Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VW počítá auta se špatnými údaji CO2. Od léta je to 83 tisíc škodovek

  15:45aktualizováno  15:45
Koncern Volkswagen uveřejnil seznam aut, u kterých je podezření na nesrovnalosti v údajích o emisích oxidu uhličitého. V seznamu aut modelového roku 2016, které jsou od léta ve výrobě, jsou také škodovky od fabie po největší superb.

Škoda Fabia Combi | foto: Škoda Auto

Koncern Volkswagen přiznal nesrovnalosti v údajích o emisích CO2 u nových vozů začátkem listopadu. Interní vyšetřování vyselektovalo přes 430 tisíc nově vyrobených vozidel modelového roku 2016 (například u Škody nabíhá do výroby v průběhu léta po celozávodní dovolené), které mohou mít problém se splněním limitů. Koncern ovšem ještě stále dopočítává starší auta, která značky německého koncernu vyrobily už dříve. Původní odhady mluvily o osmi stech tisících aut, které mají s CO2 problém.

Přehled modelů s nesrovnalostmi v údajích CO2 zveřejněný koncernem Volkswagen ZDE

Zveřejněný seznam zahrnuje vozy Audi, Seatu, Škody a Volkswagenu. Přesně jde o 430 046 vozů, z toho 83 282 škodovek, 15 733 audi, 32 161 seatů, 281 617 volkswagenů a 17 253 dodávek značky VW. U Škody je to 26 variant kombinujících různé modely, motory, karosářské varianty a převodovky. V případě české značky v seznamu figurují jen provedení s turbodiesely TDI.

Seznam škodovek se spornými údaji CO2

Seznam škodovek se spornými údaji CO2. V posledním sloupci je uveden typ převodovky - MQ je manuál, DQ automat

Přehled uveřejněný koncernem odhaluje, že se problém týká dieselů 1,4, 1,6 i 2,0 ale také benziňáků TSI 1,0, 1,2, 1,4, 1,8 a dva litry montovaných do dalších modelů ostatních značek koncernu.

Automobilka přitom již od září čelí skandálu kolem falšování testů emisí oxidů dusíku, který zahrnuje zhruba 11 milionů vozů s naftovými motory, včetně asi 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.

Největší skandál v osmasedmdesátileté historii Volkswagenu se nyní s nesrovnalostmi v údajích CO2 rozrůstá také na benzinové motory.

Unijní exekutiva každoročně kontroluje, zda výrobci aut dodržují unijní limity pro emise CO2. Automobilkám, u kterých zjistí pochybení, hrozí pokuta.

Nově registrovaná auta mohou podle unijních zákonů vypouštět v průměru nejvýše 130 gramů CO2 na kilometr. Pro každou automobilku se emise měří jako průměr za celý její vozový park.

Emise CO2 jsou přímo úměrné spotřebě paliva. Koncern Volkswagen na svých stránkách upozorňuje, že údaje uvedené v propagačních materiálech se mohou změnit.

Automobilka už informovala úřady, obchodní partnery a importéry o dalším postupu. Legalizace aut, která vykazují odlišné hodnoty emisí, proběhne tak, že znovu projdou procesem homologace, který se zaměří na produkci CO2. Vše má proběhnout pod dohledem německého úřadu pro dohled nad automobilovým trhem (KBA).

Dá se čekat, že naměřené hodnoty budou vyšší než ty původní. Což by ovšem znamenalo dodatečnou daňovou zátěž pro majitele vozů. V mnoha zemích EU se totiž podle hladiny emisí CO2 vyměřují daně. Volkswagen už oznámil, že začíná s příslušnými zeměmi jednat a případné dodatečné poplatky uhradí.





Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.