Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nadměrné emise měla v britských testech na silnici všechna auta

  8:36aktualizováno  8:36
Povolené limity pro emise oxidů dusíku překročilo v reálném provozu všech 37 aut testovaných britským ministerstvem dopravy. Ale pouze Volkswagen měl podle jeho zjištění ve vozech zařízení k obcházení emisních testů, které stojí za největším skandálem v historii německé automobilky.

Limit pro emise oxidů dusíku překračovaly v silničních testech britského ministerstva dopravy všechny vozy. | foto: MD ČR

Testována byla auta více než 20 značek. U 18 starších vozidel se zjišťovalo, zda vyhovují emisní normě Euro 5. Devatenáct novějších aut se testovalo na přísnější normu Euro 6. Zákonný limit pro emise oxidů dusíku překračovaly v silničních testech všechny vozy.

„Je možné vidět, že všechny výsledky jsou podstatně vyšší než tento limit, přičemž nejlepší výsledky jsou zhruba třikrát vyšší a nejhorší jsou zhruba desetkrát vyšší,“ uvedlo ministerstvo k výsledkům aut testovaných na normu Euro 5.

Ministr dopravy Robert Goodwill ovšem upozornil, že automobilky se nedopustily ničeho nelegálního. Výrobci automobilů totiž musejí v současnosti dodržovat jen prahové hodnoty pro laboratorní testy. Testování emisí v reálném provozu bude využíváno od příštího roku.

Nejhorší výsledek ze starších aut měl v silničních testech hatchback Vauxhall (Opel) Insignia od americké firmy General Motors, emise u něj překročily limit více než desetkrát. Mezi novějšími auty dopadl při měření v reálném provozu nejhůře crossover Peugeot 3008, emise byly skoro čtrnáctkrát nad povoleným limitem pro laboratorní testy.

Mechanismus umožňující falšování emisních testů měl však podle ministerstva jenom německý Volkswagen. Největší evropská automobilka již loni přiznala, že tento software instalovala po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 milionu vozů společnosti Škoda Auto. V Británii se aféra týká 1,2 milionu aut.

Podle médií dospěl k obdobnému závěru jako britské ministerstvo při testování naftových aut také německý úřad pro motorová vozidla KBA. I podle něj v testech emisí podváděl jen Volkswagen, přestože určité nesrovnalosti prý byly zjištěny také u vozů jiných značek. Kompletní zpráva KBA má být zveřejněna koncem tohoto měsíce.

Autoři: ,




Nejčtenější

Crashtest deformačních zón
VIDEO: Test deformačních zón ukázal, že měkčí auto může lépe chránit

Deformační zóny aut chrání posádku, ale mohou efektivně zmírnit následky nehody i u vozidla, do kterého bourají. Netradiční crashtest německého autoklubu...  celý článek

Sivocci si poprvé nakreslil čtyřlístek na kapotu své Alfy Romeo RL před startem...
Smlouvu s ďáblem stvrdil zelený čtyřlístek. Hrdé alfy zdobí dodnes

Už téměř sto let se na kapotách Alfy Romeo objevuje zelený čtyřlístek pro štěstí, takzvané Quadrifoglio Verde. Jeho autorovi přinesl v roce 1923 vítězství ve...  celý článek

Volkswagen GTI Clubsport
Všechno nejlepší! Golf GTI slaví čtyřicátiny. Clubsport je vrchol

Volkswagen Golf GTI není nejrychlejší z hot-hatchů. Není ani nejvýkonnější a na papíře nevyniká superlativy. Jenže o to lepší je v praxi. Tak zábavné auto pro...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.