouškami podobně jako nová auta.

Mluvčí koncernu VW upozornil, že zatím není jasné, jaké budou celkové náklady spojené s emisním skandálem. Podle analytiků by po zahrnutí pokut a výdajů na právní spory mohly překročit 40 miliard eur (bilion korun), napsala agentura Reuters. Svolávání aut pro úpravu motorů TDI začne v lednu a automobilka počítá, že ve 28 zemích EU bude trvat celý příští rok.

Volkswagen zdůrazňuje, že prezentované řešení neplatí pro severoamerický trh.





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Za sledování telefonu na přechodu budou na Havaji rozdávat pokutu

Pokutu 99 dolarů (2 300 Kč) budou od října rozdávat úřady v hlavním městě amerického státu Havaj chodcům, kteří budou na silničních přechodech věnovat svoji...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Tucson
Do služby u policie nastupuje 800 Hyundaiů Tucson

Společnost Hyundai Motor Czech zahájila dodávku více než 800 kusů modelu Tucson Policii České republiky. Stát vyjdou na 337 milionů korun, přičemž za každé SUV...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Na dovolené ve Francii pozor, pokuta za vámi dorazí do Česka

Francie a Česká republika začnou ode dneška sdílet informace o dopravních přestupcích, informovalo francouzské ministerstvo vnitra. K českým řidičům, kteří se...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení se vrací, už ji schválila Sněmovna

Motoristé zřejmě budou muset opět platit České kanceláři pojistitelů za nepojištěná vozidla. Obnovu příspěvku schválila Sněmovna v poslanecké novele zákona o...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.