Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nadměrné emise měla v britských testech na silnici všechna auta

  8:36aktualizováno  8:36
Povolené limity pro emise oxidů dusíku překročilo v reálném provozu všech 37 aut testovaných britským ministerstvem dopravy. Ale pouze Volkswagen měl podle jeho zjištění ve vozech zařízení k obcházení emisních testů, které stojí za největším skandálem v historii německé automobilky.

Limit pro emise oxidů dusíku překračovaly v silničních testech britského ministerstva dopravy všechny vozy. | foto: MD ČR

Testována byla auta více než 20 značek. U 18 starších vozidel se zjišťovalo, zda vyhovují emisní normě Euro 5. Devatenáct novějších aut se testovalo na přísnější normu Euro 6. Zákonný limit pro emise oxidů dusíku překračovaly v silničních testech všechny vozy.

„Je možné vidět, že všechny výsledky jsou podstatně vyšší než tento limit, přičemž nejlepší výsledky jsou zhruba třikrát vyšší a nejhorší jsou zhruba desetkrát vyšší,“ uvedlo ministerstvo k výsledkům aut testovaných na normu Euro 5.

Ministr dopravy Robert Goodwill ovšem upozornil, že automobilky se nedopustily ničeho nelegálního. Výrobci automobilů totiž musejí v současnosti dodržovat jen prahové hodnoty pro laboratorní testy. Testování emisí v reálném provozu bude využíváno od příštího roku.

Nejhorší výsledek ze starších aut měl v silničních testech hatchback Vauxhall (Opel) Insignia od americké firmy General Motors, emise u něj překročily limit více než desetkrát. Mezi novějšími auty dopadl při měření v reálném provozu nejhůře crossover Peugeot 3008, emise byly skoro čtrnáctkrát nad povoleným limitem pro laboratorní testy.

Mechanismus umožňující falšování emisních testů měl však podle ministerstva jenom německý Volkswagen. Největší evropská automobilka již loni přiznala, že tento software instalovala po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 milionu vozů společnosti Škoda Auto. V Británii se aféra týká 1,2 milionu aut.

Podle médií dospěl k obdobnému závěru jako britské ministerstvo při testování naftových aut také německý úřad pro motorová vozidla KBA. I podle něj v testech emisí podváděl jen Volkswagen, přestože určité nesrovnalosti prý byly zjištěny také u vozů jiných značek. Kompletní zpráva KBA má být zveřejněna koncem tohoto měsíce.

Autoři: ,




Nejčtenější

Pro ojeté vozidlo k autorizovanému prodejci
Pro ojeté vozidlo k autorizovanému prodejci

Importérské certifikované programy tvoří významnou část trhu s ojetými vozidly a jejich podíl rok od roku roste. V současné době disponuje 12 importérů vozidel...  celý článek

Triumph Street Triple 765 RS
První jízda britského drsňáka: Triumph Street je nový od výfuku po ventilek

Jakkoli tradiční britský výrobce v posledních sezónách chrlil novinky jako na běžícím pásu, produktové řadě Street Triple se změny vždy vyhnuly. Snad v tom byl...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
Levné Dacie dál válcují trh s auty. Sandero dohnalo v Evropě Fabie

Sázka na cenově dostupná auta vychází automobilce Dacia čím dál více. Rumunská značka vlastněná Renaultem loni v Evropě rostla téměř dvakrát rychleji než celý...  celý článek

Škoda Popular při testech ve Špindlerově Mlýně
Tajné testy Škody ve sněhu: špiony měli v zádech už v roce 1935

Sněhové závěje a mráz jsou podmínky, které otestují jízdní vlastnosti vozů v tuhé zimě. Podle zprávy dochované v archivu mladoboleslavské automobilky se již v...  celý článek

Hyundai i30
První jízda novinkou z Nošovic: Hyundai i30 dotírá na nejlepší

Z továrny ve slezských Nošovicích začala vyjíždět úplně nová třetí generace kompaktu Hyundai i30. Jako první Češi jsme s ní už jeli.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.