Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda: Emise obcházejí motory TDI 1,2, 1,6 a 2 litry s Euro 5

  13:14aktualizováno  13:14
Dieselové motory koncernu VW schopné obcházet emisní měření jsou tříválce a čtyřválce TDI o objemu 1,2 a 1,6 nebo dva litry plnící emisní normu Euro 5. Informace zveřejnila Škoda Auto.

Motor 1,6 TDI | foto: Volkswagen

Škoda Auto s nimi vybavila 1,2 milionu vozů, které prodala po celém světě, z toho 101 000 v Česku. Montovaly se do fabie druhé generace (1,2 a 1,6 TDI) , roomsteru (1,2 a 1,6 TDI), rapidu (1,6 TDI) , octavie druhé generace (1,6 a 2,0 TDI), yetiho (1,6 a 2,0 TDI) a superbu druhé generace (1,6 a 2,0 TDI) . Aktuálně nabízených modelů Škody v Evropě se problém netýká.

FOTOGALERIE

Auta, která mohou mít problematické TDI


Škoda Superb

Škoda Superb

Audi A3

Audi A3

Audi TT RS

Audi TT RS

V oficiálním prohlášení německého koncernu VW je do případu zapleteno 11 milionů turbodieselů řady EA 189, to je generace motorů, která předcházela aktuálnímu provedení EA 288.

Michael Franke z tiskového oddělení koncernu Volkswagen pro iDNES.cz uvádí, že motor EA 189 se ještě vyrábí ve velmi malém množství pro Indii a několik dalších zemí.

Autoři: ,




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.