Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Endo: liliputí toyota do města

  12:42aktualizováno  12:42
Japonské umění miniaturizace se na automobilech nabízených na evropských trzích prozatím příliš neprojevuje. Malá auta z Japonska si Evropané kupovat naučili, pro ta nejmenší ale musí prozatím chodit jinam. Toyota Endo: smart po japonsku.
Toyota Endo

Toyota Endo | foto: Toyota

FOTOGALERIE Z FRANKFURTU

Monopol Smartu na kapesní autíčka do městských uliček nedá Japoncům spát.

V evropském designérském centru Toyoty tak vznikla studie mikroauta jménem Endo.

Mercedes - jako vlastník švýcarské automobilky - bude možná mluvit jinak. Smart rozhodně nepatří k nejzdravějším částem německo-amerického koncernu. Fenomén "smart" ale funguje dokonale.

Kolínská továrna TPCA vyrábí malá ayga, něco ještě menšího tedy automobilový svět od Toyoty příliš nečekal. Dva + dva místné endo se přiblížilo dvouapůlmetrovému smartu na půl metru - má přesně tři metry délky. Další rozměry jsou: 1,52 metru výšky a 1,69 metru šířky.

Jedním z nejzajímavějších městských liliputů je pravděpodobně Pininfarinova studie Metrocubo z roku 1999.

Máte další tipy na zajímavá auta pro město?
Pište do diskuze pod článkem.

Interiér bez zbytečností působí čistým a vzdušným dojmem. Kromě úzkých sedadel šetřících prostorem a základních ovládacích prvků uvnitř enda posádku nic nerozptyluje. Vše ostatní obstarají hi-tech technologie.

Displej, nahrazující celou přístrojovou desku, zobrazuje kromě informací z navigace a audiosoustavy také dění za vozem, které snímají kamery. Posádka se přes něj dostane také do své e-mailové schránky nebo na internet.

Zadní sedadla jsou posunuta až k zadním, přísně vertikálním dveřím, je možné je sklápět a vytvářet tak dvou, tří nebo čtyřmístnou konfiguraci interiéru. Endo ctí tradici městských aut a má kola až v rozích karoserie. Nechybí ani prosklená střecha.

Městské zaměření auta zdůrazňují dvouose uchycené dveře, které jdou otevřít i v úzkých prostorech, podobnou konstrukci využívá i víko kufru.

FOTOGALERIE Z FRANKFURTU

Autoři: ,




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.