Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

U většiny motorů VW obcházejících emise bude stačit nový software

  13:10aktualizováno  13:10
Pro nápravu vozů koncernu VW s dieselovými motory schopnými obcházet emisní měření bude ve většině případů stačit nahrání aktualizovaného softwaru řídicí jednotky. Pouze u agregátu 1,6 budou nutné při servisní akci také výměny některých dílů.

Motory rozpoznávající měřící cyklus emisí dostávala většina škodovek. | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Volkswagen (a následně další koncernové značky) by měl technické řešení představit do konce listopadu, uvádí Škoda Auto a ministerstvo dopravy.

V Česku jezdí podle ministerstva dopravy asi 106 tisíc vozů Škoda a několik desítek tisíc aut koncernu VW s motory EA 189 o objemu 1,2, 1,6 nebo 2,0 litru plnícími normu Euro 5. Ty jsou schopné rozpoznat homologační test a přejít do režimu, při kterém auto vypouští menší množství emisí.

Podle mluvčího ministerstva dopravy Tomáše Neřolda budou v příštích týdnech pokračovat emisní testy koncernových vozů v nezávislé zkušebně. Zkoušky zatím potvrdily, že současné modely koncernu normy plní. Po oznámení technického řešení chce ministerstvo nechat otestovat některý z opravených vozů.

V Roztokách u Prahy se 13. října testovaly nový VW Golf a Škoda Superb homologované pro normu Euro 6 a oba vozy splnily emisní normy.

V Roztokách u Prahy se 13. října testovaly nový VW Golf a Škoda Superb homologované pro normu Euro 6 a oba vozy splnily emisní normy.

„Další postup ohledně svolávací akce řešíme ve spolupráci s německými a britskými úřady,“ uvedl Neřold. Koncern již oznámil, že vozy začne zvát k servisním prohlídkám od ledna a akce zřejmě potrvá celý rok. Zatím není jasné, zda budou prohlídky povinné, nebo dobrovolné.

Na konci roku chce VW po dohodě s německým Spolkovým úřadem pro motorová vozidla podrobit plánovaná technická řešení intenzivnímu testu kvality. Škoda Auto se na akčním plánu bude podílet. „Stejně jako v minulosti budeme naše zákazníky pravidelně, podrobně a včas informovat o plánovaných opatřeních. Všechny vozy jsou nezávisle na plánované servisní akci technicky spolehlivé a provozuschopné. Podrobnější informace sdělíme, jakmile to bude možné,“ uvedl mluvčí Škody v ČR Vítězslav Pelc.

Motory se montovaly do modelů Fabia druhé generace, Roomster, Rapid s diesely Euro 5, Octavia druhé generace, Yeti a Superb druhé generace. Také se používaly ve Volkswagenech Golf šesté generace, u sedmé generace Passatu nebo prvního modelu Tiguan. V současných modelech pro Evropu by být neměly.

Autoři: ,




Nejčtenější

Škoda Vision E
Škoda odhalila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

Opel Insignia
První jízda: Francouzi nakoupili dobře, nový Opel Insignia se povedl

Kdyby koncern PSA koupil Opel jen kvůli nové generaci Insignie, udělal by dobře. Nová vlajková loď Opelu nejen skvěle vypadá, ale i slušně jezdí. Navíc její...  celý článek

Pneumatiky před sezonou tradičně testují evropské autokluby
Co obout na léto: nejdražší gumy nemusí být nejlepší

Evropské autokluby už tradičně testují před sezonami pneumatiky pro nejžádanější vozy. První testy poradí, jaké letní pneumatiky zvolit pro vozy velikosti...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

Další z rubriky

Sbarro Mojave
Autofotka týdne: Hvězdou ženevského autosalonu je hot-rod budoucnosti

Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) Nejšílenější kreace vozí na autosalon do Ženevy, který právě v neděli 19. března končí, tradičně Franco Sbarro. V expozici slavného designéra, který dnes...  celý článek

Porsche Panamera Sport Turismo
Sport Turismo je první kombi porsche historie, cena je 2,6 milionu

Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) Porsche rozšiřuje nabídku novým směrem. Německá automobilka šokovala svět již mnohokrát, kombi ale ještě nikdy svým zákazníkům nenabídla.  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.