Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Paříž chystá emisní zóny, v roce 2020 nepustí žádné diesely

  0:05aktualizováno  0:05
Od letošního 1. července by se v Paříži měla zcela zakázat doprava osobních a nákladních aut, která nejvíce znečišťují ovzduší. Uvedla to starostka francouzské metropole Anne Hidalgová. Kritéria pro určení škodlivosti jednotlivých typů vozidel se spalovacím motorem by radnice měla upřesnit v průběhu února. Hodlá naopak podpořit provoz elektrických aut.

Sudá, nebo lichá? Policista kontroluje doklady v den, kdy v Paříži směly jezdit jen auta s lichým číslem poznávací značky. Takové opatření se často používá pro omezení provozu ve městech pro snížení znečištění ovzduší. | foto: AP

Paříž „Jak to již udělalo téměř 200 evropských měst, vytvoříme (z vnitřní Paříže) zónu s nízkými emisemi výfukových plynů, do které se bude postupně omezovat vjezd naftovým i benzinovým vozidlům, která znečišťují ovzduší. Chci, aby se tu už od 1. července letošního roku zakázala doprava aut a kamionů způsobujících největší znečištění,“ oznámila starostka.

Rozšíření zákazu vjezdu pro další okruh znečišťujících vozidel se má zavést od 1. července 2016. Od roku 2020 by už v Paříži neměla jezdit žádná auta s naftovým motorem. „Je pravda, že u současných vozidel ve srovnání s auty z konce 90. let existují technologická zlepšení. Ovšem velmi jemné částice, které jsou pro zdraví nejvíce nebezpečné, nezachycují ani ty nejlepší filtry,“ tvrdí Hidalgová.

Koncentrace nebezpečných jemných částic, které se dostávají do ovzduší z výfukových plynů, především naftových motorů, průmyslové výroby či vytápění, mohou podle vědců například vyvolat mozkovou mrtvici, infarkt, angínu pectoris či embolii. Ve Francii se tyto částice označují za příčinu asi 42 000 předčasných úmrtí ročně.

„Jsme odhodláni jednat rychle. Boj proti znečišťování ovzduší jemnými částicemi, které souvisí hlavně s používáním nafty v automobilové dopravě, je totiž zásadní otázkou veřejného zdraví,“ zdůraznila pařížská starostka z vládní Socialistické strany.

Autoři: ,




Nejčtenější

Škoda Rapid Monte Carlo
Ojetá Škoda Rapid: auto pro českou rodinu berte s benziňákem

Vzhledem se podobá větší a širší Octavii, pod kapotou může mít i stejný motor. Na podvozku však najdeme komponenty, jejichž původ sahá k modelům z devadesátých...  celý článek

Seat Arona
Arona je malé SUV Seatu. U Škody nahradí Fabii combi

Barcelona (Od zpravodaje iDNES.cz) Už aktuální provedení Seatu Ibiza udivuje svým velkým vnitřním prostorem. A teď Seat představil od Ibizy technicky odvozené malé SUV Arona a to dává na prostor...  celý článek

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

Škoda Citigo
Obnovená Škoda Citigo se představuje, o nástupci není rozhodnuto

Nejmenší škodovka se dočkala po dlouhých šesti letech faceliftu, úpravy jsou opravdu jen kosmetické. Citigo je jediným evropským modelem značky, který se...  celý článek

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Další z rubriky

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Přežije Tesla rok 2017? Letošní léto pro ni má být přelomové

Technologická společnost a automobilka Tesla by do konce roku měla přijít se svým prvním „lidovým vozem“ a rozběhnout výrobu v největší továrně na baterie.   celý článek

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.